Recent Posts

Fransa Aile Birleşimi Valilik Onayı Sonrası



Nihayet mutlu sona çok yaklaştınız, vizenizi almanıza çok az kaldı. yukarıdaki Fransa'nın 3 sloganını ezberlemeye başlasanız iyi olur, zira çok fazla duyacaksınız, özgürlük eşitlik, ve kardeşlik: Liberté, Égalité, Fraternité 

Valilik onayı olan mektup geldikten sonra Türkiye konsolusluk veya Büyükelçiliğe ve yine Türkiye OFII ofisine valilik tarafından bilgi gönderiliyor. Siz bu süreçte beklemeye devam ediyorsunuz. 

Ve yaklaşık 1-2 ay içinde OFII türkiye ofis tarafından aranıyorsunuz. 

Eğer Ankara Fransa Büyükelçiline bağlı illerden birinde oturuyorsanız, siz daha valilik onayı beklerken sizden bazı belgeler ve bunların fransızca çevirisi isteniyor.

Eğer İstanbul Fransa Konsolosluğuna bağlı illerden birinde oturuyorsanız valilik onayı sonrası işte bu yaklaşık 1-2 ay içinde arandığınızda sizden bu belgeler isteniyor. Aşağıda istenen evrakların listesinin bir ekran görüntüsü mevcut. 

Bu evraklarla birlikte size verilen randevu tarihinde ilk olarak Akciğer filmi çektirmeye Verem Savaş derneğine gidiyorsunuz, daha sonra ise OFII ofise gidip evraklarınızı teslim edip beklemeye başlıyorsunuz. 

Size Fransa'ya gidince yapmanız gerekenlere dair bir bilgilendirme yapıldıktan sonra kısa bir doktor muayenesinden geçiyorsunuz. Size genel sağlığınızla ilgili sorular soruluyor. 

Ve çıkışta evraklarınızı teslim ettiğiniz kişi kapalı zarf içinde size evrakları geri veriyor ve öğleden sonra saat 14.00 VFS globale randevu veriyor. Ben daha erken gitmiş olmama rağmen almamışlardı içeriye. 

Kapalı zarf ile birlikte yanınızda 26euro bulundurun. Mesela 30€ götürüp üzerini alabilirsiniz. Para üstü türk lirası olarak veriliyor.

Ve nihayet vizenizi beklemeye başlayabilirsiniz. Benim vizem yaklaşık 30 gün sonra gelmişti. Eksik evrak varsa size geri dönüp evrak isteyebilirler.

!!! Eğer evraklarınızı daha önce teslim ettiyseniz, size vizeyi randevunuzla aynı gün sanırım saat 16.00'dan sonra VFS Globalden veriyorlar. 

Tebrikler :) Vizeyi aldığınız an Fransa'ya gidebilirsiniz. Aksini belirtmediğiniz sürece vize başlangıç tarihiniz vize basılı pasaportu aldığınız gün olacaktır.

Vizeniz 1 yıl için verilir ve 3 ay içinde Fransa'ya gitmeniz gerekir. Eğer 3 ay içinde gitmezseniz bütün herşeye sil baştan başlamalısınız.

Ve 3 ay içinde gittikten sonra da mutlaka vizenizi internetten onaylatmalısınız. Sonrasında OFII randevu tarihini belirten bir mektup gönderecek. OFII randevusu ile ilgili yazımı kısa sürede yazacağım.

Evrak listesi:






_________________________________________________________


***Aşağıda Fransa aile birleşimi vizesi ile ilgili paylaştığım konuların hepsinin linklerini toplu bir şekilde kolaylık olması için sırasıyla ekliyorum, üzerlerine tıklayarak okuyabilirsiniz.
  1. FRANSA GERÇEKTEN HAYAL MI?
  2. FRANSA'DA YAŞAYAN ANCAK FRANSIZ VATANDAŞI OLMAYAN BIRIYLE EVLENMEK
  3. CERTIFICATE DE CAPACITÉ À MARIAGE (CCAM), YANI EVLENME EHLIYETI
  4. LA TRANSCRIPTION DE L’ACTE DE MARIAGE VE FRANSIZ AILE CÜZDANI
  5. FRANSA'DAKI TÜRK VATANDAŞI ILE EVLILIK VE VIZE SÜRECI
  6. FRANSA'DAKI TÜRK VATANDAŞI ILE EVLILIK - VALILIKTEN RED ALMAK VE SONRASI
  7. FRANSA AILE BIRLEŞIMI VALILIK ONAYI SONRASI
  8. FRANSA'YA GELDIKTEN SONRA OFII EVRAK GÖNDERIMI
  9. FRANSA'YA GELDIKTEN SONRA OFII GÖRÜŞMESI
  10. EHLIYET (SÜRÜCÜ BELGESI) DEĞIŞIKLIĞI - FRANSA
  11. FRANSA SAĞLIK SISTEMI - CARTE VITALE NASIL ALINIR
  12. OFII FRANSA UYUM EĞITIMI
  13. Fransa'da Oturum Kartı Almak (Première demande de titre de séjour)
Paylaş:

893 yorum :

  1. Merhaba

    Schengen etiketindeki vize başlangıç tarihinden itibaren 3 ay içinde mi gitmek gerekiyor, yoksa OFII bildirim tarihinden itibaren 3 ay mı böyle bir ayrım var mı?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, vizenizdeki başlangıç tarihinden itibaren 3 ay içinde Fransa'ya girmeniz gerekiyor.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba ben vize evrakları içim evlilik kayıt örneği olarak formül b verdim apositilli olarak sizce bir sorun yaşar mıyım ? Ve fotoğraf olarak yakın zamanlar da farklı çekilmiş fotolarım vardı bundan dolayı bir sorun olur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben de formül b vermiştim, bir sorun olmadı. Farklı foto için pek bilmemekle birlikte fotoların hepsinin aynı olmasını isteyebilirler diye düşünüyorum. Hayırlısı olsun.

      Sil
    2. Merhaba benim esim ve iki cocugum fransada cocuklarim orda dunyaya geldi esimin calismasi lazim ama gozlerinden rahatsiz stargart hastasi calisamiyor bu yuzden ben gidemiyorum bana akil verin nasil gidebilirim

      Sil
    3. Merhaba, aşağıdaki sitede okuduğum kadarıyla eşinizin kontrat göstermesine gerek yok ancak son 12 ay boyunca her ay asgari ücret kadar gelirinin olması yeterli. Yine engelli raporu bulunuyorsa geliri ne olursa olsun aile birleşimi talep edebiliyor.

      Eğer eşiniz pole emploi'dan asgari ücret kadar işsizlik parası alıyorsa da bu kabul ediliyor. Ancak RSA CAF, Allocation gibi yardımlar kabul edilmiyor. Aşağıdaki siteyi incelemenizi öneririm.

      http://www.info-droits-etrangers.org/venir-en-france/le-regroupement-familial/

      Sil
    4. Lütfen banada yardimci olur musunuz

      Sil
    5. Merhaba, herhangi bir sorunuz varsa yanıtlamaya çalışırım tabi ki.

