Recent Posts

Fransa Ehliyet Değişimi - 3


Ve mutlu son, nihayet fransız ehliyetim bir gün, hiç beklemediğim bir zamanda geldi. Açıkçası umudumu da kesmiştim :)

Ehliyetin gelmesini diğer konuların altında geçiştirmek istemediğim için yeni bir yazı yazmaya karar verdim. Galiba herkes de duysun istedim :) Hem de ne kadar sürede sonuçlandığı konusunda bir yazı olması ehliyet değişimi bekleyenleri bilgilendirir diye düşündüm.

İlk olarak başvurumu Şubat 2019'da yapmışım ve bana 1 senelik geçici ehliyet vermişlerdi, tabi verilen evrağın süresi Şubat 2020'de dolunca prefecturelüğe gidip süreyi oturum iznim kadar uzattıklarına dair bir kağıt daha almıştım, ki bu yeni evrak da bu durumda Temmuz 2020'ye kadar geçerli oluyordu,

Yine 2020 başında taşındığım için adres değişimi yapmıştım, şuradaki konumda da nasıl yapıldığından bahsetmiştim. Yine bu sitede ehliyetinizin durumunu da sorgulama talebi oluşturabiliyorsunuz ama cevap alma sürecini 7 ay gibi belirtmişler. Bekleye bekleye ağaç olacağız yani.

Bu talebime daha cevap gelmedi ancak ehliyetim bugün hiç de aklımda bile yokken postayla geliverdi. Açıkçası bana önden ne mail veya mesaj atmadılar ehliyetin hazır olduğuna dair. Ehliyet üzerindeki tarihe bakılırsa Nisan 2020'de ehliyetimi oluşturmuşlar ancak göndermeleri 3 ay sürmüş. Temmuz 2020'de elime ulaştı, Dolayısıyla başvurum ile ehliyetin elime ulaşmasını aşağı yukarı 1 sene 5 ay gibi düşünebiliriz.

Darısı bekleyen herkesin başına :)

Paylaş:

26 yorum :

  1. Tebrik ederim. Güzel günlerde kullanmanız dileğiyle...

    YanıtlaSil
  2. Tesekkur ederim, darisi bekleyen herkesin basina :)

    YanıtlaSil
  3. Selamlar

    Bu yaziyo gormemisim bir oncekine yorum yazdim heyecanla. Benim de bugun ehliyetim geldi surpriz bir sekilde. Ants'tan 6temmuzda onaylandi diye mail atmislardi ama 3 hafta oldu diye umitsizlige kapildim bugun bir daha mail atmistim sabah. Oglen postayla gelmis megersem 😁

    Insanin kafasi rahatliyor her seyden once bu kadar sure sonrasinda sonunda netlige kavustu diye.

    Sizin icin de cok sevindim.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      Bana da hic umut yokken gelince heyecanla bu yaziyi yazmistim :) Nihayet bekledigimiz bisey kalmadi diyecegim ama simdi de oturum kartimin gelmesini bekliyorum :)

      Ehliyet bekleyen diger arkadaslarin da biran once kavusmasi dilegiyle :) Sizin icin de cok sevindim.

      Sevgiler

      Sil
  4. Merhaba sevgili fransa hayali ve herkes,
    Uzun pandemi bekleyişi sonrası Fransa aile birleşim vizemi aldım ve yolculuk hazırlıkları başladı. Ehliyet değişimi ile ilgili verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Türkiye'de sahip olunan iş makinası kullanma belgeleri için de böylesi bir uygulama var mi acaba? Sağlıcakla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, vizenizi almanıza sevindim. Nihayet pandemi sonrası vize alabilen birisi oldu :) Sizin için bekleyiş bitti artık telaşlı bir hazırlık olmalı :)

      İş makinalarıyla ilgili daha önce de bir soru gelmişti. Umarım aşağıdaki bilgiler işinize yarar. Şimdiden iyi yolculuklar dilerim. Geldikten sonra da bizi haberdar ederseniz sevinirim, sizin tecrübelerinizden de faydalanacak olan arkadaşlar olacaktır.

      Burada da Türkiye'deki gibi her iş makinesinin ehliyeti farklı. Bazı iş makinelerinin ehliyeti her 5 yılda bir tekrar sınava girilerek yenilenmesi gerekiyor. İncelediğim kadarıyla iş makinesi ehliyetlerinin değişimi yapılmıyor, burada bir kurs sonrası sınava girerek bu ehliyeti yeniden almanız gerekiyor. Sağlıcakla kalın.

