Recent Posts

Fransa Ehliyet Değişimi - 4 (İnternetten Başvuru)



Ben geleli 2 yıl oldu ancak ehliyet değişimi konusunda sistem tamamen değişti, ehliyet değişimi ile ilgili yazdığım yazıların yeterince faydalı olamadığını görüyorum. O yüzden son kez (umarım yeniden sistem değişmez) ehliyet değişimi ile ilgili başvuruların şuanda nasıl yapılacağıyla ilgili bu yazıyı yazmaya karar verdim. Mümkün olduğunca kısa anlatmaya çalışacağım. 

Öncelikle yapmanız gereken şuradaki siteye gidip bir hesap açmanız gerekiyor. Bunu kolaylıkla yaptığınızı varsayıyorum, çünkü bu en kolayı.

Şimdi aşağıda resimde gördüğünüz "Mon compte" yazan yere tıklayın. 


Sayfanın biraz altına inince aşağıdaki "Mon espace conducteur" yazan yere tıklayın.

"Commencer la demande" yazan yere tıklayın.


Aşağıdaki fotoğraftaki gibi tik attığım yere tıklayın, ehliyet değişimi talebi yaptığınızı onaylıyorsunuz burada. Sonrasında "continuer" tıklayın.

Aşağıdaki resimdeki gibi ilgili yerleri seçip, doldurun.


Aile birleşimi ile geldiğinizi varsayıyorum, aşağıdaki gibi doldurabilirsiniz gelen formu.









Yukarıdaki etabı geçtiğinizi farz ediyorum. Az kaldı :)
Sırada belgeleri yüklemek var.




Eğer ekstra evrak eklemek istiyorsanız aşağıdaki alana ekleyebilirsiniz. Yoksa "Etape suivante" diyebilirsiniz. 



Son olarak "Valider" yazan yere tıklayarak verdiğiniz bilgilerin doğruluğunu onaylıyorsunuz. 

Ben sizler için bu aşamaya kadar geldim, sonrasında sanırım bir onay sayfası daha var, onun üstesinden geleceğini düşünüyorum. 

Eğer fotoğraf ve imzanızı posta ile gönderecekseniz, doldurmanız gereken form size en sonda sunuluyor. Bunun çıktısını alıp doldurup, fotoğrafınızla birlikte postalamanız gerekiyor.

Böylece başvurunuzu yapmış oluyorsunuz, az laf çok resimle anlatmaya çalıştım, yükleyeceğiniz belgeleri aşağıya topluca bırakıyorum.
  • Ehliyetin arkalı önlü fotoğrafı
  • Ehliyetin Fransızca çevirisi – onaylı tercümandan
  • Oturum kartınızın arkalı önlü fotoğrafı
  • Üzerinize fatura (justificatif de domicile)(tarih son altı ayı geçmemeli)
  • Fotoğraf ve imzanız – bunu onaylı bir fotoğrafçıda yaptırmanız gerekiyor. Şuradaki adresten size en yakın fotoğrafçı veya kabineyi bulabilirsiniz. https://permisdeconduire.ants.gouv.fr/Services-associes/Ou-faire-ma-photo-et-ma-signature-numerisee
  • Ehliyet doğruluk belgesi + çevirisi
Daha sonra dosyanızı incelemeye başlıyorlar, daha sonra ise elinizdeki türk ehliyetini posta ile göndermenizi isteyecekler, sonrasında geçici sürücü belgesini size postalayacaklar. Uzunca bir süre sonra (benim için süreç 1 yıldan daha uzun sürmüştü) fransız ehliyetinizi posta ile gönderecekler. 

Şimdiden kolay gelsin :) Bu konuda yazdığım diğer yazılara ulaşmak için aşağıdaki linklere tıklayabilirsiniz.

