Recent Posts

Corona Virüs Döneminde Aile Birleşimi Süreci


Corona Virüsün mağdurlarından birisi de aile birleşimi talebinde bulunan kişiler, dosyalarını bekleyenler, olumlu cevap geldiği halde OFII görüşmesi bekleyenler, evrak teslimi için vize servislerinin açılmasını bekleyenler, vizeleri olduğu halde uçamayanlar oldu.

Hayat kısmen de olsa normale dönerken nihayet Fransa vizesi için de yetkili makamlardan bir açıklama geldi. Yakından takip edenler biliyor ki vize başvuruları askıya alınmış, ne zaman açılacağı konusunda bilgi verilmemişti.

Ancak 15 Haziran günü vize servislerinin de kısmen çalışmaya başlayacağı duyuruldu. Bu başvurular şimdilik sadece aşağıdaki 3 grubu kapsıyor ve bu kapsam dışındakilerin işlemleri yapılmıyor.

  • Aile birleşimi
  • İş vizesi
  • Öğrenci vizesi
Aile birleşimi için evrak verecek olanlar Fransa vizesi için online olarak bir form dolduracaklar, şuraya tıklayarak siteyi ziyaret edebilirsiniz. Sonrasında ise mecburi bir adım olan VFS global'e evrakların teslim edilmesi durumu vardı, şimdi isterseniz direkt konsolosluk veya büyükelçilikten randevu alabiliyorsunuz. Bir arkadaşımız evrak teslimi için 26 Haziran tarihine randevu aldı. 

Diğer bir konu ise, hali hazırda Aile birleşimi dosyaları valilik onayı almış arkadaşlarımız. Onlar OFII görüşmesi bekliyorlar, işte OFII artık 1 Temmuz itibariyle onları da çağırmaya başlayacağını bildirdi. 

Pandemi döneminde en çok merak edilen sorulardan birisi de Fransız makamlarında olan dosyaların askıda mı kaldığı yoksa incelenmeye devam mı edildiğiydi. Yine bana gelen maillerden bu dosyaların incelenmeye devam edildiğini görüyorum, bu dönemde dosyası onay alan ve red aldığı için yaptığı itiraza olumlu cevap alan kişiler oldu. 

Malesef ev kontrolleri ise bu dönemde yapılmadı yani ev kontrolü bekleyen kişiler süreçten en çok etkilenenlerden sanırım. Güzel haber ise, normalleşme sonrası ev kontrolü için randevu verilen bir ailemiz oldu. O yüzden şu sıralar ev kontrolü için bekleyenlerin artık aranmaya başlandığını söyleyebilirim. 

Yurtdışı uçuşlar kısmen açıldı. Elinde vizesi olup da Fransa'ya gelmek isteyenler ise, sadece ilk girişleri Fransa olmak üzere gelebiliyorlar. Yani Almanya'dan geçiş yaparım dememeniz gerekiyor, mutlaka Fransa'ya giriş yapmanız gerekiyor.

Aklıma gelen soruları cevaplamaya çalıştım, eğer sizin daha başka sorularınız varsa yorum kısmına yazarsanız, araştırıp yazımı güncellerim mutlaka. 

Aile birleşimi yolunda sabırla bekleyen herkese umarım bir faydası olmuştur yazdıklarımın. Görüşmek üzere :)


Paylaş:

63 yorum :

  1. Merhaba Sevgili Fransa Hayali ve herkes;
    Bu faydalı güncelleme için teşekkürler.
    Malesef bu süreç herkesi yordu. Tahmini 3 aydır aile birleşim vizesi talebim bekletiliyordu. Nihayet 2 temmuz için Vfs için randevu alabildim.işlemler normalden daha yavaş ilerlesede nihayetinde açıldı. Umarım ki bundan sonra böyle bir aksama olmaz. Sağlıcakla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Adem,
      Bu süreç gerçekten herkesi yordu, aile birleşimi belirsizliği üzerine corona belirsizliği... Şükür artık yavaş yavaş normale dönüyoruz, işlemler ilerlemeye başlıyor. Umarım biran önce bekleyen herkesin dosyaları kısa sürede olumlu sonuçlanır. Sizde sağlıcakla kalın ve dosyanızdaki gelişmelerde bizi habersiz bırakmayın, sizlerin tecrübelerine ihtiyacımız var. Hoşçakalın.

