Recent Posts

Fransa'ya Geldikten Sonra OFII Görüşmesi



Fransa'ya geldikten sonra evrakları gönderdik, ve sonrasında uzun ya da kısa bekleyişin arkasından randevu tarihinizin olduğu mektubu aldınız, evrakları hazırladınız, pulunuzu aldınız. Sıra OFII görüşmesine geldi. Evraklarla birlikte ya yanınızda birisiyle ya da tek başınıza görüşmeye gidebilirsiniz.

Mümkünse tam saatinde orada olmanızı tavsiye ederim, evraklarınızı verirken fransızca bilmeseniz bile sizin de orada bulunmanız gerekiyor, ben kenarda bekleyeyim eşim halletsin demeyin. Girer girmez evraklarınız kontrol ediliyor, eksik belge varsa size bilgi veriliyor. Mesela pulu tabacdan aldıkları için kabul edilmeyen birisine doğru pulu ertesi gün getirebileceklerini bildirdiler. Daha sonra kendi dilinizde cumhuriyetçi entegrasyon sözleşmesini size veriyorlar, bu sadece bilgilendirme için. Daha sonra bu sözleşmenin fransızcasını imzalayacağız. 

Herkesin evrakları incelendikten sonra herkesi aynı odaya alıp kısa bir bilgilendirme yapıyorlar. Bu bilgilendirme sırasında yakınlarınızın da girmesine izin veriliyor. Sonrasında yakınları dışarı çıkarıp fransızca yazılı sınava geçiliyor. Sınav yaklaşık 20dakika sürüyor.

Fransızca bilip bilmemeniz önemli değil, yazılı ve sözlü sınav sonrası size seviyenize göre dil kursu veriliyor, o yüzden bildiğiniz kadarını yapmanız isteniyor. Kağıtlar önlü-arkalı buna dikkat etmeniz gerektiği söyleniyor

Yazılı sınavda öncelikle, adınızı soyadınızı yazmanız gereken ilk sayfa, arka sayfada eşleştirme sorusu bulunuyor, örneğin itfaiyenin numarasını yazıp itfaye logosu ile eşleştirmeniz bekleniyor, ikinci örnek ise kan alımı ile bunun fransızcasını eşleştirmeniz gerektiği... yaklaşık 6 adet eşleştirme sorusu bulunuyor. 

Bir sonraki sayfada Lyon-Paris arası uçak, tren, otobüs seferleri saati, ücreti gibi bilgilerin bulunduğu bir şema ve bununla ilgili sorular yer alıyor. Örneğin Paris'e otobüsle gitmek en ucuzu, uçakla gitmek 145€, en uzun süreni tren gibi sorulara doğru/yanlış şeklinde cevap vermeniz gerekiyor. 

Yine adınızı, soya adınızı, adresinizi, telefon numaranızı yazmanız gereken bir sınav var. 

Sonraki sayfa ise bir oda resmi ve odayı tasvir etmeniz bekleniyor, yani cümle yazmanız gerekiyor. Odada hangi eşyaların olduğunu doğru cümlelerle anlatmak gerekiyor. 

En son olarak ise işverenden 2 haftalık izin istediğinizi belirten bir mesaj yazmanız bekleniyor, tabi ki fransızca. 

Eğer ki fransızca bilmiyorsanız fikir edinmeniz için verdiğim soruları başkalarından yardım alıp yanıtlarını bilerek bilinçli bir şekilde gitmeyin derim. Nihayetinde sözlü sınav sonrası seviyeniz gerçek anlamda anlaşılacaktır. Yine kursa gitmenin gerçekten Fransa'daki hayata entegrasyon için faydalı olacağını düşünüyorum.

Sonrasında yakınınızın içeri girmesine izin veriliyor ve sözlü sınav için beklemeye başlıyorsunuz, tek başınıza gittiyseniz ve fransızca bilmiyorsanız size bir tercüman yardımcı oluyor, yoksa yakınınız ile birlikte sözlü sınava girebiliyorsunuz. Sözlü sınav dediğime bakmayın, tamamen sohbet havasında geçiyor. 