Paylaş:

95 yorum :

  1. Allah senden razı olsun kardeşim

    YanıtlaSil
  2. Yeni gelen arkadaşların dikkatine!
    Eğer ehliyet evraklarınızı halletmek istiyorsanız mecburen yolunuz Fransa'da yaşadığınız ilin bağlı olduğu Türk konsolosluğuna düşecek. Orada size gerekli bütün evrakları Fransızcaya tercüme edilmiş haliyle verecekler. En azından Bordeaux'da öyle yapmışlardı. Siz gitmeden evvel yine de telefonla bu bilgiyi bir teyit edin ne olur ne olmaz. Yanınızda en az 20€ olsun. Tercüme bedeli vb. küçük işlemleriniz gerekli olacak. Bu bilgiyi neden paylaşıyorum? Çünkü ekstradan bir tercümana para vermenizi gerektirecek bir durum yok (Benden ehliyet tercümesi için 50€ istemişlerdi).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkürler!

      Sil
    2. Merhaba. Konsolosluk işlemleri için 2 sorum olacak;

      - Konsolosluk sayfasından hangi başlık altında randevu talep eymeliyiz? Vatandaşlık, nüfus, noter işlemleri vesaire(açıkçası ehliyet diye bir yer göremedim)
      - Benim Türkiye'deyken yeni çipli ehliyetimi alma şansım olmadı. Eski ehliyetimle giderek işlemlerimi yapabiliyor muyum?

      Yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum.

      Sil
    3. Merhaba,

      Nüfus işlemlerini seçebilirsiniz, amaç bir randevu alabilmek. Konsolosluğa gittiğinizde ehliyet için olduğunu söylerseniz yardımcı olacaklardır. Ehliyetin eski olmasında bir sakınca yok.

      Kolay gelsin

      Sil
    4. Merhaba,
      Az önce ehliyet doğruluk belgesini Lyon konsolosluğundan aldım.Bana fransızca tek bir sayfa verdiler,üstünde de birsey yazmıyor sadece ahiyetın katogorısı ve numarası ,adım ve soyadım ,alındıgı yer..Frnasızca olarak acıklama kısmında konsolusluktan cıkarıldıgına daır yazı
      ve fatura numarası var.Kasa daki beyefendı ehliyette cevırılecek bır sey olmadıgını bunun yeterli oldugunu soyledı 16 euro ödedim.Şimdi bu yeterli mi,ehlyetin kendısının neresı cevırelecek zaten banka kartı gıbı bırsey.Bununla eklediğiniz sayfa üzerinde kayıt yapacagım ve ehlıyetın resmını de gösterdıgın talımatlarda yerıne koyacagım.Ehlıyette cevrılecek mı yoksa tamammıyım.Musaıt oldugunuzda bana yanıt verebılırmısınız lütfen.

      Sil
    5. Evet ehliyette çevrilecek pek bir şey yok, tek sayfa. Size verilen belge yeterli olacaktır muhtemelen.

      Sil
    6. Aylin hanım bu ehliyet doğruluk belgesi için noterden mi nüfusdan mi randevu aldiniz

      Sil
    7. Aylin hn görür mü bilmiyorum. Ben yanıtlayayım sorunuzu, konsolosluktan randevu almanız gerekiyor ehliyet doğruluk belgesi için.

      Sil
  3. Bu arada yeni geldiyseniz eğer hemen ilk yapacağınız iş -hiç vakit kaybetmeden- ehliyet işlemlerine yönelmek olsun. Ne kadar erken yaparsanız o kadar zaman kazanırsınız. Burada Fransız ehliyetinin size ulaşması en az 1.5 yıl sürüyor. Fransız ehliyetine ne kadar erken sahip olursanız hayatınız da o kadar kolay olur burada.

