Recent Posts

Fransa Ehliyet Değişimi - 2 (Ehliyetinizin Durumunu Öğrenmek / Adres Değişimi Yapmak)



Bugün yine çok faydalı olacağını umduğum bir yazı yazacağım. Ehliyet değişimine iyi kötü başvurduktan sonra o bekleme süresi yok mu 😐 malesef benim için bekleme süresi 1 yıldan da uzun sürdü ve hala sürüyor. Biliyorsunuz ehliyet değişimine nasıl başvurulacağıyla ilgili bir yazı yazmıştım.

İşte bu sürede bana verilen 1 yıllık geçici araba kullanabileceğime dair belgenin de süresi doldu, aynı zamanda da taşındım ve adres değişikliği yapmam gerekti. İşte bu durumlarda ne yapacağız konusuna değinmek istiyorum, çünkü besbelli ki valiliğin (préfecture) bile bazı şeylerden haberi yokmuş gibi görünüyor. 

Öncelikle panik yok, ehliyetimiz gelmedi ve elimizdeki belgenin süresi doluyor. Hemen préfecture'den bir randevu alıyoruz ve gidip durumu açıklıyoruz. Bize elimizdeki belgenin geçerliliğinin devam ettiğini açıklayan bir yazı yazıp damgalayıp veriyor. Bu yeni belge ise sizin oturum süreniz ile aynı süreyi kapsıyor. Ben aynı zamanda bana gönderilecek olan ehliyetle ilgili herhangi bir mektubun yeni adresime gelmesi gerektiğini de söyledim. Sistemsel olarak yapamadıklarını ancak mail atarsam Nantes'daki yetkili birim tarafından gerçekleşebileceğini söylediler.

Bana verdiklere mail adresine durumu açıklayıcı bir mail attım. Bana gelen otomatik cevapta ise mail ile olmadığını artık internet üzerinden adresimi değiştirebileceğimi söylediler. Size de faydalı olacağını düşündüğüm linke şuraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Yapmanız gereken üye olmak, adres değişimi yapacaksanız ya da ehliyetinizin durumunu sorgulayacaksanız, size uygun olan linke tıklayıp talep oluşturmanız gerekiyor. Sonrasında size maille dönüş yapacaklarını bildiriyorlar. Grev nedeniyle cevabın gecikeceğini eklemeyi de unutmamışlar :)

Adres değişiminde yanınıza adınıza kayıtlı bir fatura almayı unutmayın. Eğer sizin üzerinize fatura yoksa evinde ikamet ettiğiniz kişinin (yani eşinizin) üzerine kayıtlı bir fatura, eşinizin kimlik fotokopisi ve eşinizin sizin o evde ikamet ettiğini doğrulayan bir dilekçesi gerekiyor (hem eşiniz hem siz tarafından imzalanmış olmalı). Bunları internet ortamında siteye yükleyeceğiz.

Son olarak beklemeye devam ediyoruz :) Bakalım bu sefer ne kadar sürecek.

Ve ehliyet değişimi ile ilgili üçüncü ve son yazım için tıklayın:)


Paylaş:

25 yorum :

  1. Bunu yazdiginiz cok iyi oldu cok tesekkurler. Ben de bilmiyordum hemen form doldurup gonderdim.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba bilgilendirici yazınız için teşekkürler öncelikle. Size bir kaç soru sormak istiyorum. Türk ehliyetinizi de aldıklarını yazmışsınız Türkiye de araç kullanabildiniz mi yeni verilen kağıtla ? Bir de fr ehliyetiniz yazınızı yazdıktan sonra geldi mi ? Ne kadar sürmüş oldu gelmesi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ilk sorunuzun cevabı hayır verilen kağıtla Türkiye'de araç kullanamıyoruz malesef. Başvurum üzerinden 1 yıldan uzun bir süre geçmesine rağmen henüz ehliyetim gelmedi. Şuan coronavirus nedeniyle de uzunca bir süre beklemiyorum açıkçası... Normal şartlarda 1 sene içinde gelmesi gerekiyor.