Size adınız soyadınız, ne zaman Fransa'ya geldiğiniz, hangi havaalanında indiğiniz, doğum tarihiniz, eğitim durumunuz, mesleki tecrübeniz gibi sorular soruluyor. Çalışmak isterseniz, ehliyetinizi değiştirmek istiyorsanız, diploma denkliği almak istiyorsanız yine bu esnada bilgi veriliyor, sorularınız varsa sorabiliyorsunuz. Kısaca sohbet ediyorsunuz hayatınızla ilgili sorulara cevap veriyorsunuz, verdiğiniz cevaplara göre ya kurstan muaf oluyorsunuz ya da gitmeniz gereken kadar kurs belirleniyor. 

Kurs sizi A1 yani başlangıç seviyesine getirmeyi amaçlıyor, gündelik hayatta kendinizi tanıtmayı, alışveriş yaparken kısa sorular sorabilmenizi amaçlıyor.  

Bu sırada pasaportunuza vize süreniz boyunca size Fransa'da oturum sağlayacak olan vignette denilen etiket yapıştırılıyor. Fikriniz olması için aşağıya görüntüsünü ekliyorum. Vizenizin dolum tarihine 2 ay kala bağlı bulunduğunuz valilik sitesindeki evrakları hazırlayıp randevu alıp başvuru yapmak gerekiyor. İlk kez verilecek oturma kartının (la carte de séjour) 1 yıllık olacağı, diğer yıllarda ise daha uzun süreli verilebileceği söylendi. 


Son olarak cumhuriyetçi entegrasyon sözleşmesini imzalıyoruz. Bu sözleşme ile Fransa değerlerine saygı gösterip uyum sağlayacağınıza, yine kursa devam edeceğinize ve iki gün sürecek olan yurttaşlık eğitimine katılacağınıza söz veriyorsunuz. Yurttaşlık eğitimi için tarihler sizinle birlikte belirleniyor, yani size verilen tarihler arasından size uygun olanı okeyliyorsunuz, kurs yeri ve tarihini belirten bir mektup alacağınızı söyleyip görüşmeyi bitiriyorlar. 

Ben henüz yurttaşlık eğitimine katılmadım, gittiğimde onu da anlatan bir yazı ekleyeceğim ancak sabah 8 akşam 16 arası yani bütün gün sürdüğünü söylediler. 

Bu görüşme sırasında yaşadıklarım tamamen benim tecrübelerimdir, ben Strasbourg OFII merkezinde görüşmeye girdim, her OFII merkezinde aynı türde sınav, aynı sorular ve aynı görüşme olmayabilir. Farklı merkezlerin kuralları, size davranışları farklı olabilir. 

Dil kursundan muaf olduğum için kursla ilgili bir yazı gelemeyecek ancak fransızca çalışmak için faydalı sitelerle ilgili bir konu hazırlayacağım. 

___________________________________________________________


***Aşağıda Fransa aile birleşimi vizesi ile ilgili paylaştığım konuların hepsinin linklerini toplu bir şekilde kolaylık olması için sırasıyla ekliyorum, üzerlerine tıklayarak okuyabilirsiniz.
  1. FRANSA GERÇEKTEN HAYAL MI?
  2. FRANSA'DA YAŞAYAN ANCAK FRANSIZ VATANDAŞI OLMAYAN BIRIYLE EVLENMEK
  3. CERTIFICATE DE CAPACITÉ À MARIAGE (CCAM), YANI EVLENME EHLIYETI
  4. LA TRANSCRIPTION DE L’ACTE DE MARIAGE VE FRANSIZ AILE CÜZDANI
  5. FRANSA'DAKI TÜRK VATANDAŞI ILE EVLILIK VE VIZE SÜRECI
  6. FRANSA'DAKI TÜRK VATANDAŞI ILE EVLILIK - VALILIKTEN RED ALMAK VE SONRASI
  7. FRANSA AILE BIRLEŞIMI VALILIK ONAYI SONRASI
  8. FRANSA'YA GELDIKTEN SONRA OFII EVRAK GÖNDERIMI
  9. FRANSA'YA GELDIKTEN SONRA OFII GÖRÜŞMESI
  10. EHLIYET (SÜRÜCÜ BELGESI) DEĞIŞIKLIĞI - FRANSA
  11. FRANSA SAĞLIK SISTEMI - CARTE VITALE NASIL ALINIR
  12. OFII FRANSA UYUM EĞITIMI
  13. Fransa'da Oturum Kartı Almak (Première demande de titre de séjour)
Paylaş:

