Recent Posts

Corona Virüs, Türkiye'de/Fransa'da Kaldım, Ne Olacak?


Son yazıma baktım da Fransa tatil günlerini size söylemişim. Üzerinden geçen zamanda şu corona virüs günlerinde ne gün mevhumu kaldı ne tarih. Her günümüz kaygıyla acaba bize bir şey olur mu korkusuyla geçiyor.

Şükür ne bende ne ailemde bu hastalığa yakalanan olmadı, umarım sizler ve aileleriniz de sağlıklısınızdır. Bu kötü günler de geçecek yine eskisi gibi huzurlu günlerimize döneceğiz. O zamana kadar kendimize ve yakınlarımıza dikkat edelim, hijyene ve sosyal mesafeye dikkat edelim.

Gelelim benim bu aradaki garip durumuma, nedense böyle şeyler hep beni bulur. Ne mi? Bu sırada ailemi ziyarete Türkiye'ye gelmiştim ki, ikinci gününde uçuşlar iptal edildi. Sokağa çıkma yasakları başladı derken bir aydan uzun süredir Türkiye'deyim ve bugün Macron çıkıp sokağa çıkma yasağının 11 Mayısa uzatıldığını ve Avrupa birliği içinde olmayan ülke vatandaşlarına sınırların ikinci bir emre kadar kapatıldığını söyleyince, ben ve benim gibi olanların durumu ne olacak diye kara kara düşünmeye başladım. Bu arada oturma izni süresi de bu yasaklar sırasında bitecek olanlar dahi olabilir.

Şöyle ki bu sınırlar ilk kapandığında Fransa vatandaşı olanların bir kısmı geri dönebildi ama benim gibi vatandaşlığı olmayanlar kaldılar. Yine Fransa'ya turist olarak gidenlerin bir kısmı da Türkiye'ye dönememiş olabilir, vizeleri dolmuş olabilir.

Malesef şu durumda uçuşların başlamasını, sınırların yeniden açılmasını beklemekten başka yapacak bir şeyimiz yok. Ancak oturma izniniz  16 Mart'tan itibaren doluyorsa, otomatik olarak tüm oturma izinlerinin  6 ay uzatıldığını, vizelerin ise 3 ay uzatıldığını yazmışlar, en azından bu konuda bir sorununuz varsa düşünmeyin diye haber vermek istedim. İlk uçuşlar haziran ayında görünüyor ancak bu yine değişebilir. Yine giderken yanınızda götürmeniz gereken ve elçilik sitesinden indirebileceğiniz bir seyahat belgeniz olmalı. Hava alanından evinize gidene kadarki olan ulaşım için de ayrıca bir seyahat izin belgesi doldurulması gerekiyor.

Çok zor durumdaysanız ve mutlaka Fransa'ya dönmeniz gerekiyorsa, tahliye uçuşları da yapılıyor ancak hem çok pahalı hem de sadece belli başlı birkaç şehre doğru oluyor uçuşlar. Bu konuda bilgiyi de Fransa büyük elçiliğinin sitesinden alabilirsiniz. Dili fransızca olarak değiştirmeyi unutmayın, türkçe dil seçeneğinde tahliye uçuşlarından bahsetmiyorlar malesef.

Bu sırada tüm ülkeler gibi Fransa da şuan vize vermiyor, vize başvurusu almıyor. Aile birleşimi vizesi için başvurmak isteyenler, randevu bekleyenler, OFII'den haber bekleyenler malesef bir süre daha beklemek durumunda kalacaklar.

Büyük elçiliğin sitesinde aklınıza takılabilecek bütün sorulara yanıt vermişler, şuraya tıklayarak bakabilirsiniz.

Yine ufak bir gelişmede yazmaya çalışacağım. Bu  arada gelen soruları elimden geldiğince cevaplamaya devam ediyorum. Allah hepimize sağlık versin, ülke ve dünya olarak bu dönemden sağlıkla çıkmamız dileğiyle. Sevdiklerinizi düşünün, evde kalın.


Paylaş:

Yorum Gönder

| Fait avec ❤️ en France