      Sil
  2. merhabalar... ankara konsoloslukdan mail geldi evrak istiyorlar ayrıca https://france-visas.gouv.fr/ üye olmam gerektiği yazıyor fakat anlamadığım konu sadece üyemi olmam gerekiyor yoksa internet sitesine üye oldukdan sonra bilgileri girmem gerekiyormu... bilgileri girmeye çalıştığımda fransaya gidiş tarihlerini istiyor ama böyle bir tarih yok.. sizden bilgi alabileceğimi umuyorum şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Ozkan, siteye uye olduktan sonra bilgileri de girmek gerekiyor. Daha once bir takipcimin kaydini birlikte yapmistik, gidis tarihine herhangi bir tarihi girdik, evrak tesliminde ya da sonrasinda herhangi bir sorun yasamadi. Siz de herhangi bir tarihi girebilirsiniz. Umarim yardimci olabilmisimdir. Kolay gelsin simdiden.

      Sil
  3. Yakın zamanda aile birleşimi vizesi alan oldu mu ne kadar sürdü

    YanıtlaSil
  4. Eşim Fransa da işçi olarak çalışıyor 10 yıllık oturumu var. Evliliğimiz bir yil oldu. Bana Şubat ta istek yaptı. Ondan sonra zaten pandemi olayı oldu. Temmuz ayında ev ziyareti oldu ve belediyeden dosya gitmiş. Offı aradığımızda bize herhangibi bir Bilgi verilmiyor. Onay ne kadar süre içerisinde gelir ? İşlemler devam ediyor mu? Ve bize öncelik sağlanılacak mı pandemiden dolayı aksaklıklar olduğu için ? Beni bilgilendirirseniz sevinirim iyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ev ziyareti sonrası bekleme süreci 6-8 ay sürüyor. Göçmen yoğunluğunun az olduğu bölgelerde bu süre azalabiliyor. Size artık OFII değil, valilik cevap vermeli çünkü dosyanız ev kontrolü sonrası OFII'den çıkıyor. Valiliği aramanız, mail atmanız gerekli. Malesef pandemi nedeniyle herhangi bir öncelik yapılacağını düşünmüyorum.

      Sil
    2. Eşimin bana istek yaptığı yer St Quentın
      Sizce erken onay süreci olur mu ?

      Sil
    3. Keşke bütün bölgelerdeki göçmen nüfusunu bilebilsem :) küçük bir yerleşim birimi, umarım kısa sürede ulaşır onay mektubunuz.

      Sil
    4. Sizi çok bunaltmış olmucaksam eğer. Aklıma takıldı peki onay süresi belli ay dolması mı gerekli garantı 6 da az bir süre içinde olmuyor mu? Şuan zaten Türkiye de Fransa Konsolosluğu kapalmış diye duyum var.
      Birde valilik onayı gelmeden nasıl oluyor evrak teslimi ?

      Sil
  5. Buna ben cevap verebilirim... bende sizin gibi valilik onayi ve evrak teslimi icin bekliyorum... konsolosluk acik dosyalara bakiliyor telefon ile 3 hafta sonra ulasabildim ve dosyamin ellerinde oldugunu sira ile telefon ederek evrak teslimi icin cagirdiklarini soylediler valilik onayi 6 ay icinde cevap vermeleri gerekiyor son zamana kadar bekleyebiliyormus yogunluga gore bende suanda valilik onayi ve konsoloslukdan telefon bekliyorum siz benden once baslamissiniz benim icin eve agustos sonunda gelindi bir hafta icinde vakilige gonderdiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size e mail falan göndermişler diğer yorumunuzda okudum bizde herhangibi bişey yok. Ben Offı aradığımda orda onay gelmeden evrak teslimi olmuyor denildi. Siz konsolosluktan mı aldınız böyle bilgiyi ben konsoloslukla irtibata geçemedim kaç gündür arıyorum. Arayıp bişey sorunca da net cevap verilmiyor ve tersleniyor insan. Türkiye de konsoloslukta mi sıra ile işlem yapılıyor. Sizin süreç baya ilerlemiş bizim ki erken olmasına rağmen Rica etsem size denilen bildiğiniz şeyleri söyleseniz nasıl süreç olucak.

      Sil
    2. Mail ile bana telefon numaranizi gonderirseniz daha rahat karsilikli bilgi paylasimi yapabiliriz mail adresim genie.cin@hotmail.com

      Sil
    3. Merhaba Özkan, buradan yazışırsanız diğer arkadaşlara da yardımcı olmuş olursunuz.