    YanıtlaSil
  4. Eğer halen Türkiye'deyseniz ve yakın bir zamanda buraya gelmek istiyorsanız gelmeden önce yapmanız gereken birkaç küçük işlem var. Zamanında adınıza yapılmış bir araç sigortası varsa eğer mutlaka sigorta şirketinizden geçmişinizi gösteren yakın tarihli bir belge alın. Türkçe evrakların yanında, mümkünse tabii, aynı evrakların Fransızca veya İnglizce halini de almaya çalışın bu kurumdan. Eğer bir araç sigortası geçmişiniz yoksa yılların şoförü de olsanız burada sizi acemi şoför kategorisinde değerlendirecekler. Peki bunun anlamı ne? Acemi şoför kategorisindeki sürücüler çok yüksek oranda araç sigortası bedeli ödemek zorunda kalır. Örnek vermek gerekirse 5 yıllık ehliyet sahibiydim. Bir araç sigortası geçmişim olmadığı için acemi sürücü olarak beni kabul ettiler. Yılda neredeyse 800€ ödüyorum ve bu tam bir sigorta paketi de değil üstelik. Bu da sizlere minik bir dost tavsiyesi... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sigortalılık geçmişi ile ilgili örnek bir belge mevcut mu elinizde. Türkiyedekj benim sigortacı bundan habersiz.

      Sil
  5. Blogunuzu gecen hafta kesfettim. Ben de ehliyetimi onaylatmak istiyorum. Bununla ilgili arastirma yaparken daha önce paylastiginiz bir yaziya denk geldim. Oradaki bilgilerin su anki ehliyet islemleriyle birebir ayni olmadigini fark etmistim ama ne tesadüftür ki tam bir hafta sonra yeni islemler ile ilgili paylasimda bulunmussunuz. Cok tesekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanlama tam size göre olmuş :) şimdiden kolay gelsin. İşlemlerle ilgili herhangi bir sorunuz olursa yardımcı olmaya çalışırım.

      Sil
  6. Merhaba,
    Ehliyetin ve ehliyet doğruluk belgesinin çevirisini mi konsolosluktan ( Lyon) isteyeceğiz.Dijıtal fotografı konsoloslugun içinden çektirsek olur mu,yoksa o da farklı bir işlem mi gerektiriyor.Ehliyati postayla mı daha sonrasında valiliğe göndereceğiz.Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Evet ehliyet doğruluk belgesi ve isterseniz ehliyetin çevirisini konsolosluktan alıyorsunuz. Dijital foto için verdiğim linkteki size en yakın adresleri sorgulayın ya da normlara uygun fotoğrafınızı posta ile de gönderebilirsiniz.
      Evet daha sonra ehliyetinizi sizden isteyecekler, gelecek olan mektupta göndermeniz gereken adres bildirilecek.

      Sil
  7. Merhaba ehliyet değişimi ofii ye gittikten sonra mı oluyor ? Henüz mektup gelmedi 1 ay oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yukarıda belirttiğim evraklar elinizdeyse ofii görüşmesini beklemenize gerek yok. Şimdiden başvurabilirsiniz.

      Sil
  8. Fransa rüyası, Fransız vatandaşının Türkiye'de aldığı ehliyetin Fransa'da geçerliliği hakkında bilginiz var mı? Ehliyet alındıktan sonra 3 yıl geçmesi gerekiyor gibi birşey hatırlıyorum, doğru mu? Konu dışı ama bir sorum daha var 38 bölgesindeyiz ve burada diş hekimleri yeni hasta kabul etmiyor hepsi doluyuz diyor sadece bir tane bulduk o da 2022 ye randevu verd en erken. Acil durumlarda ne yapmalıyız. Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ehiyetini fransa dışında almış olan fransız vatandaşları için de yukarıda belirtilen şartlar geçerli. Fransa'ya kesin dönüş yapmış olmanız durumunda ilk 1 yıl türk ehliyetinizi kullanabiliyorsunuz ancak en kısa zamanda değişim işlemlerine başlamanızı öneririm, süreç epey uzun sürüyor.

      Diğer konuya gelince, size yakın bölgelerdeki diğer diş hekimlerinden randevu almayı denediniz mi? Aşağıdaki siteden mi randevu almayı deniyorsunuz, ben 38. bölge için diş hekimlerine bakınca, daha yakın zamanda randevu görebiliyorum, bir deneyin isterseniz.

      https://www.doctolib.fr/

      Sil
    2. Teşekkür ederim,bu siteden haberim yoktu. Randevu gözüken doktorların çoğu yeni hasta kabul etmiyor ancak şubat sonuna bir doktordan randevu alabildim. Tekrar teşekkürler

      Sil
    3. Peki Türkiye'den alınan ehliyetin fransada kabul edilmesi için 3 yıllık geçmişi olması gerekiyor diye birşey var mı?