      Sil
    2. Ben de sizinle aynı durumu yaşıyorum. Ayrıca virüsten ötürü predecture kapalıydı. Bu nedenle geçici ehliyet belgesinin tarihini yenileyemedim. Bize denilene göre bir kanundan ötürü evrağın süresi (virüsten ötürü bile olsa) geçtiği için préfecture bile bize yardımcı olamazmış. Beklemekten başka çare yok. Üstelik iş yerim 20 km uzaklıkta. Bir ay boyunca eşim getirip götürdü işe. Yaklaşık 2 ay daha bekleriz sanırım. Hiçbir yerde bir bilgi dahi yok durumuma dair.

      Sabır... Sabır...

      Sil
    3. Prefecture'lüğe giderseniz yardımcı olurlar diye düşünüyorum. Çünkü yaptıkları tek şey geçici ehliyet kağıdı, oturum izni süresine kadar geçerlidir diye bir evrak vermek.

      Sil
    4. Dun bir facebook grubunda okumustum. Is yerinizden yazi alip belki gonderebilirsiniz? Ise arabayla gelmesi gerekiyor ve toplu tasima ile ulasim yoktur falan filan gibisinden. Kimbilir belki ise yarar

      Sil
    5. Esra hn iyi fikir, bence de işe yarayabilir :)

      Sil
    6. Sevgili admin ve Esra hanım,
      Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim.

      Nantes'ı aradık bilgi almak adına. Bize dediklerine göre geçici ehliyet belgesi son kullanma süresine kadar yenilenmezse KANUN GEREĞİNCE (bu detayı özellikle belirttiler) préfecturelüğün yapacağı hiçbir şey kalmıyor. Sonuç olarak ehliyetin gelmesini beklemekten başka bir çarem yok. Préfecture virüsten ötürü kapalıydı. Ayrıca benden kaynaklanan herhangi bir hata da yok... Bir yıl iki aydır ehliyetimi bekliyorum.

      Ayrıca haziranın son haftasına doğru bir ihtimal bana ulaşabilirmiş. Ama Fransız internet sitelerindeki haberlere (linkini sizlerle de paylaşacağım) baktım biraz. Özellikle konumuzla ilgili kısımlarına... Yeni yılın başvuruları üzerine bir önceki yıldan kalan yaklaşık 50.000-100.000 ehliyet dosyası da ekleniyormuş. Tüm bu evraklara da, tam emin değilim, 45 memur bakıyormuş. Anlayacağınız, daha çok beklememiz gerekecek.

      İş yerindeki insan kaynakları uzmanımız, eşim ve ben sürekli e-mail gönderiyoruz.

      Bu durumdan ötürü yoruldum. Sürekli iş arkadaşlarıma ve eşimin ailesine karşı "bugün beni eve götürebilir misin?" derken ki o mahcubiyetim...

      Sil
    7. Merhaba Ciwan, Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

      Sizden bağımsız bir nedenden dolayı, hele ki corona nedeniyle bile yardımcı olmamaları, ne desem bilmiyorum. Ehliyet değişimi kararlarının koca Fransa'da sadece Nantes'daki bu kadar az kişinin üzerinde olması nedeniyle birikmeler olduğunu duymuştum ancak bu kadar çok olduğunu bilmiyordum, attığınız linki de inceledim. Dediğiniz gibi daha çok bekleyeceğiz gibi görünüyor, haziran sonu iyi bir ihtimal, umarım sizin de, bizim de elimize ulaşır ehliyetlerimiz.

      Herhangi bir gelişmede yazarsanız sevinirim, yaşayanların deneyimlerini malesef internet ortamında kolay bulamıyoruz.

      Sil
    8. Selamlar

      Bana gecen hafta ehliyetimin onaylandigi ve basim icin talep olusturulduguna dair mail geldi. Imzali posta ile adresime gonderilecekmis. Takip etmek icin de bir numara ve kod yaziyor. Ama call center ara yuzu o kadar karisik ki fransiz esim bir turlu dogru yere ulasip da takibi sorgulayamadi.
      Asiri mutluyum ve sabirsizim! Unarim hizlica ulasir.

      Sizlerden haber var mi?

      Sil
    9. Merhabalar, maalesef ben hala beklemedeyim. Bu arada işe arabayla gidip geliyorum, polis durdurup ehliyet sorarsa carlayacağım.