      Sil
  4. Selam. Bu bilgiler için çok teşekkürler. Benim için çok çok faydalı oldu. Vize basvuru süreci için yazdığın Yazıları okudum ancak süreç biraz uzun ve karışık olduğu için kafam baya karışık.
    Benim nişanlım fransada ve cifte vatandaş. Mart ayında nikahımız olacak ve vize işlemlerine başlayacağız. Nikah işleminden sonra ilk nereden başlayacağım hangi kuruma hangi belgeler ile gidecegim.
    Lütfen vaktiniz olduğùnda bu süreç ile ilgili bilgilerinizi yazar mısınız?
    Şimdiden teşekkürler sevgili Fransa hayali

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Adem, Sizin için süreç çok daha kısa. Nişanlınız şimdiden Certificate de Capacité à Mariage (CCAM)belgesini alırsa epey zaman kazanırsınız. Aşağıda bu konu hakkında yazdığım postumun linkini ekliyorum. Sonrasında siz Türkiye'den vizeye başvuracaksınız.

      https://fransahayali.blogspot.com/2018/12/certificate-de-capacite-mariage-ccam.html

      Sil
    2. Ve vize başvurusu hakkında her türlü bilgi, istenen evraklar vs konsolosluk sitesinde mevcut onun da linkini ekliyorum.

      https://france-visas.gouv.fr/web/france-visas/

      Sil
    3. Çok teşekkürler ilginize. Yeni yazılarınızı bekliyoruz.

      Sil
    4. Rica ederim, geldiğinizde sürecinizi kısaca anlatırsanız, başkalarına yardımcı olması için blogumda yazınızı paylaşmak isterim. Teşekkürler şimdiden

      Sil
    5. Tecrübelerimi mutlaka yazacağım.

      Sil
  5. Merhaba esim fransada aile birlesimi icin basvurdu ev kontrolunden 3 gün sonra bana meil sizinde paylastiginiz evrak listesini tanamlayip vfs globalden randevu almami istediler bana meili ofii yolladi ama henüz valilik onayi gelmedi onay gelmeden neden meil geldi anlamadim ve ben evraklari vfs globale teslim ettikten ne kadar süre sonra valilik onayi gelir acaba lutfen yardimci olur musunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, evet ofii evrakları valilik onayı olmadan isteyebiliyor. Bunun nedeni valilik onayı gelip de sizi vize için aradıklarında aynı gün pasaportunuzu vize ile birlikte teslim edecek olmaları, yani vize için ekstra beklemeyeceksiniz. Ev kontrolünden sonra herhangi eksik bir evrak yoksa 3-6 ay içinde valilik bir cevap veriyor.

      Sil
    2. Esim rouenden basvuru yaptı eve gelip bakali 2 ay oldu bende ocagin 22 sine randevu aldim vfs globalden gidip evraklarimi teslim edicem bahsettiginiz 6 aylik cevap verme suresi ev kontrolunden itibaren mi yoksa istenilen evraklari teslim ettigim sureden itibaren mi başlıyor

      Sil
    3. Süreç dosyanızın valiliğe ulaşmasından sonra başlıyor. Eşiniz arayıp dosyanın ulaşıp ulaşmadığını valiliğe sorabilir.

      Sil
    4. Yardımcı olur musunuz lütfen

      Sil
    5. Dosyaniz elimize ulasti diye mektup geldi daha sonra ev kontolu daha sonra ise meil geldi ofiden evrak listesiyle birlikte vsf globale gitmemi istediler meilde dosyaniz yürürlükte onay beklemektedir yazıyor

      Sil
    6. Valiliğe ulaşmış demek ki, İstenen evrakları da verdikten sonra geriye beklemekten başka bir şey kalmıyor. İyi haberlerinizi bekliyoruz :)

      Sil
    7. Anladım teşekkürler onay yada red gelince yazarim :)

      Sil
  6. Bizimde ofii ev kontrolunu yeterli gordu dosyalar valilige geldi 1 bucuk yildirki valilik onay vermedi ne evet nede hayir hayir dedi 2 hafta oldu son 3 aylik podrasini istediler aha tekrar aradan 2 hafta gecti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hangi bölgedesiniz acaba? Paris mi? En yoğun bölge orası diye biliyorum, dosyaları incelemeleri uzun sürüyor. Ancak yeniden bordro istediklerine göre yakında haber alırsınız diye düşünüyorum. Her dosya inceleme için 2aya kadar bekletiyorlar.

      Sil
    2. Siz hangi şehirden basvuru yaptınız

      Sil
    3. Strasbourg'dan başvurmuştuk

      Sil
    4. Merhabaa acil yardımcî olabilirmisiniz lutfen

      Sil
    5. Merhaba, bordro istemelerinin üzerinden 2 ay geçti mi? Hiç arayıp valiliği soruyor mu eşiniz?

      Sil
  7. Merhabalar,abim Fransa'da 12senedir çifte vatandaşlığı felan da var ve ben mezuna kaldım üniversiteye hazırlanıyorum ama Fransa'ya gidip orda okumak istiyorum.burda mesleğim ile ilgili bir üniversite kazandığım takdirde gidebiliyor muyum Fransa'ya yani denklik alma felan o işler biraz beni korkutuyor gidemeyeceğim düşüncesi de beni çok korkutuyor ve dil sınavına da orada girmek istiyorum,dili orada öğrendikten sonra bu mümkün mü lütfen cevap verirseniz çok sevinirim (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Serkan, Okul ve dil okulu kısmına yabancıyım ancak lise sonrasında üniversiteye burada başlayabilirsiniz. Tavsiyem öncelikle dil okuluna başvurun, dili öğrendikten sonra ise üniversiteye başvurabilirsiniz. Her sene okula devam ettiğiniz takdirde oturum izninizi kolaylıkla uzatırsınız. Türkiye'de üniversiteye başlayıp, sonrasında buraya gelmek daha zor olacaktır. Kolay gelsin.

      Sil
  8. 🔴 Arkadaşlar kafayı yiyecemm, geçen hafta türkiyeye bir haftalığına tatile geldim bugün pasaport vizem çamtalarla birlikte kayboldu karakoldan tutanak tutturdum. Aile birleşimiyle Fransaya gittim 1yıllık uzun süreli vizem vardı. Vizemin pasaportumun telefonda resmi dahi var. Ancak salaklığıma doymayım ki fransadayken ofii görüşmesine gittim sonrasında valilik belediyeye oturuma başvurmadığım için yeniden vizeye belgeleri hazırlayıp vermem gerekiyormuş bu doğrumu?? Ulan arkadaş orada yaşıyorum orada oturuyorum Fransa bankasına ait banka kartı kullanıyorum orda çalıştığım yere ait maaaş bodrom var bu nasıl iş Allah rızası için cevaplayın kafayı yiyecem burda kaldım. Mail adresim gursan1976@hotmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah yardımcınız olsun canta bulunmazsa isiniz cok zor hersey başa sarar :(

      Sil
    2. Merhaba, başına böyle bir iş gelmiş bir arkadaş varsa yardımcı olur umarım. İnanın çevremde bu durumla karşılaşan birini hiç duymadım. Çok geçmiş olsun.

      Sil
  9. Merhaba size sormak istediğim bazı sorular var... fransa vatandaşı eşiyim ve eşim fransız... iki gün önce fransa evlilik cüzdanını da aldım ve şimdi nasıl bir yıl izleyecegimizi çözemiyoruz çünkü gerçekten bilgi bulmak çok zor... yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Nise, yapacağınız şey, Türkiye'de vizeye başvurmak. Aşağıdaki konsolosluk sitesindeki yönergeleri takip edin. Uzun süreli Aile birleşimi vizesine başvuracaksınız.


      https://france-visas.gouv.fr/web/france-visas/

      Sil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, size de iyi günler. Dosyanızın durumunu öğrenmek için valiliğe gitmek, aramak bir çözüm olabilir. iyi birisine denk gelirseniz size cevap verecektir ama bu cevap dosyanız işlemde, çok yoğunuz, bekleyinden öteye geçer mi, sanmıyorum.
      Diğer sorunuza gelince kendi durumumdan yola çıkarak, valilik onayı sonrası Fransa valiliğinin Türkiye'deki OFII'ye bilgi vermesi, OFII'nin yakın zamandaki tüm insanları bir araya toplayıp çağırması bir buçuk ay sürmüştü. Vizenin çıkması ise 1 ayı bulmuştu. Sizde tüm koşullar süper giderse 2 haftada bütün bunların gerçekleşme ihtimali var ama önden başvurabiliyorsanız en azından Türkiye OFII görüşmesi sonrası vizenizi hemen alırsınız.