      Sil
    4. Hayır öyle bir kural resmi sayfalarda yazmıyor, açıkçası hiç duymadım da. Sitenin işinize yaramasına sevindim :)

      Sil
  9. Fransa rüyası oturum kartı ve adımıza fatura olmadan ehliyet degistiremiyor muyuz? Uzun süreli vizeyle olmuyor mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun süreli D tipi aile birleşimi vizenizle başvurabilirsiniz. Üzerinize fatura yoksa, evinde oturduğunuz kişi, örneğin eşiniz evinde oturduğunuza dair bir dilekçe yazıp imzalamalı, bu dilekçeyle birlikte eşinizin üzerine kayıtlı bir fatura ve eşinizin oturum kartının önlü arkalı fotokopisini eklemelisiniz.

      Sil
  10. Merhaba. Oğlum 18 yaşına kadar Turkiyedeydik. 18 yaşında (6 ay önce)fransaya döndük . Ama fransızcasi çok az. Şimdi
    tekrar Türkiyeye gidip ehliyet alsa olur mu acaba? Bilginiz var mi?

    YanıtlaSil
  11. Not: oğlum fransız vatandaşı ve türkiyede fransız konsolosluğuna kayıtlıydik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, eğer Fransa'ya yerleştikten sonra ehliyeti başka bir ülkeden alabilseydik ne kadar kolay olurdu. Ancak oğlunuz Türkiye'de senede minimum 6 ay eğitim, iş vasıtasıyla yaşamak durumundaysa ehliyetini Türkiye'den alıp, Fransa'da değişim yapabilir. Ancak sizin durumunuzda mümkün değil gibi görünüyor. Yine de aşağıdaki siteyi incelemenizi öneririm, belki benim atladığım bir şey vardır.

      https://www.service-public.fr/particuliers/vosdroits/F1460

      Sil
  12. Fransa hayali araç sigortalılık geçmişi belgesi ile ilgili bir örnek falan var mıdır bildiğiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bu konuda pek bilgim olmamakla birlikte sigorta şirketinin antetli kağıdına kaşeli imzalı, sizin bilgilerinizin bulunduğu, kaç yıldır sigortalı olduğunuzun yazılı olduğu bir beyanname gibi düşündüm ben. Yukarıda yorumda bulunan arkadaşımızın belki daha çok bilgisi vardır bu konuda.

      Sil
  13. Merhaba, Fransa'ya yüksek lisans için geldim ve 2022'de mezun olacağım. Ehliyet değişim talebi işlemlerini yaparken "öğrenciyim" e tıkladım. Öğrenci tipi vizesi olanların ehliyet değiştirmesine gerek olmadığı bilgilendirme mektubu talep ederek ehliyetimi öğrenciyken kullanabileceğim yazıyor. Öğrenci olmama rağmen ehliyet değiştirme talebinde bulunmam mümkün mü ? Bilginiz var mı ? Şimdiden çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Öğrenci statüsünde olanlar malesef ehliyet değişimi yapamıyorlar. Dedikleri gibi türk ehliyetinizle araç kullanabiliyorsunuz. Eğer bir gün oturum statünüz değişirse(işe başlama ya da evlilik gibi) ehliyet değişimine başvurabilirsiniz.

      Sil
    2. Merhaba

      O zaman öğrenci olduğumuz süre o 1 yıllık değiştirme süresinden sayılmıyor değil mi ?

      Sil
    3. Merak etmeyin, öğrenci olduğunuz zaman 1 senelik süreden sayılmıyor.