      Sizin süreç epey kısa sürmüş gibi, sizin için çok sevindim. Darısı bizim başımıza :)

      Sil
  3. https://www.ouest-france.fr/pays-de-la-loire/nantes-44000/loire-atlantique-fin-2019-113-000-dossiers-de-permis-de-conduire-etrangers-en-retard-6769796

    YanıtlaSil
  4. https://www.google.com/amp/s/www.francebleu.fr/amp/infos/societe/permis-de-conduire-70-000-dossiers-en-retard-de-traitement-a-nantes-1582741975

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışan sayısı arttırılıp hem de 2017'den beri birikip kalan 70000 dosyaya 40 kişi verilmesi, bu haber bir umut olur belki...

      Sil
  5. Tekrardan merhaba :)

    Ehliyetim gelmedi ama geçen haftasonu Haute-Garonne préfecturelüğünün websitesine baktığımda gördüm ki yeni bir düzenleme ile 16 mart ve 30 Haziran arasındaki tüm geçici ehliyet belgelerinin kullanım süreleri, geçmiş dahi olsa, 23 Eylül'e kadar geçerli olacakmış. O zamana kadar zaten yeni ehliyetim bana ulaşır. Bu güzel haberden sonra bir nebze olsa rahatladık.

    Sizlere tavsiyem (sorun her ne kadar benden ya da bizden kaynaklanmasa da) evraklarınızın gününü geçirmeden yenileyin. Mağdur olmamak için sürekli evrak takibi yapmanızda fayda var. Ne olur ne olmaz diye...

    Ehliyetim bana ulaşınca tekrar bu başlık altında sizlere bildireceğim. Ne kadar sürede ulaşıyor, nasıl ulaşıyor, ehliyet bize ulaşınca ne yapmamız gerekiyor vb gibi sorulara tecrülerimle cevap vermeye çalışacağım.

    Görüşmek dileğiyle arkadaşlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bu güzel haber için teşekkürler. Açıkçası ben malesef Türkiye'de kaldım bu dönemde, geçici ehliyetimin süresi de ay kadar sonra dolacak. Uçuşum sürekli erteleniyor, umarım geçici ehliyetin süresi dolmadan dönebilirim. Sizin için de çok sevindim, siz yeniletmek için başvurduğunuzda bu bilgiyi vermemeleri enteresan.

      Ehliyetinizle ilgili yeni bir gelişmede mutlaka haber bekliyoruz. Ben de eğer bir gelişme olursa mutlaka yazacağım.

      Görüşmek üzere, kendinize iyi bakın :)

      Sil
  6. http://www.haute-garonne.gouv.fr/Demarches-administratives/Immigration-et-integration/Echanges-de-permis-de-conduire-etranger/Echange-des-permis-de-conduire-etrangers#:~:text=La%20t%C3%A9l%C3%A9proc%C3%A9dure%20devient%20l'unique,le%20site%20de%20l'ANTS%20.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar teşekkürler bu iyi haber için :)

      Sil
    2. bu linke giremedim nedir acaba iyi haber ?

      Sil
    3. 12 mart 23 eylül arasında ehliyet değişimine başvurması gerekenlerin sürelerinin 23 eylüle kadar uzatıldığını söyleyen préfecturelük yazısı. Herhangi bir préfecturelük sitesinde bulabilirsiniz bu yazıyı.

      Sil
  7. Selamlar

    Benim bugun ehliyetim gelmis evde yokken. Posta kagit birakmis. Hemen kosup kapanmadan aldim inanamadim :)

    Sizlerin de bir an once kavusmasini diliyorum. Aklima geldiniz haber vereyim dedim. Ants web sitesinden mail atmak belki ise yaramistir bana diye dusunuyorum.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diger konudan da cevapladim, sizin icin cok sevindim :) En azindan uzun suren bir sureci nihayete kavusturduk.

      Kendinize iyi bakin, sevgiler

      Sil
  8. Merhaba!
    Ben agustos 2020'de basvurumu yaptim online sistem uzerinden. Dosyamin durumunu inceledigimde hala kayit asamasinda diyor, gelmemin uzerinden 1 sene gecti ve arac almak istiyorum, Gecici bir belgeyi nereden temin edebilirim sizce? Tessekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Başvurunuzu ne zaman yaptınız?
      Normal şartlarda dosyanız incelendiğinde sizden türk ehliyetinizi posta yoluyla iletmenizi isteyecekler, işte bu aşamadan sonra size geçici ehliyet gönderilecek. Henüz türk ehliyetinizi istemedilerse bu belgeyi vermeyeceklerdir. Biraz daha beklemeniz gerekecek.

      Sil

| Fait avec ❤️ en France