      Sil
  11. Iyi günler ofii deb mail geldi ve 11 mart çarşamba günü için akciğer filim ve genel sağlık kontrolü için bundan sonraki süreç ne olur hicbir bilgim yok bilen varsa yardımcı olabilir mi lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, valilik onayı geldi mi peki?

      Eğer gelmeden sizden sağlık kontrolünden geçmenizi istiyorlarsa önden bazı formaliteleri tamamlamak içindir. Sonrasında valilik onayı beklemekten başka yapacak bir şey yok.

      Sil
    2. Yo hayır valilik onayı gelmedi dediginiz gibi o zaman önden formaliteleri hallediyorlardir valilik onayını nasıl öğreniyoruz mail filan mi atıyorlar

      Sil
    3. Valilik onayı için eşinize mektup gelecek, o şekilde öğreneceksiniz. Sonrasında sizi vize için yeniden çağıracaklar. Şimdiden hayırlısı olsun.

      Sil
  12. Yardımcı olurmuaunuz lutfen eşim fransadan aile birleşimi için başvuru yaptı 3 ay oldu evi komtrole falan gekmediler ama bana mail geldi bazî evrakları hazırlayıp vize başvurusu yapmam gerekiyormuş ve önce gönderdikleri linkten hesap açıo başvuru yapmam gerekiyirmuş bi türlü yapamadm yardımcı olurmusunuz lutfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Yardımcı olmaya çalışırım, bana mail ile ulaşabilirsiniz. fransahayali@gmail.com

      Sil
  13. merhabalar admin 2015 yilinda eşim ben trdeyken eşim fransada vefaat etti.bende ofii ye başvurumu yapıp oturum vizemi almıştım.aile birleşimi olarak ama tarihi geçti tekrardan fransaya gitmek istiyorum bu konu hakkında bilgi verirmisin tsklr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, ufak bir araştırma yaptım sizin için ancak konsolosluğa mail atarsanız çok daha net bir cevap alırsınız.

      Anladığıma göre, eşin ölümü halinde geride kalan eşin oturumu yenilenmiyor. Tabi ki Fransa'da çalışıyor olmanız haricinde. Bir de siz geri de dönmemişsiniz sanırım. Konsolosluktan net bilgi almanızı öneririm.

      Sil
    2. Benim 9 aylik resebsem var 10 yilik kartim alabilirmiyim

      Sil
    3. 10 yıllık oturum alabilmeniz daha önce aldığınız oturumların süresine,kaç kere oturum yenilettiğinize, memurun insafına gibi parametrelere bağlı. 9 aylık récépissénizin olmasına göre bir şey söylemek imkansız.

      Sil
  14. Hala valilikten gelecek hayırlı bir haber beklemekteyim 😔 8. Aya girdik bu zaman daha ne kadar sürer ne olur hiç bilmiyorum ve bazı arkadaşlar 1 bucuk yıldır valilik onayını beklediğinden bahsediyor böyle birşey mümkün mü yani gercek olabilir mi çünkü evi ziyarete gelen görevli 6 ay içinde kesin sonuç alırsınız demisti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, dosyanızın kabulünden itibaren maksimum 12 ay sürmesi gerekiyor işlemlerin, ancak bulunduğunuz bölgenin göçmen yoğunluğuna bağlı olarak ve şuan içinde bulunduğumuz corona virüs süreci ile biraz daha uzayacağını düşünebilirsiniz.

      Bana gelen maillerde süreci 6-8 ayda tamamlayan da 12 ay geçmiş olmasına rağmen bekleyen de var. Umarım siz de biran önce güzel haberler alırsınız.

      Sil
    2. Merhaba ben eksik evraklarımı haziranda vfs globale teslim ettim ama hala valilik onayı gelmedi fransadaki evimize baktilar ok verdiler bu süreç neden uzadı nedenini öğrenebilirmiyim fransa aile birleşimini aradi eşim dosyalarınız burda sorun yok dediler neden bekliyoruz merak ediyorum

      Sil
  15. Arkadaşım pandemi den dolayı malûm 3 ay çalışmadılar, mesela benim valilik onay kağıdım 5 haziran da geldi. İlk başvuruyu Fransa daki OFİİ ye 7 Ekimde yapmıştım toplam da 8 ay sürdü benim işlem, Metz 'ten başvuru yapmıştım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 8 ayda hem de pandemi döneminde dosyanızın sonuçlanması başkalarına da umut olacaktır, siz epey şanslıymışsınız :) Eşiniz OFII görüşmesine çağırıldığında da bilgi verirseniz çok sevinirim, OFII görüşmesi bekleyenler için bilgi olacaktır. Teşekkürler şimdiden.

      Sil
  16. Bir arkadaşımız mesaj atarken sorun yaşadığı için kendisinin mesajını ben paylaşıyorum, onay bekleyenlere süreç konusunda fikir verebilir.

    "Benim eşimde 2019 Ekim ayında başvuru yapmıştı.19 Şubata randevu verdiler evrakların teslimi için.Sonra pandemiden dolayı 5 haziranda eşime onay kağıdı geldi.Bordeaux’dan başvuru yapılmıştı.Şimdi Fransa’dan haber bekliyorlarmış sınır kapılarının açılması için."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iyi aksamlar aradasar bende valilik onayi bekliyorum 8 ekim 2019 basvurum kabul oldu 19 ocak 2020 ev konttolu icin gectiler ve hala bir cevap yok

      Sil
  17. Belki yakında siz de iyi haber alırsınız. Eğer eşiniz göçmen nüfusun yoğun olduğu büyük şehirlerden birinden başvurduysa genelde daha uzun sürüyor. Eşiniz arada arayıp soruyor mu ne durumda dosyam diye?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 ay önce nantes ofii burosunu aradim dosya onaylanip Angers prefecteur e gonderilmis prefecteur bana dosyanin geldigini soyledi 2 hafta sonra tekrar aradim dosyaniz icin ofii nin cevabini bekliyoruz dedi sanirim basindan atmak icindi hafta ici ariyorum cevap vermiyorlar daha nekadar bekleriz :((

      Sil
    2. Valiliğin hızına bağlı olarak ev kontrolü sonrası genelde 4-8 ay arası sürüyor, bir de sürenin uzamasında pandemi etkisi olacak muhtemelen. Valilik dosyanızla ilgili bir konu hakkında ofii'den cevap bekliyor olabilir, o yüzden öyle söylemişlerdir diye düşünüyorum. Normal şartlarda 1-2 ay içinde cevap almanız gerekiyor.

      Sil
    3. Insallah et kısa zamanda gelir 49 bolgesindeyim yogunluk ne kadar oldugunu bilmiyorum belirsizlik cok kotu biesey benim gibi bekleyenlere Allah sabir versin

      Sil
  18. Ofıı den aranarak doktor kontrolü için aranıp randevu verildi valilik onayı eşime de gönderildi bundan sonra cok işlem kaldı mı veya başka uygulama varmı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bundan sonrası doktor kontrolü ve vizenin alınması, sonra da Fransa'ya uçuş :) Gitmenize az kalmış, bavulunuzu hazırlasanız iyi olur :)

      Sil
  19. 07. 08 2020 tarihinden sonra doktor muanesi sonra vizesini alan varsa yaza bilirmi aynı gün verilmedi beklenmesi söylendi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pasaportunuzu daha once teslim etmis miydiniz yoksa randevu gunu mu verdiniz?

      Sil
    2. Randevu günü verdim ama daha önçeleri randevu günü verdikleri zamanda pasaportlu vizeyi vurup şahıslara teslim edilmişti

      Sil
    3. Ben de randevu günü vermiştim, yaklaşık 1 ay sonra vize basılmış pasaportum teslim edildi. Randevu ile aynı gün alanlar genelde pasaportunu daha önce verenler oluyor.