      Sil
    4. Merhaba, tabiki edindigim bilgileri buradan paylasmaya devam edecegim benim gibi bekleyenlere yardimci olmak isterim sizin sayenizde

      Sil
    5. Bana yardımcı olursanız sevinirim

      Sil
  6. Merhaba onay kağıdı geldikten sonraki işlem ne oluyor? Şükürler olsun onaylanmış Fransa da Türkiye de ki süreç nasıl işlenmekte.8.ayın sonunda onaylanmış ve daha kağıt bugün geldi. Tüm bekleyenleri umudu olsun.

    YanıtlaSil
  7. Size yazdim ama whatsap kullanmiyorsunuz sanirim. Gozunuz aydin valilik onayi konsolosluga iletildiginde size evraklari teslim etmeniz icin telefonla arayacaklar teslime gittiginizde istanbula saglik muayenesi icin randevu verecekler. Konsoloslugun yogunluguna bagli olarak sirayla telefon edip cagiriyorlar. Sanirim cok fazla uzun surmez artik islemleriniz. Hayirli olsun darisi basima :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinde işleminizi iki aya kalmaz biz de çok umutsuzduk. Teşekkür ediyorum verdiğiniz Bilgi için
      Darısı size olsun inşallah en kısa zamanda

      Sil
    2. Şimdi dosyamın burda ki durumunu öğrenmem için Konsoloslukla mı irtibata geçmem gerekiyor

      Sil
    3. Dosyanızın Türkiye'deki durumunu öğrenmek için ilk etapta OFII ile iletişime geçmeniz gerekiyor. Pasaportunuzu teslim ettikten sonra ise konsolosluğa geçiyor dosyanız.
      Merak etmeyin OFII sizinle iletişime geçip randevu verecektir, şimdilik aramanızı gerektirecek bir durum yok. Hayırlı olsun onay mektubunuz bu arada :)

      Sil
  8. Hangi konsolosluga baglisiniz ankara mi istanbul mu... konsosluk telefonu acmiyor gelen dosyalarin sirasina gore islem yapiyor siz ulassanizda size diyecekleri dosyaniz elimizde cok yogunuz sirayla islemleri yapiyoruz siraniz geldiginde biz size telefonla arayip evrak teslimi icin randevu verecegiz olacaktir. Siz randevu alamiyorsunuz onlar arayip vize islemleri icin randevu veriyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara Konsolosluğuna bugün arayıp sorduğumda keşke bekleyeceksiniz denilseydi.Vize işlemleri kapalıymış ve açılması belli değilmiş. İnanin sevincim bile kalmadı orda herşey bitti ve Türkiye de işlemler çabuk ilerler derken işlemler yapılmıyor Muş. Nasıl böyle bişey oluyor.

      Sil
  9. Konsoloslukda kiminle gorustunuz acaba ? Suanda turist ve ogrenci vizeleri verilmiyor. Aile birlesimi icin vize islemleri devam ediyor ama cok daha uzun suruyor islemler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vizesini bekleyen bir çok arkadaşımız vize işlemlerini askıya alındığını söylemekte bilgisi an lütfen yardımcı olsun kesin olarak aile birleşiminide kapsamakta mi acaba?

      Sil
  10. Askiya alinan vize islemleri turist-ogrenci-aile yakini ziyaretleri icindir. Aile birlesimi ve isadamlari icin vize islemleri gerceklestirilmektedir... fakat eskiye gore cok yavas ilerlemekte olmaktadir. En son 3 hafta once gorusebildim aile birlesimi icin ilgilenen bayanla.. direk telefon numarasi var telefona bakmiyor.. dosyalarla kendisinin ilgilendigini dosyamin elinde oldugunu kendisinin islemlerim bittiginde bana telefonla ulasarak mutlaka ulasacagini soyledi sirayla islemleri tamamlanan dosyalarla ilgilendigini cok yogunluk oldugunu soyledi.