      Sil
  14. Merhabalar, yazınız için teşekkür ederim, çok faydalı oldu. bende öğrenciyim ve bir sorum var, 1 yılın sonunda öğrenciliğim bittiğinde değişim süresi de bitmiş olarak mı değerlendiriyorlardır bu konu da bilginiz var mı? Yoksa öğrencilik bititği zaman değişim hakkı devam eder mi? Bir de türk ehliyetimi kullanırken tercümesini yanımda taşımam gerekir mi? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öğrencilik hayatınız boyunca(isterse 5 yıl olsun) türk ehliyetinizi kullanabilirsiniz, öğrencilerde ehliyet değişimi yapılmıyor. Ancak iş ya da evlilik nedeniyle oturum alırsanız o zaman 1 yıllık süreç başlayacak.

      Sil
  15. Teşekkür ederim cevabınız için. Fransızca tercümesi gerekecektir diye düşünüyorum bilginiz var mı?Tercümesini yaptırırken Türkiye'den yeminli bir tercümana yaptırmam yeterli olur mu? Yoksa Fransa'da yetkili bir tercüman mı gerekecektir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, fransızca tercümesine gerek yok, ehliyetinizi olduğu gibi kullanabilirsiniz.

      Sil
  16. Ehliyeti posta ile gondermeyi bile 8 ay sonra istediler. Ustune 1 yil daha mi bekleniyor, olmemizi mi bekliyorlar anlamadim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Inanilmaz ama ustteki 1 yıl daha mi bekleyecegiz yazisini yazdiktan iki hafta sonra ehliyetim geldi. Yani 8 bucuk ayda gelmis oldu. Tesekkurler yardiminiz icin.

      Sil
    3. :) hayırlı olsun, yorumunuzu atlamışım. Yeni ehliyet hazır olduğunda eskisini istiyorlar evet.
      sayenizde eski ehliyeti gönderdikten sonra 2 hafta içinde yenisinin gelmiş olduğunu öğrendik :) size de teşekkürler.

      Sil
    4. Hatta 7 bucuk ayda gelmis, yanlis hatirlamisim 8 bucuk diye:)

      Sil
  17. Merhaba ben 8 ay önce aile birleşimi vizesi ile parise geldim. Ants uzerinden yaptığım başvurum bu şekilde mail gelerek red ettiler ne yapabilirim. Bonjour Madame BURLUKKARA,

    Votre demande en ligne de permis de conduire n°75120210503132838926942 a été rejetée.

    Certaines informations ne respectent pas les standards attendus.

    Veuillez-vous connecter à votre compte ANTS pour réaliser une nouvelle demande en ligne.

    Cordialement,

    Le service instructeur

    Ministère de l’intérieur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Tamamen red gelmemiş dosyanıza, standartlara uymayan bir sıkıntı olmuş. Başvuruyu yaparken formları ve istenen belgeleri doğru bir şekilde yaptığınızdan emin misiniz? Bana göre bir yerde eksiklik olmuş olmalı. Size yazılan gibi yeniden online olarak başvuru yapmanızı öneririm, dosyanızı hazırlarken bir assistante sociale'dan yardım alın. Belki atladığınız bir konu olmuştur.

      Sil
  18. Merhaba ben dosyami gondermistim suan bana eksikler var diye mail atmislar iki etap da eksik ler var mis tam olarak ne gondermem gerekiyor ?

    - Si vous êtes européens mais ne possédez pas de titre de séjour (y compris français demandant un rétablissement de droit) merci de fournir un justificatif de la date d'installation normale en France.

    La pièce ne convient pas à la demande en ligne.
    Veuillez fournir un justificatif de la date d’entrée (ou retour) en France : inscription pôle emploi, contrat de travail, bail, inscription cpam …

    - Veuillez fournir un justificatif(s) de résidence normale (au moins 185 jours) dans le pays de délivrance du permis (la Turquie) lors de l’obtention des droits à conduire le 06/08/2019 : attestations d’inscription et radiation des registres consulaires, contrat(s) de travail + fiches de paye, attestation d’inscription dans un établissement scolaire + relevés de notes…

    YanıtlaSil
  19. Sizce bi problem olur mu ben cok stressliyim de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MErhaba,

