Recent Posts

Fransa'da Oturma İznini İlk Kez Uzatmak (Première demande de titre de séjour)



Doğruyu söylemek gerekirse bir ülkede, o ülkenin vatandaşı olarak yaşamıyorsanız kağıt işlerinden başınızı kaldıramıyorsunuz. Biz her ne kadar Türkiye'de devlet dairesine uğramıyor olsak da Türkiye'de yaşayan yabancılar da bizim burada çektiklerimizi çekiyor.

Evet şimdi geldik en elzem konulardan bir tanesine, Fransa'da yaşayan her yabancının mutlaka yapmak zorunda olduğu şey, oturumunu yenilemek. Sağlıktı, ehliyetti, OFII'ydi derken bir yılın nasıl geçtiğini anlamıyoruz bile. Sırada oturumunuzu uzatmak, vize ve OFII'nin etiketinden ziyade oturum kartı almak var. 

Vizeminizin bitimine en fazla 2 ay kala oturumumuzu uzatmak için valilikten randevu almamız gerekiyor. Randevu almak bile zor bir işlem, mesela benim yaşadığım bölgede randevular sadece pazartesi günü saat sabah 10.00'dan sonra açılıyor ve hemen tükeniyor. Fırsatı kaçırdıysanız 1 hafta beklemek zorunda kalabiliyorsunuz ya da sürekli randevusunu iptal eden olmuş mu diye bakmanız gerekiyor.

Size en yakın valiliğe ulaşmak için şuradaki linke tıklayabilirsiniz. Valiliklerin sitelerinin genel görünümü aşağıdaki gibi, kırmızı ile halka içine aldığım Prendre un rendez-vous yazan yere tıklayıp, yönlendirildiğiniz sayfaya göre "Première demande de titre de séjour" diye randevu almanız gerekiyor. 



Ben Bas-Rhin bölgesindeki valiliğe gittim ve orada benden istenen belgeleri hazırladım. Başka bölgelerle karşılaştırdığımda, istenen evrakların farklılık gösterdiğini görüyorum. Yine eşiniz fransız vatandaşıysa ya da türk vatandaşıysa istenen evraklar arasında farklılık var. Bu yüzden benim topladığım evraklar size örnek olsa bile lütfen kendi bölgenizdeki valiliğin istediği evrak listesini bulup orada yazan evrakları toplayın.

Benden istenen evraklar ise aşağıdaki gibi idi, evrakların hem orjinallerini hem de fotokopilerini yanınıza alın mutlaka. Sizden fotokopileri alıp, orjinalleri geri verecekler. (Eşim fransız vatandaşı değil)
  • Pasaporttaki vizenin ve OFII etiketinin olduğu sayfaların fotokopisi
  • Pasaporttaki kimlik sayfasının ve giriş-çıkış sayfalarının fotokopisi
  • Çok dilli doğum belgesi 
  • İkametgahınızı belirten belge, en fazla son 3 aya ait olmalı (üzerinize elektrik, su vs faturası)
  • 3 adet fotoğraf (boyutlar 35mm X 45 mm – standartlar ISO/IEC 19794-5:2005)
  • OFII'de imzaladığımız kontrat ve gittiğimiz OFII eğitimleri sonucu aldığımız katılım belgeleri
  • Eşinizin oturum kartı
  • Eşinizin ve sizin birlikte yaşadığınızı kanıtlayan ve üzerinde ev adresinizin yazılı olduğu size ve eşinize ait 3'er adet belge (üzerinize faturalar, sağlık sigortası kağıdı, iş bulma kurumundan gelmiş olan faturalar, bankadan gelen belgeler gibi)
  • Ve belgelerin olduğu dökümanda yer alan bir form vardı, o formun valilikte doldurulması gerektiği yazıyordu. Onu da yanımda götürüp doldurdum.
Bütün belgelerin fotokopileri ve orjinalleri ile birlikte randevu saatinde eşimle birlikte valilikte olduk. Yine döküman listesinde eşimin de orada bulunması gerektiği yazıyordu. 20 dakika kadar süren evrakların alınması, benim parmak izimin alınması gibi işlemler sonunda bana 6 aylık bir récépisé denilen geçici oturum izni verildi. Ve 6-8 hafta içinde ise kartımın hazır olacağı belirtildi. Bu süre her bölgede farklılık gösteriyor olabilir. Kart hazır olduğunda ise OFII görüşmesinde olduğu gibi 270euro değerinde bir pul alacağız :(