      Aşağıdaki linkleri siz de fransızca bilen birisiyle birlikte inceleyebilirsiniz.

      https://gojob.com/tout-savoir-sur-le-caces/

      https://www.apave.com/sites/default/files/2019-03/LIVRE%20BLANC%20CACES%20VF_1.pdf

      Sil
  5. Merhaba
    Bende aile birleşimi ile fransaya geliyorum 😊 benimde tır ehliyetim var bu ehliyeti orada çevirebiliyor muyum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle hayırlı olsun :)
      Tır ehliyeti konusunda çok emin olmamakla birlikte, çevrilebilir diye aklımda kalmış. Ve her 5 senede 1 yenilemek için sağlık raporu alınması gerektiğini biliyorum.

      Sil
  6. Aile birleşimi vizesi almak ne kadar sürdü

    YanıtlaSil
  7. Merhaba iyi günler bnm de sormak istediğim şey türk ehliyetim var . Ve aile birleşimi ile oraya gelicem ve ehliyetimi çevirmek istiyorum bunun için kursa ve sunanlara gitmem şart mı ? Yoksa sdce ehliyetin Fransızcaya çevrilmesi yeterlimi? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://fransahayali.blogspot.com/2019/01/ehliyet-surucu-belgesi-degisikligi.html

      yukarıdaki linkte detaylıca anlattım değişimin nasıl olduğunu, tek fark şuan online olarak başvur alınıyor olması.

      Sil
  8. Ben Türkiye'ye temelli geldim oturumun bitti türk ehliyetimi almak istiyom kolayca ne şekilde alabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehliyetimi kaybettim deyip yenisini çıkartabilirsiniz.

      Sil
    2. Diyelim ki Türkiyede ehliyeti kaybettim diyerek yenisini çıkardı. Sonrasında ise tekrar Fransa'ya döndü. Elindeki mevcut Fransız ehliyetini kullanabilir mi, yoksa yeni Türk ehliyetini tekrar mi çevirmeli?

      Sil
    3. Fransız ehliyetinin geçerliliği devam edecektir. Bu sayede hem türk hem de fransız ehliyeti olacak.

      Sil
  9. Admin merhaba yazını okuma şansına eriştim, deneyimlerin bize deneyim katmış oldu. Lakin büyük sınıf ehliyet sınıflarında aynı şekilde değişim söz konusu mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Yorumunuz için teşekkürler. Aşağıdaki kategorilerin değişimi aynı şekilde yapılabiliyor araştırdığım kadarıyla.

      AM
      A1
      A2
      A
      B1
      B
      BE
      C1
      C1E
      C
      CE
      D1
      D1E
      D
      DE

      Sil
  10. Merhaba bir sorum olucaktı ehliyet başvurumla ilgili
    6 aydan beri Dİr sürekli soruşturma altın da diyor sistem de herhangi birşey yapmam gerekiyor mu acaba lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, dosyanız inceleme aşamasında, herhangi bir şey yapmanıza gerek yok bu durumda.

      Sil
  11. Selam eşim Bulgaristan vatandaşı bende bg oturumu çıkardım eşimle Fransa'ya gelicez ve Fransa'da tekrar Fransa oturum başvurusu yapıcam ehliyetimi bu sekilde değişim yapa bilirmiyim yoksa Fransa oturm u gelincemi yapa bilirm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Geldiginiz ilk sene bulgar ehliyetinizi kullanabilirsiniz, ehliyet degisimi icin ise burada oturum izninizin olmasi gerekiyor, aksi halde degisim yapilmiyor.

      Sil
    2. Teşekkürler yani 1 sene içinde deisim yapilabiliniyorya yani bu süre bg oturumu için geçerli deyil fransa oturumu cikincami geçerli? Ve bende türk ehliyeti var sadece

      Sil
    3. Evet Fransa'da oturum aldiginiz andan itibaren 1 yil icinde degisim yapilmasi gerekiyor. Sadece turk ehliyetiniz varsa, ehliyetinizi aldiginiz donem 185gun boyunca Turkiye'de yasamis oldugunuzu kanitlamanizi isteyebilirler.

      Sil
  12. Merhaba, 10 aydir Fransada yasiyorum ehliyet basvurumu yeni yapacagim. Fransiz ehliyeti gelene kadar 1 yil dolmus olacak. Turk ehliyetimi 1 yildan fazla kullanirsam ne olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Internetten basvuru yaptiginizda, size yanlis hatirlamiyorsam 1 sene sureli arac kullanabilmeniz icin ehliyet yerine gecen bir dokuman veriliyor. Bu belge ile arac kullanabilirsiniz. Zaten basvuru sonrasi turk ehliyetinizi posta yolu ile gondermeniz istenecektir, dolayisiyla ehliyetinizi cok da uzun bir sure kullanamayacaksiniz.

      Sil

| Fait avec ❤️ en France