    YanıtlaSil
  11. Umarım dediğiniz gibi olur. Fakat diğer arkadaşlar konsolosluğu aradıkları zaman şuanda işlem yapılmıyor gibisinden birşeyler söylemişler söylentiler kafamı çok kurcaladi kendimce araştırmalarda yaptım dediğiniz gibi aile birlesimini kapsamadigi sonucuna vardım İnşallah en kısa zaman güzel haberler alırız yaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende konsolosluğu aradım ve şuan vize işlemlerinin başlamadığı söylenildi hatta bu sabah konuştum covid 19 nedeniyle işlemlerin başlamadığı yönünde Bizler de haber bekliyoruz denildi işlemlerin yapılabilmesi için. Bana Fransa’dan onay olması ne kadar sevindirici bişey diyor. Şuan bişey yapmıyorlarmış. Artık o kadar zorlanıyorum ki kaç aydır beklemekten bir sonuca ulaşmamaktan. Offi yi aradığım da dedi bana dosyalar baya çoğaldı diye ama işlemler devam etmiyor diyor vize işlemleri.

      Sil
    2. Biliyorum Mithat bey bu bologun "valilik onayindan sonraki süreç"adlı konu başlığının altında da sizin gibi benim gibi bir çok arkadaşım yorum yapmışlar takip ettiniz mi bilmiyorum onlarda sizin gibi konsoloslukla görüşmeler ve işlem yapılmadığını söylemişler bu işlem yapılmıyor durumu aile birleşimi icindemi geçerli orası kafa karistirici ben daha henüz konsoloslukla görüşmedim 9 Ekim'de bir aylık bekleme sürecim tamamlaniyor arayıp aramama konusunda da kararsız kaldım.

      Sil
    3. Size bir ay beklemede mi kalın denildi. Ben onay olduktan sonra burda hemen işlem olur diye düşünüyordum burası da karışık. Acaba bu ay da mı kapandı. Bizim gibi kaç tane kişi var hep böyle mi devam edecek bir karar olmadan. Acaba pandemiden sonra hiç vize alan oldu mu ?

      Sil
    4. Sizi aradılar mi onay olduktan sonra ne gibi bir izlenim yaşadınız ne yaptınız Sizi offı ve konsolosluk ne zaman aradı ne kadar beklediniz

      Sil
    5. Merhaba gülşah hanım ben Mithat ın eşiyim eğer isterseniz bildikleriniz hakkında e mail atayım size. hanifeagsak@icloud.com Adım hanife.

      Sil
    6. gulsahyildirim344@gmail.com bana burdan ulaşabilirsiniz.

      Sil
    7. http://fransahayali.blogspot.com/2018/12/fransa-aile-birlesimi-valilik-onay.html?m=1 bu linkin altındaki yorumlari da takip ediniz.

      Sil
  12. 21 ağustosta onay mektubum geldi 3 Eylül'de VFS global aradı 9 eylule randevu verdi 9 Eylül'de doktor kontrolünden geçip evraklarimi içeri verdigimden bu yana vizemden ve pasaportumdan haber alamadım yani 1 aydır bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde 5 Haziran tarihinde gelmişti. Yaklaşık 2 ay sonra arayıp 21 Ağustos’a verdiler.Sağlık muayenesi olup pasaportumu teslim ettim. Hala bir haber yok. Pandemi sürecinde hiç belli olmuyor. Biran önce hayırlı haberleri alırız inşAllah.

      Sil
    2. Sizin belki önümüzdeki hafta içerisinde haber gelebilir Büşra hanim ikinci ayınız doluyor en geç 2 ay yani inşallah güzel bir haber alirsinizda bize de umut olur.

      Sil
  13. Frans hayali Eşim orda siteye üye olmadan burda işlem yapamıyor muyuz Nasıl oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üye olmadan da yorum yapabilirsiniz, üyelik mecburi değil.

      Sil
    2. Bizim gibi onayı olup ta evrak teslimi için bekleyenler var mı ? Yazsanız

      Sil
  14. Suanki durum nedir acaba bilen varmi mail geldi bana hiçbir işlem yapmadim ev kontrolüne gelecekler önümüzdeki ay konsoloslugu aradim beni arayacaklarini söylediler esim gorme engelli 2 çocuğum fransada bana bilgi verirseniz sevinirim uzaması demek eziyet demek bizim icin

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Fransa hayali ve bu hayalle yanıp tutuşan herkes..
    Bi sorum olacak. Aile birleşimi talebi 18 yaşından büyük çocuklar için de yapılabilir mi? Babam annem ve ablam fransadalar. Oturum kartları var. Uzun yıllardır oradalar. Avukat hukuki süreç yada başka bir yol yöntem var mıdır? Lütfen destek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, malesef aile birleşimi talebi sadece eşler ve 18 yaşından küçük çocuklar için yapılabilir...