      Bana yazan bir takipçimin pasaportu yaklaşık 1 yıl konsoloslukta kalmıştı, önceden teslim ettiği için... Yakında vizenizi alırsınız sonuna gelmişsiniz :)

      Sil
    4. Unknown siz aldınız mı bir gelişme varmı

      Sil
  20. İyi günler hala bloğunuzu ilgi ile takip etmekteyim. 9. Aya girdik ve hala valilik onayı gelmedi maalesef ki eşim durumu sorgulatmak için yetkili yere gitmiş eşime eğer sürecinizi hızlandırmak istiyorsanız yıllık gelir beyanamenizi getirin demişler eşimde yıllık gelirini tespit edip götürmüş çok şükür eşimin geliri gayet iyi bu anlattığım durum yaklaşık 3 hafta içerisinde oldu benim merak ettiğim eşimin gelir beyanamesinden sonra ki bekleme süresi tahmini ne kadar olur inşallah çok uzun sürmez.lutfen yardımcı olun bu gelişmelerden sonra daha çok bekletmeyin acaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, valilik onayı süresi bölgeden bölgeye bile farklılık gösteriyor. Normal şartlarda başvuru ve onay arasında geçen süre 8 ile 12 ay arasında değişiyor, Ev kontrolü sonrası ise 4-6 ay gibi düşünebilirsiniz. Sizin durumunuzda maksimum 3 ay içinde cevap almanız gerekiyor.
      Umarım bu süre daha kısa sürer :)

      Sil
  21. Lütfen yardımcı olun en son yorumun sahibiyim sabırsızlıkla cevabınizi beklemekteyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim Fransa rüyası inşallah tez zamanda bu süreç biter ciddi manada yoruldum beklemek ve belirsizlik gerçekten çok zor.

      Sil
  22. Merhaba eşim bana Ocak ayında istek yaptı.Aile birleşiminde Fransa da işçi olarak çalışıyor. Temmuz ayında da ev ziyareti oldu belediyeden valiliğe gitmiş onay süreci geç sürer mi? Eşimle bir yıldır ayrıyız. Peki onay gelmeden e mail de gelmedi beni ara endişelendiriyor,herşeyin geç sürmesi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, genel olarak aile birlesimi sureci dosyanin kabul edilmesinden itibaren 8 ile 12 ay arasinda suruyor. Ev ziyareti sonrasi da 4-8 ay arasi gibi dusunebilirsiniz. Malesef soz konusu fransiz burokrasisi olunca herseyin gec olmasi normal... Esinizin maasi, sozlesmesi ve ev durumu iyiyse elbet onay gelecektir.

      Sil
  23. Bugün valilik onayim geldi arkadaşlar çok mutluyum Allah benim gibi bekleyen sabreden bütün kardeşlerime hayırlı haberler almayı nasip eylesin inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözünüz aydın, çok sevindim sizin adınıza :) Darısı bekleyen herkesin başına, bizi habersiz bırakmayın :)

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim.bu arada onay mektubunda sizinle irtibata geçeceğiz bu süreç içerisinde hiçbirsey yapmanıza gerek yok gibisinden bı kaç cümle yazılmış sizce tahmini ne kadalik bir süre içinde irtibata geçebilirler.umarim yine uzun bı süreç yoktur önümüzde

      Sil
    3. Evet bir şey yapmanıza gerek yok bu süreçte, OFII Türkiye maksimum 1-2 ay içinde sizinle irtibata geçip randevu veriyor, sonrası vizenizi alıp Fransa yolculuğu :)

      Sil
    4. Merhaba onayi gelen kardesim ev kontrolun ne zaman gelmisti?
      esinin gelir durumu? ev durumu ve sonraki surec nasil ilerledi yazabilirsen cok sevinirim

      Sil
  24. 21 Ağustosta sağlık muayenesi oldum.Pasaportumu teslim ettim.Normalde bir iki gün içerisinde gönderiyorlarmış fakat şuan pasaport basımı durduruldu her an açılabilir ne zaman açılacağı belli değil dediler.Vize başvurusu yapıldıktan sonra 3 aylık süreç başlıyor mu ? Pasaport teslim alan var mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Büşra, benim vize basılı pasaportum sağlık kontrolünden 1 ay sonra gelmişti. 3 aylık süreç pasaporta basılı vize tarihinden itibaren başlıyor.
      Bu arada sitelerinde vize basımı durdurulduğuna dair bir bilgi göremedim ama ağırdan aldıklarını duydum. Umarım biran önce vizenizi alırsınız.

      Sil
    2. NFS’den mesaj aldım. Konsolosluğa gönderilmiş ve işleme konulmuş.

      Sil
    3. Gözünüz aydın, hazırlıklara başlayın :)

      Sil
    4. Büşra hanım geldimi vizeniz

      Sil
  25. merhaba eşim tr vatandaşı aile birleşimiyle evlendik ve ankaraya 19 tmmz 2019 da gittim randevu için sonra ekim ayında ev kontrole geldiler ve halen bi ses yok 10 ay geçti ev kontrolünden sonra daha ne kadar bekliçez cvp yazarsanız sevinirim çok sağolun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, normalde süreç 8-12 ay arası sürüyor. Pandemi nedeniyle bu süre biraz daha uzadı muhtemelen. Cevabın gelmesi eli kulağındadır ancak eşinizin de valiliği araması, en azından bir mail atmasını öneririm, dosyanız hakkında bir bilgi verebilirler.

      Sil
  26. lütfen cevap bekliyor olcak. ..

    YanıtlaSil
  27. bu aarda eşim toulouseden basvurdu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük şehirlerde süreç daha uzun sürüyor nüfus ve göçmen yoğunluğu nedeniyle, siz de o yüzden uzun zamandan beri bekliyorsunuz muhtemelen.

      Sil
  28. evet ev kontrolünden 10 ay geçti eşim ofiiye sormuşta dosyada herhangi sıkıntı yok sizce ne zaman çıkar çok TSK ederim size

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sizin gibi çok bekledim dosyam yaklaşık 10 aydır valilikte beklemede kaldı eşim daha önce bı kaç numaradan sürekli dosyamızı sorgulatiyordu fakat hiçbir sonuç yoktu maalesef ki en sonunda ilgili yere gitti koronavrusten dolayı dosyalarda bekeleme olduğunu söylediler daha sonra işlemlerinizi hızlandırmak için gelir beyanamesi getirin demisler eşim beyannameyi verdikten 20 gün sonra onay mektubunuz geçtiğimiz cuma elimize ulaştı çok şükür.bu gelir beyanamesinin ne gibi bir etkisi oldu bilmiyorum ama bizim için çok iyi oldu gerçekten işlemlerimizi hizlandirdilar.belki esinizde böyle bı atilimda bulunabilir faydalı olup olmayacağı konusunda hiçbir fikrim yok ama :(

      Sil
    2. Evet valiliği aramak, hızlandırmak için yapılacak bir şey varsa sormak gerekiyor. Bazen dosyanızı hatırlatmayı ya da öne almayı bile sağlayabiliyor.

