Recent Posts

Corona Virüs Sonrası Yurtdışı Uçuş Deneyimim


Corona virüs hayatımızdan tamamen silinmese de, normalleşmeye başladık ve bir önceki yazımı da okuduysanız benim de pandemi sonrası ilk uçuşlarla Fransa'ya döneceğimi görmüşsünüzdür. Sunexpress 10 Haziranda, Thy ve Anadolu jet 11 Haziranda ve Pegasus 15 Haziranda artık yurtdışı uçuşlara başladı. Ben de Sunexpress ile 16 Haziranda Almanya üzerinden Fransa'ya döndüm.

Öncelikle bu uçuşlara alınacak kişilerin belli başlı şartları karşılıyor olması nedeniyle, uçuşlara kurtarma uçuşu gözüyle bakılıyor. Dün halihazırda uçmuşken sıcağı sıcağına deneyimlerimden bahsedebilirim.

Biraz bagajdan bahsedelim, hatırlarsınız kabine artık bagaj alınmadığından bahsetmiştim. İşte bu bagaj hakkını da artık aşağıya veriyoruz. Ben ayrıca küçük bir valiz yapmak yerine kabin bagajını da diğer valize sığdırdım ve herhangi bir şey demediler. Uçağa ise el çantası alabiliyorsunuz, gördüğüm kadarıyla sırt çantası alanlara da herhangi bir şey denmedi, kolaylıkla geçtiler. Yine alnınıza termometre tutup ateş ölçümü gibi şeyler yoktu, muhtemelen kameralarla ateş ölçüyorlardır.

Uçuştan en az 3 buçuk saat önce orada olunması isteniyor, keza check-in ve valiz verme işlemleri de 3 saat önceden başlıyor ve 1 saat kalana kadar sürüyor. Bu arada dış hat uçuşlarında HES kodu istemediler. Hava alanı gayet boş ve dış hatlarda sadece 6 uçuş görünüyordu. İstanbul daha kalabalık olabilir ama eminim normale göre epey sakin olacaktır. Gelelim yolculuğun benim için en ızdıraplı kısmına.

Ben Almanya'ya uçtuğum için check-in sırasında benden Fransa'ya geçişimi kanıtlamamı istediler ancak beni eşim alacağı için elimde herhangi bir otobüs ya da tren bileti yoktu. Bu yüzden herhangi bir bilet almazsam beni uçağa alamayacaklarını bildirdiler. Orada soğuk terler dökmeye başladım işte. Halbuki eğer Almanya'ya komşu olan ülkelerden birindeyseniz herhangi bir kanıt istenmediğini bir yerden okumuştum ama neresi olduğunu hatırlayamıyordum. Her ne kadar bütün bildiklerimi söylesem, sorumluluğu ben alıyorum, sınırda derdimi anlatırım desem de benim check-in işlemimi yapmadılar. Ben de mecburen bir tren bileti aldım, ama bileti alır almaz bingo, yan bankoda işlem yapan kişi tam da benimle aynı durumda olan bir kişiyi sorgusuz sualsiz geçirdi. Ben orada 1 saat ter dökmüşüm, beklemişim, dil dökmüşüm meğerse tek suçum yanlış yerde durmakmıymış derken hemen olaya itiraz ettim.

Amacım o kişiye bilet aldırmak değildi tabi ama siz olsanız siz de susmazdınız diye düşünüyorum :) Ben boşuna bana bilet aldırdınız vs derken benim yüzümden artık herkes gideceği yere otobüs ya da tren bileti alması gerekti. Tabi ki o bileti check-in yaptırır yaptırmaz iptal ettim.

Uçakta fazla kişi olmadığı için bir dolu bir boş şeklinde oturuldu ancak ben arkalarda olduğum için yanım tamamen boştu. Uçakta içecek ve paketli bisküvi, çikolata gibi şeyler sattılar. Sigara, içki satışı ise yapılmadı.

Almanya'ya geldiğimde ben merakla acaba Fransa'ya nasıl geçeceğimi sorarlar mı diye bekledim ancak hiçbir şekilde öyle bir soru gelmedi. O yüzden eğer benim gibi oturduğunuz ülke ile gittiğiniz ülke farklıyla iptal edilebilir bir bilet rezervasyonu yapabilirsiniz, ya da beni örnek verin, belki bir işe yarar :)

Çok fazla uçuş olmadığı için yine biz gidene kadar valizlerimiz çıkmıştı bile :) sonrası evim evim güzel evim yokluğumda biraz savaş alanına dönmüş olsa da bugün eski haline çevirebildim :)

Eğer olur da siz de benim gibi ek uçuşları deneyimlerseniz ve bana yazarsanız yazımda sizin de deneyimlerinize yer vermek isterim.

Uçacaklara, evine kavuşacaklara şimdiden iyi yolculuklar :)




Paylaş:

3 yorum :

  1. Merhaba Fransa hayali,bende ilkkez Almanya üzerinden gideceğim ve dönüşte o şekilde olacak.Esim alacak ama hala bilet almak gerekiyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurallarda değişiklik var mı, herhangi yapılacak bir işlem,ilk tecrübe olacak benim için o yüzden bilmiyorum.

      Sil
    2. Merhaba, artik Almanya'dan Fransa'ya ekstra bilet almaniza gerek kalmadi merak etmeyin. Iyi yolculuklar size :)

      Sil

| Fait avec ❤️ en France