      Sil
    2. Peki Fransa'daki gelebilmek için ailemizin orada olmaları göz önünde bulundurularak en iyi ne yapabiliriz? Fikriniz var mi?

      Sil
    3. 18 yaş üzeri olduğunuz için reşit sayılıyorsunuz, bu durumda ailenizin burada olmasının olumlu bir etkisi olmayacaktır.
      Bir dil kursu, eğitim, üniversite gibi yolları deneyebilirsiniz gelmek için.

      Bunun dışında ne yapılabilir pek fikrim yok açıkçası.

      Sil
  16. Merhabalar . Bende sizler gibi hala haber bekliyorum . 27 Temmuz’da evraklarım Tr ‘ye gönderildi .10 Ağustos’ta onaylandı dediler . İstanbul ofiyi aradım evrakta sıkıntı yok dosyanız onaylandı . Ancak pandemiden dolayı yavaş ilerliyor . Ankaradan arayacaklar evrak teslimi için daha sonrasın da İstanbul’dan arayıp doktor kontrolü için arayacaklar gibi aynı şeyleri söylediler . Ama 5 aya gelecek hala ne arayan ne mail atan var . Bu bekleyişim de tam tamına 2 yıl 5 ay oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulunduğunuz ile göre ya Ankara'dan ya İstanbul'dan aranacaksınız ancak onay sonrası epey beklemişsiniz, normalde sağlık kontrolü ve evrak tesliminden geçmiş olmanız gerekirdi. Bu arada vize vermiyorlar pandemi başından beri, orası da ayrı bir konu.

      Bence hangi OFII'ye bağlıysanız bir daha arayıp sorun, 5 ay oldu normal mi bu deyin...

      Sil
    2. Yarın tekrardan iletişime geçeceğim

      Sil
    3. Merhaba benim esim 100/80 gorme engelli aile birlesimine basvurduk 2 çocuğumuz var ben turkiyedeyim kendileri fransada ev kontrolüne geleceklerini söylediler pandemiden dolayi oranin belediyesi ile iletişime girdiler ev hakkında bilgi için hala haber bekliyoruz ve uyuyamıyorum artik onları düşünmekten umarim biran önce bütün bekleyenler haber alir

      Sil
  17. yeni yılın herkesi sevdiğine kavuşturması dileklerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun çok teşekkürler.ozkan bey sizin işlemleriniz de bir gelişme oldu mu? Acaba

      Sil
  18. maalesef gülşah hanım.. herkes gibi beklemeye devam.. gelişme olan arkadaşlar forumda yorum yaparsa hepimiz için bilgilendirme olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladım.. inşallah artık bu beklemeler son bulur tek temennimiz bu 😔

      Sil
  19. Merhaba arkadaslar ev kontrolünden kac gün sonra cvp gelir bilgilendirirseniz sevinirim ayrıca Cavit ten dolayi belediyeden ev bilgisi alındı

    YanıtlaSil
  20. https://www.arti33.com/fransada-danistay-iptal-etti-ithal-evliliklere-vize-verilmeye-yeniden-baslaniyor/

    YanıtlaSil
  21. Merhaba.Saglik kontrolunu gectik son ne oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, sağlık kontrolü ve ofii randevusu sonrası vize basılı pasaportunuzu beklemek kalıyor geriye :)

      Sil
  22. Eşim hem Türk hem Fransız vatandaşı . Evlilik aktimi ve Fransız evlilik cüzdanımı konsolosluktan aldım . Sırada Vfs globalden randevu almam gerekmekte sanırsam . Bıu belgelerin Türkçe olanları Fransızcaya çevrilmiş olmak zorunda mı ? Belgeler arasında ofıı belgesi istenmekte ? Ama ben offıı başvuru yapmadım ? Ayrıca ev incelemesi Fransız vatandaşı eşler için de yapılmakta mı ? Hangi adımda gerçekleşmekte ? Yardımcı olabilirseniz sevinirim 😇

    YanıtlaSil
  23. Merhaba, esiniz fransa vatandasi oldugu icin ev kontrolu gibi islemler olmayacak. Sadece vizeye basvurmaniz yeterli. Turkce olan belgelerin fransizcaya cevrilmesi gerekli evet. Ben istenen belgelere baktim ancak ofii belgesi diye bir sey gormedim, belgelere Fransa vize biriminin sitesinden mi baktiniz acaba?

    YanıtlaSil

| Fait avec ❤️ en France