      Sil
  29. çok sağolun yani eşim geçen hafta yetkili yere sormuş coronadan dolayı bekleme olabilir demişler ama yani uzun bi zamandır bekliyoruz sizce eylül ayı gibi çıkarmi 13 ay oldu ankaraya randevuya gideli hayırlısi herşeyin yorumlarınızdan anladığım kadarıyla bekleyen çok başka ne yapolabilir hızlandırmak için gerçekten eş dost o kadar soruyorki biktim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi anlıyorum, belirsizlik o kadar zor, bir de çevrenin soruları insan bıkıyor. İnanın valilik bir tarih veremiyorsa biz ne söylesek boş. Yakın zamanda bir cevap almanız lazım, çok uzun zaman olmuş dosyanız kabul edileli. Umarım kısa zamanda hayırlısıyla mutlu haberi alırsınız :)

      Sil
    2. Sizi o kadar çok iyi anlıyorum ki sırf insanların "ne zaman gideceksin" sorusuna maruz kalmamak için yolumu dahi değiştirdiğim oldu sanki gitmem için önümdeki bütün engeller asildida ben gitmedim:) valiliğin haberini bekliyoruz cevabını bir yıl boyunca söylememe rağmen etrafta orda burda kocası gitti karısını götürmüyor gibi dedikodular da cabası lütfen kendinizi bu konuda yalnız hissetmeyin bende en az sizin kadar umutsuzca bu haberi beklemekteydim. İnşallah sizin de güzel haberlerinizi en yakın zamanda alırız.

      Sil
  30. evet :)) yani tek sıkıntı şimdilik o gibi bıktım yani inanın insanlar çok fazla sormaya başladı çok önemli değil ama insan tereddütte kalıyor bu arada cevaplarınız için çok sağolun çıktığında tekrar yazarım :))

    YanıtlaSil
  31. Doktor kontrolünden ve pasaport vereli bir ay oldu arıyorum vizeler askıya alınmış deniliyor acaba bu yakın zamanda pasaport onaylanıp gönderilen oldu mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 21 Ağustos 2020 tarihindeydi randevum. 3 gün sonra Konsolosluğa gönderilmiş ve işleme konulmuştur diye mesaj geldi bana. Henüz gelmedi sizde mesaj aldınız mı ?

      Sil
    2. Aynı şekilde iki mesaj geldi pasaportunuz konsoloslukta işleme konulmuştur diye sonra bir mesaj veya arama olmadı birde şimdi fransadaki evi eşim taşımak zorunda kalacak bu işlemelere bir sıkıntı olurmu acaba

      Sil
    3. Eşinizin taşınması sıkıntı yaratmaz ancak aile birleşimi vizelerinin askıya alındığı konsolosluk sitesinde yazmıyor. Bu bilgiyi VFS mi veriyor acaba?

      Sil
    4. VFS evet bir hafta önçe aradığımda denilmişti bana acaba cok uzarmı

      Sil
    5. Burada vaka sayıları günde 5000-6000lere ulaştı, o yüzden bilemiyorum. Umarım uzamaz, bir haber alırsanız bizi de bilgilendirin lütfen.

      Sil
  32. Merhaba bizim kagitlarimiza red geldi esim itiraz edicek bundan sonraki surek ne sekilde islicek acaba bilginiz var mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi durumdayken red geldi acaba siz doktormusnesine gitmişmiydiniz

      Sil
    2. Sanırsam arkadaşın valilik onayı red yemiş Fransa hayali

      Sil
    3. Evet calisamadigi icin geliri düşük suan o yüzden red geldi itiraz etti karara itirazdan sonra ne isterler bilmiyorum sanirim daha uzun bir süre beklemek zorundayiz :(

      Sil
    4. Bildiğim kadarıyla eşinizin itirazı da red edilirse eğer maalesef ki üzülerek soylemeliyim ki bu süreç sızin için tekrardan sil baştan başlamak zorunda olacak :(

      Sil
    5. :( valilikten red gelmesi durumunda 2 ay içinde itiraz etme hakkınız var. Sizin durumunuzda yani gelirin yetersiz olma durumunda, eşiniz itiraz ederken son 12 ayda elde ettiği aylık gelirin minimum asgari ücret kadar olduğunu ispatlaması gerekiyor, yani gelir durumunun iyileştiğini ispatlaması isteniyor.
      Eğer ki sunduğunuzdan farklı bir evrak veremiyorsanız itirazınıza da red gelecektir. Bu durumda üzülerek söylemeliyim ki tüm prosedüre yeniden başlamanız gerekiyor :( yani yeniden eşinizin aile birleşimi başvurusu yapması lazım.

      Normal şartlarda itiraza iki ay içinde cevap gelir... Umarım güzel haber alırsınız.

      Sil
    6. Valilikten red alınması ile ilgili yazı paylaşmıştım, belki ilginizi çeker. Onu da paylaşayım.

      https://fransahayali.blogspot.com/2018/12/fransadaki-turk-vatandas-ile-evlilik.html

      Sil
    7. Umarim yedinen red gelmez verdiginiz bilgiler icinde teşekkürler cevabi sizinle tekrardan paylaşırım

      Sil
    8. Umarım gönlünüze göre olur. Cevabınızı bekliyor olacağım.

      Sil
  33. Benim esimin belinde fitik oluştu o yüzden calisamadi 6 aydir sigorta para veriyordu 800 euro 2 ay once esimden gelir kagidi istediler gelir düşük olduğu için red geldi bugun avukata gitti itiraz icin 2 ay sonra yeniden ayni sirkette ise baslicak sınırsız kontrati o sirketle benim merak ettigim itirazdan sonraki sürecte ne olucak 1 yildan fazla oldu aile birlesimine basvurali cevabinizi bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşinizin son 12 aylık geliri minimum asgari ücreti karşılaması gerekiyor. Bu durumda eşinizin itirazına da red gelecektir. Valilik eşinizin gelecekte olan iş durumunu değerlendirmeye almaz malesef. Bu sürece yeniden başlamaktan başka çareniz yok gibi görünüyor :(

      Sil
  34. Fransa hayali bugün beni ofii aradı haftaya Çarşamba için bana gün verdiler . Götürmem gereken evraklar aynı sizin paylastiginiz evraklar 1. Resimdeki evrakta da 2. Resim evrak listesinde de pasaportun fotokopisi diyor iki defa mi pasaporumun fotokopisini çekeceğim bilemedim şimdi ayriyeten kullanılmış bölümlerinin fotkopisi diyor fakat ben hiç pasaportumu kullanmadım henüz boş saygalarinin fotokopisini çekeceğim bana mantıklı gelmedi size sorayım dedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hayırlısı olsun. Pasaportun fotokopisini bir kere çekmeniz yeterli olur. Daha önce pasaportu kullanmadıysanız boş sayfaları çekmeye gerek yok. İlk sayfaları ve kimlik bilgilerinizin olduğu sayfayı çekmek yeterli.

      Sil
    2. Cevabınız için çok teşekkür ediyorum.iyi ki varsınız peki
      "İlgili kisinin Adına elektrik faturası veya evinde kaldığı kisi tarafından bir beyanname" bana biraz bunun açılımını yapabilirmisiniz.ilgili kişi ?

      Sil
    3. Rica ederim :)
      Sizin adınıza var olan bir elektrik/su/telefon faturası varsa onu veriyorsunuz. Eğer yoksa evinde kaldığınız kişinin, örneğin babanız; babanızın kimlik fotokopisi + bu kişi adına elektrik faturası + evinde kaldığınız kişiniz, o adreste yaşadığınızı onayladığı imzalı dilekçe vermeniz gerekiyor :) umarım anlatabilmişimdir.

      Sil
    4. Çok çok iyi anlattınız size çok teşekkür ediyorum.sagolun varolun inşallah 😊

      Sil
  35. Merhaba 04 martta dosyami gonderdim juin gibi dosyaniz eksik dediler eksikleri gonderdim ve bugun evimi ziyarete geldi offi den biri buyuklugunu yeterli buldu esyalar da tam ama bana sonuc icin 11 ve ya 18 ay beklenmesi gerekiyor dedi cok uzun zaman geldi bana gercekden 18 ay suruyor mu ? Ve isteginizin hizli ilerlemesini istiyorsaniz offiden gelecek olan dosya kayit belgesi ile esiniz orda konsolosluga gidebilir dedi ? Tam olarak ne icin gidecek anlamadim sordum hizli ilerlemesi icin surecin dedi sadece bilgisi olan yazabilir mi lutfen ? Ve gercekten 18 ay mi suruyor 😭dosya kayit tarihiniz temmuz dedi temmuz 2021 den once cevap gelmesi imkansiz dedi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Paris'te yaşamıyorsanız süreç 18 ay sürmüyor. Dosyanın eksiksiz olarak kabulünden sonra maksimum 12 ay sürmesi gerekiyor. Sizin durumunuzda gerçekten Temmuz 2021 maksimum tarih... Daha önce de sonuç alabilirsiniz.

