Recent Posts

Fransa'da Banka Hesabı Açmak ve Kredi Kartı Almak



Fransa'da banka hesabı açmanın zorluklarıyla ilgili birkaç yazı okumuştum ancak yine de şansımı denemeye karar verdim. Çünkü burada sağlık hizmetlerinden yararlanabilmek için Vital diye bir kartınızın olması gerekiyor. Bu kartı almak ise deveye hendek atlatmaktan zor olsa gerek...

Her neyse bu kartı almak için bir banka hesabınızın olması gerekiyor, çünkü bir sağlık hizmetinden yararlanmak isterseniz, bu kart size ödediğiniz sağlık hizmetinin belli bir yüzdesinin geri ödenmesini sağlıyor. Eğer bu kartınız yoksa vay halinize, neredeyse hastaneye adım atar atmaz faturanız işlemeye başlıyor. Bu konudaki deneyimimi ise başka bir yazıda anlatırım.

Belki biliyorsunuz, Fransa'ya uzun süreli D tipi vize ile geldikten sonra oturumun hakkını elde etmek için ilk bir yıl pasaportunuza vignette denen bir etiket yapıştırıyorlar. Benim ise henüz pasaportuma bu etiket yapıştırılmadığı için banka hesabı açmanın imkansız olduğunu düşünüyordum ve çok umutsuzdum açıkçası.

Fransa'da, herşey için randevu almak mecburi gibi birşey, bankada hesap açmak için de randevu almak gerekiyor. Benim gittiğim banka Crédit Agricole (CA) idi. Küçük sayılacak bir ilde yaşıyoruz ve bana 1 hafta sonrasına randevu verdiler, benden istenen evraklar ise aşağıdaki gibiydi.
Geçerli bir kimlik (benim pasaportum vardı)
İkametgahı belgeleyen bir fatura (elektrik-su-gaz gibi. Allahtan eşim ben daha gelmeden önce faturalardan birinde benim adımı da yazdırmıştı, yani adıma fatura vardı. Eğer bu belge yoksa evinde oturduğunuz kişi bir attestation(orada birlikte oturduğunuzu onaylayan bir yazı ile birlikte üzerine olan faturayı eklemeli)
Evlilik cüzdanı (neden istendi bilmiyorum)
Gelirimi belgeleyecek döküman(bordro gibi... ki benim yoktu)
Ek gelirim varsa onu belgeleyecek döküman (ki benim yine yoktu)

Bir hafta sonra toplayabildiğim kadar evrakla birlikte randevuma gittim. Ve ta tam 45dakika sonra hesabım açılmıştı. 45dakika sürmesinin nedeni manuel bir şekilde bilgisayara birsürü bilginin girilmesi idi. Bu arada evlilik cüzdanına bakmadılar bile...

Eğer bir kredi kartı talebiniz olursa bu sırada iletebilirsiniz. Eğer sadece hesabınızdaki parayı çekmek için bir kart talep ederseniz bankaya bağlı olarak muhtemelen herhangi bir aylık ya da yıllık aidat talepleri olmayacaktır. Eğer bankada paranız yoksa bile avanslı bir kredi kartı talep ederseniz belli bir aidatı olacak bu kartın. Ben belli bir avans olmasını istediğim için aylık 2euro aidatı olan bir kart verdiler.

Karta başvurduktan yaklaşık 1 hafta sonra telefonunuza mesaj geliyor ve gidip kartı bankadan alıyorsunuz. Yine yaklaşık 1 hafta içinde posta kutunuza kartınızın şifresi geliyor. Kartı aktif etmek için bankamatiğe kartınızı yerleştirip şifrenizi değiştirmeniz yeterli oluyor.

Fransa'daki kartların çoğunluğu Türkiye'de debit kart dediğimiz, satın alır almaz paranın kesildiği türden ve enteresan ama burada taksit kültürü de yok

Küçük bir not, bazı bankalar size banka hesabı açmamak için ayak diriyor hatta açmıyor olabilir. Bu durumda o bankadan size hesap açmadıklarına dair bir kağıt alıp, başka bir bankada şansınızı deneyin. Eğer diğer banka da hesap açmıyorsa ondan da bir kağıt alıp merkez bankasının yolunu tutun. Bu kağıtları onlara verdiğinizde size bir yazı verip, bir de banka şubesi önerecekler. Artık merkez bankasının önerdiği banka size hesap açmak zorunda olacak. Bir diğer seçenek ise postaneden banka hesabı açmak, postaneler ayak diremeden hesap açıyorlar.

Fransada'ki kağıt işlerinden çok öğreneceğim şey var, özellikle burada hayatın nasıl yavaş aktığını öğrenmem ve buna alışmam zor olacak.

Şimdilik kendinize iyi bakın... böyle küçük maceralarım oldukça anlatmaya devam edeceğim.


Paylaş:

Yorum Gönder

| Fait avec ❤️ en France