Kartım hazır olunca yine bir randevu alıp, bu pulla birlikte kartımı almaya gideceğim. Oturum kartı ilk uzatma için 1 ya da 2 senelik veriliyormuş. Daha sonra ise 10 senelik olana başvurabiliyorsunuz, ancak fransızca konuşma şartı aranıyormuş. Eşi fransız vatandaşı olanların ise 10 yıllık kartı daha kolay aldığını duydum, ancak bu sadece bir duyum.

Bir sonraki yazımda iş ve işçi bulma kurumuna nasıl kayıt olduğum ve ilk görüşmede neler konuşulduğundan bahsedeceğim. Şimdilik görüşmek üzere...

Güncelleme:
Kartımın hazır olduğuna dair bir telefon mesajını tam 8 hafta sonunda aldım. Randevuya 269€ değerinde bir pul alarak gittim ve kartımı aldım. Tahmin edersiniz ki 1 senelik verdiler. Seneye yine bir ton dökümanla başvurmam gerekecek. Tamamen bir para tuzağı.... 


___________________________________________________________

***Aşağıda Fransa aile birleşimi vizesi ile ilgili paylaştığım konuların hepsinin linklerini toplu bir şekilde kolaylık olması için sırasıyla ekliyorum, üzerlerine tıklayarak okuyabilirsiniz.
  1. FRANSA GERÇEKTEN HAYAL MI?
  2. FRANSA'DA YAŞAYAN ANCAK FRANSIZ VATANDAŞI OLMAYAN BIRIYLE EVLENMEK
  3. CERTIFICATE DE CAPACITÉ À MARIAGE (CCAM), YANI EVLENME EHLIYETI
  4. LA TRANSCRIPTION DE L’ACTE DE MARIAGE VE FRANSIZ AILE CÜZDANI
  5. FRANSA'DAKI TÜRK VATANDAŞI ILE EVLILIK VE VIZE SÜRECI
  6. FRANSA'DAKI TÜRK VATANDAŞI ILE EVLILIK - VALILIKTEN RED ALMAK VE SONRASI
  7. FRANSA AILE BIRLEŞIMI VALILIK ONAYI SONRASI
  8. FRANSA'YA GELDIKTEN SONRA OFII EVRAK GÖNDERIMI
  9. FRANSA'YA GELDIKTEN SONRA OFII GÖRÜŞMESI
  10. EHLIYET (SÜRÜCÜ BELGESI) DEĞIŞIKLIĞI - FRANSA
  11. FRANSA SAĞLIK SISTEMI - CARTE VITALE NASIL ALINIR
  12. OFII FRANSA UYUM EĞITIMI
  13. Fransa'da Oturum Kartı Almak (Première demande de titre de séjour)
Paylaş:

46 yorum :

  1. Hocam... Çok teşekkür ederim değerli paylaşımlarınız için. Tecrübeleriniz sayesinde önümü rahat bir şekilde görebiliyorum. Lütfen motivasyonunuzu kaybetmeyin. Elimden bir şey gelirse seve seve yardımcı olurum. İyi günler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ciwan Aria, teşekkür ederim güzel yorumunuz için, tecrübelerimle elimden geldiğince bilgi vermeye devam edeceğim, faydalı olabiliyorsam ne mutlu.
      Merak ettiğiniz konular varsa bana yazabilirseniz sevinirim, böylece sizlerin merak ettiği konuları da araştırıp blogumda yayınlayabilirim. İyi günler, görüşmek üzere :)

      Sil
    2. Benim söyle bir sorum olacak ben tam bir senedir oturum kartımı bekliyorum bu benim ikinci oturum iznim olacak tabiki verseler ben eşimle birlikte dosyamızı yaptık ve içeriye sunduk bana 6aylik recepisei verdiler anca kartım gelmediği için tekrardan 3aylik daha recepisei verdiler ve iki ay oldu halen bekliyorum ama eşimden boşanmak üzereyim acaba eşim boşanma davası açtı diyemi bana oturum izni vermiyorlar şimdiden cevaplarınız için teşekkürler

      Sil
    3. Merhaba, başvuru yaptığınızda ya da bu 6 aylık süreçte boşanma davası açılmış mıydı? Fransa'da eş dolayısıyla kalabilmek için minimum 4 yıl evli kalmanız lazım, ya da çalışıyor olmanız lazım. Sizin durumunuzda kartınız yenilenmeyebilir.