      Eşinizle OFII iletişime geçerse ancak evrak ve pasaport teslimi için konsolosluğa gitmesi gerekiyor. Onun dışında OFII iletişime geçmedikçe gitmesine gerek yok, zira bu süreci hızlandıran bir adım değil. Nihayetinde onay Fransa'da valilikten bekleniyor, Türkiye OFII ya da konsolosluk ayağının Fransa'daki süreçle ilgisi yok.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Aile birleşimi malesef 1-2 ayda sonuçlanan bir şey değil. Eşinizin 8-12 ayı göze alması gerek. Umarım kısa sürede bir sonuç alırsınız. Bizi habersiz bırakmayın.

      Sil
  36. Fransa hayali evinde belgelerini toparladım evinde kaldığım kişi dilekçeyi yazacak fakat başlık kısmına ne yazacagim diyor.aklımdan bı kaç başlık geçti fakat tam olarak bende ne yazsın bilemedim sizce en uygun başlık ne olur yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, başlığa "ikametgah beyannamesi" diyebilirsiniz bence :)

      Sil
  37. Yakın zamanda aile birleşimi vizesi alan oldu mu ne kadar sürdü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba ben subatta bu islemleri yaptirdim. covid onlemleri oncesinde. Ankaradan basvurmustum ve OFII randevusunun ertesi gunu vizeli pasaportumu aldim. Sizin durumunuza belki virus tedbirlerinden kaynakli oalbilir ama iletisime gecmenizi oneririm

      Sil
  38. Admin Offii doktor kontrolünden sonra neredeyse 1 aya yaklaştı hala pasaport bekliyoruz. Yukarıda bu yönde yazılar okudum. Herhangi bir bilginiz var mı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bankada dün görevli hanimefendiphanımefendi dolayı pasaportunuzu biraz geç alabilirsiniz bilginize dedi.

      Sil
    2. Bana da dün görevli hanımefendi pandemiden dolayı pasaportunuzu biraz geç alabilirsiniz bilginize dedi.

      Sil
    3. Merhaba.Siz ne zaman doktor kontrolünden geçtiniz. Nerdeki görevli geç alabilirsiniz dedi

      Sil
    4. 9eylul çarşamba günü ilk giriste sıra aldığım Fransa veznesinde evrakları inceleyen gorevli bayan

      Sil
    5. Evraklara tek tek bakıp mavi önü şeffaf bir kılıfa koydukları yerden bahsediyorum umarım açıklayıcı olmuştur.

      Sil
    6. Teşekkürler cevabıniz icin. Biz Ankara vfs ye evrakları 24 temmuzda verdik . 17 Ağustos'ta İstanbulda OfII doktor kontrolünden geçtik hala bekliyoruz

      Sil
    7. Bende İstanbul Beyoğlu VFS GLOBAL'e evraklarimi teslim ettim.

      Sil
    8. Merhabalar, bu hafta evraklarını teslim eden bir arkadaşa vizelerin bir süre askıya alındığını söylemişler, ancak ne zamana kadar bu durum sürecek bilmiyoruz. Sizlerin iyi haberlerini bekliyoruz.

      Sil
  39. Herkese hayirli aksamlar merak ettigim konu onay mektubu recommandé mi geliyo yoksa normal mektup gibimi gecen hafta onay verecek vali île gorustum suan dosya elimde haftaya karar elinizde olur dedi konuyla ilgili bilgisi olan arkadaslar yardimci olursaniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, sanırım valilikten valiliğe bile değişiyor bu. Çünkü benim durumumda recommandé gelmişti ancak en son konuştuğum bir arkadaşa normal mektup olarak gelmiş.

      Sil
  40. Dün doktor kontrollerinden geçtim evraklarimi VFS globale teslim ettim pasaportumu elden teslim alacağımı söyledim çünkü eşim eve yollamasinlar süreci daha çok uzattiklarini söyledi bana bende elden teslim alacağımı söyledim bakalım eşim soylediklerini doğrulayacak mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) normalde evrak teslim ettiğiniz şehirde yaşıyorsanız elden almanız daha kolay olur. Kargo ile gönderimde ise pasaportun VFS'ye gelmesinden 1 gün sonra pasaportunuz size ulaşıyor.

      Sil
  41. Ben fransaya geleli 1yil olacak çocuğum turkiyede kaldı çünkü baba imzası istedi ofi..bu haziranda i.zaya denk gelen mahkeme kararı aldık ve ofiye dosyaları teslim ettik ..ilk dosya 2017 de yapılmıştı ve orda çocuğun gelmesi için baba imzasi şartı koymuslardi.o gönderdikleri evrağı mahkeme kararını ekleyerek evrakınız hazır dedik ve dosyayı hazırladık yani eski bir dosya açılmış dosya üzerinden başvuru yaptık..Ben gelirken 2018 de ev kontrolü olmuştu...şimdi sorum sıfırdan başlamazlar diğil mi ..ev kontrolü olur mu tekrar...dosyayiofiye teslim edeli 2 ay oldu cevap yok..başka kısa bir yolu var mıdır...tatil vizesi ile getirsem evladını olur mu..valiye mektup yazmak istiyorum çocuğumdan ayrı kalmadığını belirten bir mektup nasıl olur yorumlarınızı bekliyorum lutfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin durumunuz hassas bir konu, çok bilgim olmamakla birlikte yeniden ev kontrolü olacağını düşünüyorum, çünkü iki sene önceki durumunuzla şimdiki durumunuz aynı kalmamış olabilir. Tabi tam tersi de olabilir bu sadece benim tahminim.

      Şuan pandemi nedeniyle turistik vize verilmiyor, ayrıca çocuğunuz için turistik vize başvurusunda bulunursanız, hali hazırda açık dosyayı görüp red verme ihtimallerinin yüksek olduğunu düşünüyorum. Ayrıca turistik vize ile yasal olarak uzun süre kalma hakkı olmayacaktır.

      Mektup yazmak süreci olumlu etkiler mi bilmiyorum, çünkü dosyanız ofii'de ise valilik bir şey yapamaz.

      Şu durumda ofii'nin cevabını beklemekten başka çare yok gibi görünüyor.

      Umarım çocuğunuza yakın zamanda kavuşursunuz.