49 yorum :

  1. Merhaba, ben ofii başvurusuna gittim görüşmemi yaptım ama pasaportuma ofii etiketi yapıştırılmadı, neden olabilir? Dil kursuna da yeni başladım gidiyorum ama öyle bir şeyden dolayı bilgilendirmediler beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, öncelikle hoş geldiniz, umarım dil kursu faydalı geçiyordur :) Yeni sistemde artık ofii etiketi yapıştırılmadığını duydum ben de, direkt oturum iznine başvuracaksınız artık. Kolay gelsin.

      Sil
  2. Mrb ben şubatta fransa ya geldim ve başvuru yaptım ama henüz ofii den mektup gelmedi normalmi acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, normal değil, pandemi nedeniyle aksaklıklar oldu ancak eylüle kadar sarkması garip, bence bir mail atıp sorun. Normalse bile içiniz rahatlasın.

      Sil
  3. Merhaba fransa rüyası. Fransa'ya geldikten sonra https://administration-etrangers-en-france.interieur.gouv.fr/particuliers/#/ adresinden vize pasaport bilgilerini girerek 200 Euro pul da satın aldım. Aradan yaklaşık bir ay geçtikten sonra OfII randevu mektubu geldi. Görüşmede test ve sözlü olarak Fransızca seviyesini ölçtüler. Kursa gerek duymayarak 4 gün vatandaşlık eğitimi için randevu verdiler. Türkiye OfII den aldığım sağlık raporunu sordum almadılar. Vinyet de yapıştırmadilar. Sordum vinyet kalktı, raporu ise ilk kart alınırken prefecturluge vereceğimi söylediler. Benden hiçbir belge almadılar. CİR belgesi imzaladım. 1 yıllık uzun süreli vize bitmeden 2 ay önce başvurmami ve belgeleri o zaman vereceğimi söylediler. Yardımcı olur düşüncesiyle paylaşmak istedim. Ayrıca yukarıda bıraktığım linkte de sanki kart başvurusu yapılıyor gibi geldi bana. Herkese iyi yıllar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, paylaşımınız için teşekkürler, evet sistemde sürekli değişiklik yapıyorlar, vignette ben geldikten hemen sonra kalktı, vatandaşlık eğitimi ise ben geldiğimde 2 gün idi, 4 güne çıkardılar.
      Kart başvurusu yaparken de yukarıda bıraktığınız linkten pul alınıyor.

      Paylaşımınız yeni gelen veya gelecek olan arkadaşlara yardımcı olacaktır. Ehliyet değişimi veya carte vital başvurusu yaptıysanız da süreç hakkında bilgi verirseniz sevinirim, çünkü 2 yıl öncesi ile şuan arasında yine farklılıklar var, şimdiden teşekkürler :)

      Sil
  4. merhaba pacs ile oturum alınabiliyormu birde oturum olmadan ehliyet fransız ehliyeti oluyormu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, pacs ile oturum alınabiliyor evet ancak biraz zor diye biliyorum. Oturum olmadan ehliyet değişimi yapılamıyor malesef.

      Sil
  5. yani normal oturumdan dahamı zor yoksa dahamı kolay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle söyleyeyim, eğer fransa'da birlikte yaşıyorsanız pacs ile oturum alabilirsiniz ancak türkiye'den birisini getirecekseniz imkansıza yakın...

      Sil
    2. orda yaşıyor zatende aynı evde yaşamak şartmı

      Sil
    3. Çiftlerin 12 ay boyunca aynı adreste yaşadığını kanıtlayan 3 belge sunma şartı var PACS için. Evraklarınızda eksiklik yoksa, gerçek bir birliktelik ise oturum almakta zorlanmazsınız.