      Sil
    4. Merhaba herkese benim resepisem biti rdv alamiyorum oda ilk titre de séjour başvurusu yazıyor 21 11 2023 te biti çalışma izni
      Yok lütfen yardım ci olun 8 yıldır franssdayim otururum yok

      Sil
  2. Merhaba,
    Blogunuz gerçekten çok faydalı ellerinize emeğinize sağlık. :) Bir sorum olacak, ailemle birlikte fransaya gitmiştik ben ve 2 kardeşim çocuk oturum kartını aldık annem ve ablam 10ar yıllık kart aldılar. Sonra düşünmeden tartmadan Turkiyeye geri döndük. Benim ve 2 kardeşimin oturum kartlarının süresi bitti. Yarın anneler tekrar fransaya dönecek ve kendi kartlarının süresini uzatmak için başvuru yapacaklar. Bu sırada bize de vize, aile birleşimi, geri dönüş vizesi vs ne yapabilirler? Bizde geri dönmek istiyoruz ama vize başvurularimiz kabul edilmiyor. Fransadan herhangi bir davet almak mümkün mü ? Yada fransaya geri dönmemizîn başka bir yolu var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, güzel düşünceleriniz için teşekkürler.
      Sizin konunuz gerçekten hassas bir konu ve çok bilgim yok malesef. Sizler 18 yaşını geçmediyseniz belki annenizden dolayı geri dönme şansınız olabilir ancak çok detaylı fikir veremiyorum, kusura bakmayın.

      Sil
  3. Merhabalar, evrak listesine nasıl ulaştınız acaba? Valiliğe gidip mi almamız gerekiyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, valilikten online olarak randevu alırken evrak listesine ulaşabiliyorsunuz.

      Sil
  4. İlk Kez Uzattiginizda alinan gecici "Recepise" ile Turkiye'ye gidip gelebilir miyiz?
    Sorun olmaz diyenler cogunlukta AMA ILK uzatmadaki recepise de Sorun olur diyenler de var daha oturum karti daha elinde olmadigi icin sorun olur diyorlar. Yani diger uzatmalardaki recepiselerde sikinti olmaz ilkinde olur diyenler duydum; Nedir dogrusu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Recepisse ile sorunsuzca giriş çıkış yapabilirsiniz, ilk recepisseniz olsa dahi. Merak etmeyin.

      Sil
    2. https://www.haute-garonne.gouv.fr/layout/set/print/Demarches-administratives/Immigration-et-integration/Foire-aux-questions-de-la-direction-des-migrations-et-de-l-integration/Voyages-a-l-etranger

      Yanlis mi anladim ama valilik sitesinde ilk recepise ile giderseniz donuste vize ister diyor (ama ikinci ise kartiniz vs varsa sorun olmaz?) yanlis mi okudum??

      Sil
    3. Evet doğru okuyorsunuz ancak sizin ilk girişinizin yasal yollarla olduğunu düşünüyorum, yani durumunuz renouvellement "yenileme" başvurusuna giriyor. (aksi halde Türkiye'ye giriş izniniz olmazdı diye düşünüyorum)
      İlk başvuru dedikleri, kaçak yollarla Fransa'ya gelip mülteci olarak başvuru yapanlara verilen ilk récépissé, yani daha önceden ne vize ne oturum kartı olmayan ama oturum kartı alana kadar récépissé ile ülkede sorunsuz bir şekilde kalınmasına izin verilen durumlar, umarım anlatabilmişimdir :)

      Sil
  5. Merhabalar benim ikinci recepisse yenilemem ab vatandaşı olarak başvurmuştum ikinci recepisse gelmesi ne kadar sürüyor ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, normalde recepisseyi ilk başvuruda veriyorlar. Oturum kartı da 2 ay içinde hazır oluyor.