      Sil
  42. Hiç bu bir ay içinde vizesini alan olmadı mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde daha henüz vizeden haber alamadık maalesef ki. Beklemedeyiz

      Sil
  43. merhaba ben ocak 31 de dosyayi oturdugum sehrin ofii sine gonderdim devlet hastanesinde calisiyorum fransiz vatandasligim yok maasim minimum 1250 maximum 1450 degisiyor 12 aylik maas bordromu gondermistim ve ev annemin evi ve yanliz ofinin basvuru formunda ev 2 veya 3 kisi icin 28 m2 olmali yaziyordu benim.bolgemde maas olarakta 2 veya 3 kisi 1208 euro olarak belirtilmisti. benim vontratim cdd ama devlet hastaneleri 6 yila kadar cdd olarak calistirabiliyorlar ve 6 yilin sonrasinda cdi yapiyorlar yada devlet memuru olabiliyorsun bu durumda cdi olmak icin isimi birakmaliyim bunu anlayamadim? bunun yuzunden red verebilirlermi? ben 2011 girisliyim fransaya ve 2012 itibariyle surekli calistim az maaslada olsa issizlik kurumundan en fazla 6 ay yararlanmisimdir yada maksimum 1 sene. dusundugumde istedikleri tum.belgeleri eksiksiz verdim. annemle yasiyorum ama yaklasik 5 yildir bu evdeyim ev 90 m2 ve 3 odasi var annemin kendisine ait odasi var ve benimde ayni sekilde esim geldikten sonra kendimize ait bir odamiz var. tarih olarak surecide belirteyim.

    subat dosya iceri verdim ofii fransa
    temmuz attestation depot geldi
    agustosta turkiye ofii bizimle iletisime gecti ve evraklar ve pasaport icin vfs den randevu almamizi soyledi
    agustos dosyayi vfs ye verdik
    agustos sonu eve police municipal geldi
    ve evin yeterli buyuklukte oldugunu dosyayi hazirlayip ayni gun belediyeye yollayacagini soyledi.


    suan crvap brkliyoruz.

    ne yapmaliyim sizce ve
    yukarida sordugum.sorulara cevap alabilirsem cok sevinirim

    tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani valilaikten onay vs gelmedi acaba bana gelen polisimi arasam kararsiz kaldim

      Sil
    2. Merhaba,

      Ev kontrolü sonrası 8 aya kadar beklenmesi normaldir. Sizin ev kontrolü daha geçen ay olmuş o yüzden önünüzde beklemek için zaman var.

      Diğer konu kontratınızın cdd ya da cdi olması değil, son 12 aylık gelirinizin aylık minimumu karşılaması gerekiyor yani işinizi bırakmanıza gerek yok.

      Beni asıl endişelendiren konu evin annenizin evi olması, eğer ev sizin olup anneniz sizinle birlikte kalsa sorun olmazdı ama siz anneniz ile kalıyorsunuz, bu sebepten red alan birisi olmuştu. Eğer ki bu nedenle red alırsanız, 2 ay içinde şartları karşılayacak bir ev bulup taşınmanız ve red kararına itiraz etmeniz gerekecek. Valiliğin ikna olmasına bağlı olarak ya yeniden ev kontrolü yapılır ya da onay kararı gelir.

      Umarım bu nedenle red alıp, itiraz etmek durumunda kalmazsınız. Bizi gelişmelerden haberdar edin mutlaka.

      Sil
    3. Ben 4 yildir annemle yasiyorum ikahmet degisikligi hic yapmadim annemin esi vrfat etti ve yalniz oldugu icin ayrilmamizi istemiyor ama ben zaten bir ev tuttum annem tuttugum eve gececek esim geldiginde biz burda kalacagiz evi temmuz ayinda tutmustum ama ben ve esim annemin evinde kalacagimiz icin adres degisikligi yapmadik esim gelmedende annem gitsin istemiyorum.. yani red gelirse ertesi gun diger evin adres bilgilrini contrati zaten yollarim onlara sikinti olmaz dilekce ile birlikte yani ben kafamda olmicagini umud ediyorum birde bu hastalik donemi daha cok uzuyor

      Sil
    4. Hazırda bir ev varsa red gelirse hemen itiraz edersiniz dediğiniz gibi. Sadece süreç biraz uzamış olur. Benim aklıma takılan konu sadece bu oldu, daha önce yaşayanların tecrübeleri nedeniyle. Onun dışında şimdilik beklemekten başka çare yok. Umarım biran önce cevap alırsınız :)

      Sil
  44. Merhaba,bugun evimi ziyaret eden adama mesaj attim o gun istediginiz zaman bana sora bilirsiniz demisti. Dosyami gonderdiniz mi diye size dedigim gibi préfecture lukten haber gelmesini bekleyin dedi ? Bana ne gibi bir haber geliyo normal de esime gitmesi gerekmiyor mu ? Çünkü ben bu evde 7 aydir oturuyorum hic bir mektubum gelmiyo ofii ile e mailden haberlesiyorum. Butun yerlere basvurdum adres degisikligi hepsi oldu ama mektup gelmiyor bahsettikleri préfecture den gelecek olan mektup onay mektubu olmasi gerek miyor mu ? Ben sadece adama dosyami gonderdiniz mi diye sordum oyle bir cevap verdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Préfecturelükten haber bekleyin dediğine göre dosyanızı göndermiş. Size onay mektubu gelecek, sonrasında eşinizle iletişime geçecekler. Merak etmeyin verdiğiniz adres doğruysa mektup size ulaşacaktır.

      Sil
  45. Kimse pasaportunu almadı mı yada bilgi alan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha pasaportumuzu alamadık maalesef ki önümüzdeki hafta içerisinde hayırlı bir haber almak ümidiyle beklemedeyiz.

      Sil
  46. merhaba butun bilgiler icin tesekkurler cok faydali gercekten. ben ofii basvurumu yaptim ve randevu icin mektubumu bekliyorum. ben ofii ilk randevuya pasaportuma vignette denilen etiket yapistirilmadan turkiyeye gidip gelebilir miyim acaba? su anda fransiz es dolayisiyla zaten uzun sureli vizem var. bu konuda bilginiz var mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Hoş geldiniz :)
      Artık ofii vingette yapıştırmıyor, ilk bir sene vize geçerli oluyor. Yani elinizdeki vize ile giriş çıkış yapabilirsiniz, sorun olmuyor.

      Sil
  47. Son zamanlarda valilik onayi Alan oldumu arkadaslar hala pandemiden dolayimi bekletiliyoruz 15 gun once dosya incelenip imzalanmis hala elimize ulasmadi

    YanıtlaSil
  48. Vfs globalı arayan oldumu ne cevap verdler acaba geri dönüş yapıldı mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba yine yazıyorum ev kontrolünden 12 ay geçti eşim konuşmuş ve pasaport no istemişler eşim verdi fransa dan emir onayı bekliyoruz demişler daha pasaport elimize geçmemiş demişler ama sizce ne zaman onay gelir dosyadan ses yok yani herhangi bi kabul yada Red bilemiyoruz

      Sil
  49. Merhaba dun bana mektup geldi dosya kayit belgem ve o mektupda 6 ay icinde cevap gelmezse red olmustur diyerek bolgeden bolgeye degisir mi bilmem ben lyondayim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nasıl sizin reddinizmi geldi uzuldum:(( Hayırlısı olsun evet ev kontrolünden 12 ay geçti neredeyse 6 ay cvp gelmezse resmi geliyor

      Sil
    2. Bu otomatik bir cevap, red olması durumunda mutlaka neden red geldiğine dair bilgileri içeren red mektubu da geliyor. O yüzden mektubu bekleyin. 12 ay geçtiyse mutlaka valiliği arayıp sorun, belki ekstra evrak isteyebilirler işlemleri hızlandırmak için.

      Sil
  50. 😅Hayir yanlis anlattim galiba. Benim evime eylul de geldiler ve bana dosya kayit numarami gonderdiler o mektup da yaziyo 6 ay muhabbeti. Ve bugun fransiz birine de gosterdim aynisini soyledi 12 ay gecmis olmasi sizin icin uzun bir sûre esiniz préfecture gitse bilgi alabilir belki?