      Sil
    4. Şöyle bir video buldum sizin için.

      https://www.youtube.com/watch?v=JLNhiiItPL0

      Sil
    5. Abi ben ofra ret yedim komisyon da yine aldım şu anda terkim gelmedi ne yapmalıyım tsk

      Sil
    6. Merhaba,
      2. itiraziniza da mi red geldi? Eger oyleyse normalde ulkeyi terk etmeniz icin bir mektup gelecek. Eger gitmek istemiyorsaniz, oturma izni olmadan yani kacak olarak kalmak durumunda kalirsiniz. Yanlis hatirlamiyorsam 5 sene sonra bir daha basvuruda bulunabilirsiniz.
      Fransa'da 10 yil kacak yasarsaniz da oturum hakkiniz oluyor. Iyice arastirin derim.

      Sil
  6. Merhaba. Eşime vize çıktı yakında Fransa'ya gidiyoruz insaAllah. Sorum, hala ofii dil kursu devam ediyor mu? Tşkler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı olsun, Türkiye'de dil kursu yok ancak Fransa'ya gittikten sonra OFII dil kursları devam ediyor.

      Sil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. merhabalar, ehliyet değişimi konusunda bilgilendirebilir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bu konuda birçok yazı yazdım, en güncelinin linkini aşağıya bırakıyorum

      https://fransahayali.blogspot.com/2020/12/fransa-ehliyet-degisimi-4-internetten.html?showComment=1618433088638#c2935091469716442293

      Sil
  9. Merhaba,
    Fransaya geleli 5 ay oldu ofii bana 40ü saat kurs verdi ama henüz başlamadı. Bu süre zarfında iş buldum ama iş yeri benimle süreriz iş sözleşmesi yapmak istiyor. Benim sorum size şu olacak. Ofisinin dil kursu başladığında bu süresiz çalışma sözleşmesini öne sürerek kursa gitmeme veya erteleme şanşım var mı? İşten dolayı kursa gitmediğim de oturum başvurusun da sorun yaşarmıyım şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      İş yerinin sizin kursa gitmenize izin vermesi gerekir. İşi bahane ederek kurstan muaf olamazsınız.

      Sil
  10. Merhaba ofii'deki randevuya tek gideceğim,dil bilmiyorum zorlanır mıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bir şekilde halledersiniz ama yanınızda biriyle giderseniz daha iyi olur, söylenenleri biraz anlamak gerekiyor.

      Sil
  11. Selamlar öncelikle güzel yazılarınız için teşekkür ederim. Sorum şu ; dil sınavı için çalışmaya nereden başlamalıyım ? lütfen yardımcı olun teşekkür ederim, ayrıca dil eğitimi min ve max kaç saat veriliyor bilgilendirme için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yorumunuz için teşekkürler. Dil kursu maksimum 100 saat veriliyor, hiç dil bilmiyorsanız bence hazırlanmadan gidip 100 saatlik kursu alın.

      Sil
  12. Merhabalar 1 ay oldu Fransa'ya geleli ama ofii'ye başvurdum henüz cagirmadilar ama tahmini çağırma suresi nedir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, henuz yeni gelmissiniz.Beni 3-4 ay sonra cagirmislardi. Hosgeldiniz bu arada :)

      Sil
  13. Peki ben aile birleşimi adı altında geldim çalışabilir miyim bı sorun olur mu ?

    YanıtlaSil
  14. Bu arada söylemeyi unuttum teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  15. Merhaba, bilginiz varsa birşey sormak istiyorum size. Aile birleşim vizesi ile şuan Fransa'dayım eşim Fransa vatandaşı cuma günü ofii görüşmem var. Vignet olmadığını yazmışlar ama bu olmadan ben ilk eşimden olan kızımı buraya getiremezmiyim oturum kartı çok geç çıkıyor. Kızımın evrakları için oturum iznimin olması gerektiğini söylemişti Ankara global, bu konu nasıl olacak şimdi Vignet yoksa 1 yıl kızım için müracaat edeceğim geçici evrak yokmuş peki anlamadımbir fikrim yok bilginiz varsa yazarsanız memnun olurum. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Çok fazla bilgim olmamakla birlikte vinget de zaten pasaporta yapıştırılan bir etiketti, tam bir oturum kartı diyemezdik. Oturum kartınızı aldıktan sonra kızınız için aile birleşimi yapmanız gerektiğini düşünüyorum ben de. Ancak cuma günü OFII görüşmenizde mutlaka bu soruyu sormanızı öneririm, onlar daha bilgilidir bu konuda.