      Sil
  6. Merhaba oturum kartı için başvuruda bulundum 8 nisanda fakat daha gelmedi ne zaman gelir sizce birde kart çıktı diye mail attiklari zaman karti almaya gitmek için randevumu gerekiyo?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Kart 2-3 ay içinde çıkıyor, telefon mesajı ile bilgilendiriliyorsunuz. Kartı almak için randevu valilikten valiliğe değişiyor, bulunduğunuz bölgenin valiliğinin sitesini incelemenizi öneririm.

      Sil
    2. 6 aylik recepise verdiler yinede gelir mi acaba recepise ile türkiyeye giriş çıkış yapilabiliyormu

      Sil
    3. Evet merak etmeyin gelir oturum kartınız. Récépissé ile giriş çıkış yapabilirsiniz.

      Sil
  7. Bende turkideyim şu anda resepicese günü bitti fransaya nasıl gideceğim 15 yıl orada çalışıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, konsolosluğa başvurmanızı öneririm, size çıkış yapabilmeniz için bir vize veya belge verirler diye düşünüyorum.

      Sil
  8. Merhaba, uzun süreli vizeyle gelip Fransız eşi olan ve yakın zamanda oturum için başvuran arkadaşlar, randevuyu nasıl aldınız? Hangi evrakları istediler? Ve ne gibi sorular soruldu yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  9. Fransa hayali,vizemin bitmesine 2 ay kala,ilk oturum için hangisinden randevu almam gerekiyor,birde randevudan önce ön başvuru yapılıyor diye duydum siteden öylemi yardımcı olur musun? Teşekkür ederim şimdiden.

    Premières demandes de titres de séjour (entrée régulière avec visa)?

    Demande de première carte de résident de 10 ans?
    Bunlardan hangisi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Eskiden ön başvuru yoktu ama inceleyince ön başvuru seçeneği geldiğini görüyorum. Anladığım kadarıyla ön başvurunun amacı dosyanızı inceleyip sizi doğru seçeneğe yönlendirmek. Ancak sizin durumunuzda direkt randevu alabiliyorsunuz.

      Yine aşağıdaki yazıyı okuyunca "Renouvellement de titre de séjour" seçeneğinden randevu almanız gerektiğini anlıyorum.

      - Si vous êtes déjà titulaire d'un titre de séjour ou d'un Visa long séjour valant titre de séjour (VLS TS) vous devez prendre un rendez-vous dans la catégorie renouvellement sur :

      Sil
  10. Selamaleykum iyi gunler
    Fransada oturum kagidimi aldim motif salarié.
    Is degisikligi yaptim kartimi ilk defa yenileyecegim. Acaba yaptigim is degisikligi icin sorun cikarirlar mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, is degisikligi yapmaniz bir sikinti cikarmaz diye dusunuyorum. Iyi gunler size de.

      Sil
  11. Merhaba 10 senelik oturum kartım var ve ekimin 8'inde bitiyor süresi ve ben ekimin 17'inde türkiye'ye gitmek zorundayım bu süre içinde kartımin yenileyebilirmiyim lütfen hemen cevap verirseniz sevinirim kartım çabuk çıkarmı türkiye'ye gidemezsem cok uzulurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bu kadar kısa sürede kartınız çıkmaz ancak récépissé ile Türkiye'ye gidip dönebilirsiniz. Mutlaka gitmeden önce récépissénizi alın.

      Sil
  12. Fransa hayali, oturumunuzu geldiğinizden beri hep 1 yıllık mi alabildiniz? En son ne zaman aldınız ve cevap ne kadar sürede geldi pandemi de cevaplar gecikiyor mu? 6 aylık resepise verilse bile kart daha erken mi geliyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      En son gecen sene 4 senelik aldim(ikinci alisimdi), récépissé 6aylik olsa da cevap daha erken geliyor. 2-3 ay gibi bir surecte kartimi almistim ben.