    YanıtlaSil
  51. :)) Anladım eşim gitti yani pandemiden dolayı yavaş bakıyoruz demişler ama bugünde aradı pasaport numarasını verdi elimize ulaşmamış demişler.Fransa dan onay henüz gelmemiş galiba 11 ekimde bir yıl dolacak yani ev kontrolünden sizce normal degilmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pasaport numarası ? ( Dosya numarası demek istediniz galiba)

      Sil
  52. evet öyle İstanbul konsolosluğu istemiş pasapört numarası verdik elimize ulaşmadı halen fransadan onay gelmesi lazım dediler ama dediğim gibi yani bi yıl geçti ev kontrolünden daha ne kadar beklicez ve şuan vize işlemleri durdurulmuş dediler

    YanıtlaSil
  53. evet öyle İstanbul konsolosluğu istemiş pasapört numarası verdik elimize ulaşmadı halen fransadan onay gelmesi lazım dediler ama dediğim gibi yani bi yıl geçti ev kontrolünden daha ne kadar beklicez ve şuan vize işlemleri durdurulmuş dediler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladım, inşallah en kısa zamanda güzel bir haber alırsınız benimde ev kontorolum 2019 25 Ekim de yapıldı onay mektubum 21 ağustosta geldi bir ay ara ile sizinle aynı durumdaydım inşallah bu ay içerisinde onay mektubunuz gelir yaa umutlugun ne demek olduğunu çok iyi bilirim:(

      Sil
  54. Onay mektubum geldi cok sukur Allah herkese bu sevinci yasatsin insallah bundan sonraki surec ne olacak acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba gozunuz aydin İnsaAllah bekleyen herkesin onay mektubu gelir sizin onay mektubunuz kac ay surdu ? Ev ziyaretinden sonra

      Sil
    2. Merhaba cok tesekkur edrim benim ev ziyareti 19 subat 2020 yani 8 ay sonra geldi bundan sonraki surec ne olur bilgim yok insallah cabuk gelisir

      Sil
    3. Hayırlı olsun Tuğba hanım çok sevindim sizin adınıza inşallah en kısa zamanda sizinle iletişime geçerler randevu gununuzu alıp dosyanizı teslim edip vizenizin gelmesini gönül rahatlığıyla beklersiniz

      Sil
    4. Benim onay mektubum geldikten 10 gün sonra VFS global aradı ve randevu günü verdi merak etmeyin bı 10 güne sizinle iletişime geçip randevu günü verirler.

      Sil
    5. Esim vfs global evraklarini cok oldu teslim edeli bugun istanbul ofii ile gorustum pandemiden dolayi brklemeler cokmu en az 2 yada 3 ay surermis

      Sil
    6. Pasaportunuzu içeri vermiş miydiniz o halde en kısa zamanda vize işleminiz hal olur ben 9 Eylül'de evraklarimi teslim edip pasaportumu içeri verdim orada ki görevli bana pandemiden dolayı yoğunluk olduğunu söyledi fakat 2 yada 3 aydan bahsetmedi hatta 2 hafta içinde gibisinden yakın bı zaman verdi hal olur diye

      Sil
    7. Gözünüz aydın Tuğba hanım, bundan sonraki süreç su gibi akıp gider inşallah. OFII sizi arayıp sağlık kontrolü için randevu verecek, sonrasında vize bekleyeceksiniz. Yani son bir adım kaldı gelmenize :)

      Sil
  55. Merhaba Fransa Rüyası. Vizesini alan olmuş mu bir gelişme var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde bekliyoruz cevresinde alan varmı yazarsa seviniriz sizlere müşteri hizmetleri ne cevap veriyor acaba

      Sil
    2. Telefon ile görüşmedim . VFS ve konsolosluk e-posta ile dosyanızda inceleme devam ediyor diye cevap veriyorlar

      Sil
    3. Size ne cevap veriyorlar

      Sil
    4. İnçeleme devam ediyor aynı şekilde deniliyor başka ülklere alıp gidiyor sıkıntı hiç yaşamadılar

      Sil
    5. Bizde hala beklemedeyiz vizeyi :(

      Sil
    6. 17 Ağustos doktor kontrolünden beri bekliyoruz, sizlerinki ne zamandı arkadaşlar

      Sil
    7. 9 Eylül'den bu yana beklemedeyim ki sizin ki baya uzun sürmüş

      Sil
    8. 21 Ağustos Doktor kontrolünden beri bekliyoruz. Pasaportum henüz gelmedi.

      Sil
    9. Konsolosluğa mail attınız mı acaba ? VFS'nin herhangi bir bilgi verme yetkisi yok malesef, en doğru bilgiyi konsolosluktan alabilirsiniz... Ancak henüz vize alabilen olmadı.

      Sil
  56. Benim 7 Ağustos dan beri bekliyorum

    YanıtlaSil
  57. https://www.arti33.com/fransa-ithal-evliliklere-vize-vermeyi-durdurdu/. Böyle bir haber var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 6 aydır deniliyor haberde ama bu süre içerisinde alıp giden cok tanıdığımız var son iki ay gidenlerde sıkkntı cıktı

      Sil
    2. Off çok bekledik gerçekten artık sabrımız tükendi umarım bu haber gerçek değildir:(

      Sil
    3. Konsolosluğa mail attınız mı ya da aradınız mı ? Ne diyorlar ? VFS global aracı kurum olduğu için size herhangi bir bilgi verme yetkisine sahip değil... En iyisi konsolosluktan bilgi almak.

      Sil
    4. Fransa rüyası Benim ki arkadaşlarıma göre daha yeni olduğu için henüz aramadim önümüzdeki hafta da haber gelmezse aramayı düşünüyorum ama diğer arkadaşlarım Ağustos ayından beri vizelerini bekliyorlarmis arayıp bizleride bilgilendirseydiler çok iyi iyi olurdu

      Sil
  58. durdurulmuş mu gerçekten haber doğrumu ya bizim on iki ay geçti ev kontrolden henüz haber yok ama onay mektubu gelen de olmuş yani yorumlardan okuduğum kadarıyla herşeyin hayırlısı vize alan yazsin...Haber doğrumu gerçekten bilgisi olan varmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fransa'da dosya incelemeler devam ediyor, herhangi bir bekleme durumu yok. Sadece Türkiye ayağında vize vermede bir aksaklık var. Birçok kişi vizesini bekliyor malesef ve konsolosluktan bir açıklama da yapılmıyor.

      Sil
  59. Merhaba Fransa hayali. Bende İstanbul ofiye randevu alıp pasaportumu teslim ettim önceki yorumları okudum doktor kontrolünden bahsediliyor fakat ben doktor kantrolu falan olmadı bir tek evrakları verdim ve pasaportumu teslim ettim elden alacağımı söyledim o kadar 3 ay oldu daha bir ses yok ama doktor kontrolü falan kafamı karıştırdı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Eliff, siz VFS globalden randevu alıp evrak teslim ettiniz sanırım. OFII sağlık kontrolü ise Fransa'dan valilik onayı alındıktan sonra oluyor. Eşinizin evini kontrole geldiler mi? Normalde ev kontrolü sonrası valilik onayı için 6-8 ay gibi bir süre bekleniyor. Sonrasında ise OFII sizi arayıp randevu veriyor sağık kontrolü için.

      Sil
    2. Eşimin evini temmuzda ziyarete geldiler. Eşim aradı fakat dosyayı daha valiliğe gondermediklerini söylediler bu süreç daha ne kadar uzun sürücek :(

      Sil
    3. Merhaba elif esine bir mektup geldi mi acaba dosyanizla ilgili ev ziyaretinden sonra ?

      Sil
    4. Eliff, ev kontrolü sonrası 6-8 ay beklemek gerekiyor, sizin henüz 2-3 ay olmuş. Biraz daha sabretmeniz gerekecek...

      Sil
  60. Selam arkadaslar son zamanlarda viza Alan oldumu bilgilendirirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef bizde bekliyoruz benim 2 ay oldu haber alırsam buraya direk yazarım sizde yazın lütfen

      Sil
    2. Tabi yazarim Istanbulami bagli sizin evrak islemleri Ankarami esim istanbulda yasiyo 3 hafta oldu onay mektubumuz geleli hala esimi arayip randevu vermemisler

      Sil

| Fait avec ❤️ en France