      Sil
  16. Merhaba
    Fransa’ya gelelı 3.5ay kadar oldu dıl kursuna gıtmem gerek ama esımın ıs saatleri vardıyalı olduğu ıcın ya sadece sabah ya ada sadece öğlen gıdebılıyorum ama bunu okul kabul etmedi offı kabul eder mı tek basıma gıdemem ve benı götürecek kımse yok sadece bır kaç ay erteleyebılırler mı? Fıkır almak ıstedım

    YanıtlaSil
  17. Merhaba,
    Bu kursu size ofii mi buldu yoksa siz kendiniz ya da esiniz mi buldu? Ofii'nin ayarladigi bir kurs ise ofii'nin sabah/aksam konusunu kabul edecegini sanmiyorum ama belki erteleyebilirler, tabi bunu ofii ile gorusmelisiniz.

    YanıtlaSil
  18. Evet offı buldu.umarım ertelerler teşekkür ederım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba iyi günler bugün bende offi görüşmesine gittim çalıştığımı söyledim özellikle hafta sonu olmasını istedim sagolsunlar türk bı bayan tecruman arkadaş vardı yardımcı oldu istediğim gün için bir offi kursu ayarlarladi durmunuzu anlatınca yardımcı oluyorlar.kirmiyorlar sizi denemenizi tavsiye ederim.Ama her taraftaki offi bu kadar anlayışlı mi onu bilmiyorum.

      Sil
  19. Merhaba öncelikle aile birleşimi yaptım bende eşim Fransız ben türk vatandaşıyım. Herikimizin ikinci evliliği ilk evliligimden çocuklarım var velayetleri bende çocuklarımı fransaya nasıl getirebilirim bilgisi olan Allah rızası için yardım eder misiniz lütfen. Nasıl bir yol izlemeliyim pasaportları velayetleri herşey mevcut 10 ve 12 yaslarindalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Yasal olarak sizin yapmaniz gereken sey cocuklariniz icin aile birlesimi talebinde bulunmaniz. Bu her aile birlesimi gibi uzun bir surec oldugunu soylemeliyim.

      Cok fazla detay bilmiyorum ancak digerbir yol ise, cocuklariniza vize cikararak Fransa'ya getirmek, 18 yasina geldiklerinde oturum izni alabilecekler ancak bu surecte Fransa disina cikmamalari gerekir. Resit olmadiklari icin Fransiz makamlari cocuklarinizi Turkiye'ye geri gonderemeyecektir. Bu surecte okula sorunsuzca gidebilirler. Bir avukata danisarak boyle bir adim atmanizi oneririm.

      Sil
  20. Fransa ofii randevusuna gidilmezse neolur acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ofii randevusuna gitmezseniz, size orada imzalatilacak olan sozlesmeyi imzalayamazsiniz, ve vatandaslik egitimlerine katilamazsiniz. Bu randevu ve egitimlerde verilecek olan dokumanlar, oturum kartinizi yenilerken sizden isteniyor. Dolayisiyla bu belgeler olmadan oturumunuzu yeniletemezsiniz.

      Malesef bu randevu kacinilmaz...

      Sil
    2. Anladım teşekkürler allah razı olsun

      Sil
  21. Merhabalar 15şubatta Fransa’da ofii randevum vardı aracım bozulduğu için gidemedim beni götürecek kimse de yoktu yeniden randevu almak için mail gönderdim ama cevap veren olmadı yeniden randevu verirlermi fransaya aile birleşim vizesi ile gelmiştim 22 Kasım 2022de vizem bitecek burda tekrar kalabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Ofii'yi arayip durumu anlatabilirsiniz, ya da yakinsa gidip durumu aciklayabilirsiniz. Size yeniden randevu verirler mutlaka. Biran once randevu alinki, oturum uzatmadan once butun evraklari tamamlayabilesiniz.

      Sil
  22. Merhabalar ofıı nin düzenlediği alaji dil kursuna mektubun bana geç gelmesi nedeniyle kursa 3 Gün geç başladım kursta birşey demediler ama oturum için sıkıntı olur mu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, benc bu yuzden bir sorun cikacagini dusunmuyorum, bir sey olursa da aciklamasini yaparsiniz zaten, isteyerek gec baslamamissiniz ki :)

      Sil

| Fait avec ❤️ en France