      Sil
  13. Fransa hayali, oturum kartı hazır olduğunda randevuyu ne diye alacağız, Bas Rhin bölgesi için soruyorum siteye baktım bişey bulamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendimiz alabiliyor muyuz yoksa eşimizle mi gitmemiz gerekiyor, kartı almak için.

      Sil
    2. Merhaba, randevuyu préfécture sitesinde asagidaki adimlari izleyerek alabilirsiniz. Kendiniz gidip alabilirsiniz.

      prendre un rendez-vous > titres de séjour > Retrait de titre de séjour

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim sayenizde aldım randevuyu,pul almak için internetten mi yapmıştiniz? Sitedeki hangi seçeneği seçip almıştınız?

      Sil
    4. Rica ederim. Evet pulu internetten aldim. Pulu asagidaki siteden aliyoruz.
      Pul secerken "titre pour étrangers" secmeniz gerekiyor.


      https://timbres.impots.gouv.fr/

      Sil
  14. 10 yillik alamissiniz (en son 2.yenilemenizde 4 yillik almissiniz) ama bildiginz kadariyla gerekli evrak ve islemlerle ilgili de yazabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Fransa'ya aile birlesimi ile mi geldiniz? yoksa is bularak mi? Acikcasi evrak listesi Fransa'ya nasil ve neden geldiginize gore degisiyor, o yuzden soruyorum. Bir de hangi préfecture'luge baglisiniz?

      Sil
    2. Aile birlesimi ile geldim ve Strasbourg a bagliyim.

      Sil
    3. Eger geldiginizden beri yaptiginiz ilk oturum karti basvurusu ise asagidaki linkteki listeyi hazirlamaniz gerekiyor.

      https://www.bas-rhin.gouv.fr/content/download/45089/291630/file/Regroupement+familial+1er+demande.pdf


      Eger, daha once 10 yil veya daha az sureli bir oturum karti aldiysaniz asagidaki linkteki evraklari hazirlamalisiniz.

      https://www.bas-rhin.gouv.fr/content/download/45090/291634/file/Regroupement+familial+Renouvellement.pdf

      Sil
    4. Günaydın ben fırasada 22 yıl kaldım 5cocuk sahibiyim 2015 yılında kartlarının günü bitti ben zaman turkiyedeydim bazı olaylardan dolayı gelemedim fıransaya şu an firansadayım nasıl haklarımı geri alabilirim bana yardımcı olursanız çok memnun olurum teşekkür ediyorum

      Sil
    5. Merhaba, gunaydin size de, kurallar geregi oturum kartiyla her sene en fazla 6ay Fransa disinda kalabiliyorsunuz, bunu farkederlerse oturum hakki yaniyor. Cogu durumda farkedilmiyor ancak sizin durumunuzda oturum kartlarinin gunu de bitmis. Cocuklariniz 18 yasindan kucuk mu? Eger18 yasindan buyuklerse yapabileceginiz birsey oldugunu dusunmuyorum.

      Kendiniz icin soruyorsaniz, ne gibi haklarinizi geri almak istiyorsunuz? Detay verirseniz yardimci olabilecegim bir sey olabilir.

      Sil
  15. öncelikle selamlar ben oturum için dosyamı valiliğe gönderdim 3ay oldu sitelerine girdigimde dosyanız inceleniyor diyorlar işten ayrıldım bu sorun olurmu bilgi verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, aile birlesimi ile geldiniz degil mi? Herhangi bir sorun olmaz bu durumda.

      Sil
  16. Grenoble Isère bölgesinde 1 yıllık vizenin ardından ilk oturum kartı için başvuruda bulunan oldu mu arkadaşlar? Eşim Fransız vatandaşı.İlk başvuruda 6 aylık récépissé verdiler. Benimki 6 aya yaklaştı,geçen ay bir belgenin yeni tarihlisini istediler gönderdik. Hala bir haber yok.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba benim 6 aylik resepsem bitti tekrar randevu aldim ama oturum kartim hazir olmadigi icin tekrarsan resepse vermek icin randevu verdiler ne kadarlik resepse verirler acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yine 6 aylik verirler diye dusunuyorum.

      Sil

| Fait avec ❤️ en France