      Neden bu evrakları istediklerine pek anlam veremedim açıkçası. Başvuru yaparken iki alanı boş bırakmanız gerekiyordu, sanki oralara da evrak yüklemişsiniz ve bu kabul edilmemiş gibi. Aşağıdaki linki açıp, bakın bir buralara evrak yüklemediğinizden emin misiniz?

      https://ibb.co/BVwJ4GT

      Sil
    2. Fransiz varandasiyim ben ondan olabilir mi
      Simdi oraya ne ekleleyeyim sizce
      Ilkine onemli degil fiche de paye eklerim ben oyle dusunmustum
      Ama turkiye de bulundugum tarih te yani o etaba ne ekleyebilirim ?

      Sil
    3. Yanlislikla yuklemis olabilir miyim acikcasi hatirlamiyorum aylar oldu 🤦🏻‍♀️

      Sil
    4. Fransız vatandaşıysanız doğru yapmışsınız eklemekle, evet iş sözleşmesini eklersiniz.

      İkincisi için Türkiye'de en azından 185 gün kaldınız mı peki? Pasaportunuzdaki
      giriş çıkış damgalarını mı ekleseniz acaba kanıt olarak bilemedim? Türkiye'de herhangi bir kontrat, eğitim gibi nedenlerle kalmadıysanız, başka bir kanıtlayıcı belge bulamadım açıkçası.

      Sil
  20. Merhaba ehliyetimi değiştirmek için 3 ay önce başvurdum, eşimin ailesinin yanında yaşıyorduk şimdi eşimle taşındık, adres değişikliğini nasıl bildirmem gerekiyor yada değiştirmesek sorun olur mu? Oraya gelse ordan göndersek ? zaten uzun sürüyor dediler.napmam gerekiyor yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Aşağıdaki linkteki yazımda adres değişikliğinin nasıl yapılacağını anlattım. İnternet üzerinden kolaylıkla yapabilirsiniz.

      https://fransahayali.blogspot.com/2020/02/fransa-ehliyet-degisimi-2-ehliyetinizin.html

      Sil
  21. Merhabalar fr rüyası ants den sitenizdeki gibi ehliyet için ilerledik .başka işimiz vardı Yarıda bırakıp çıktık tekrar girdiğimizde vous avec deja une demande en cours,il n’est pas possible de faire une autre demande yazıyor . Evrak eklemedik ki zaten yarıdan sonrasını devam ettiremiyoruz. Ne yapmam gerekiyor bilginiz var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gökçe,
      Muhtemelen yarıda bıraktığınız talebi silmediniz, o talebi bulup devam etmeniz ya da o talebi silip yenisini oluşturmanız gerekecek. Kurcaladığınızda "supprimer" ya da "modifier" gibi bir şey çıkmıyor mu?

      Sil
  22. Talebi nasıl bulacağım? Nerden bakılıyor ? Hayır çıkmıyor o yazı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halledebildiniz mi? Benim şuan bir işlemim olmadığı için giriş yapmama izin vermiyor sistem o yüzden göremiyorum nasıl ve nereden talebin görüleceğini..

      Sil
    2. Hallettim çok teşekkür ederim geç oldu yazmam aklımdan çıkmış🌸

      Sil
    3. Hallettim çok teşekkür ederim geç oldu yazmam aklımdan çıkmış🌸

      Sil
  23. Merhabalar bir sene oldu Fransa ya geleli ve 10/2020 de ehliyet için başvuru yaptım. Ağustos 2021 de eksik belgeleriniz var tamamlayın diye mail geldi Pièce d'identité ve Avis médical .ama bir ay önce işim gereği Almanya ya yerleştim ve oturum karti aldım Almanya’dan şimdi ehliyet için gerekli olan eksik belgeleri tamamlasam ehliyetimi gönderirler mi yoksa Almanya ya yerleştiğim için iptal mi edilir başvuru bu konu hakkında bilginiz varsa bilgi verirseniz sevinirim. Teşekkürler!

    YanıtlaSil
  24. Merhaba, ben Fransa'da ilticacı olarak bulunuyorum. Oturumumu aldım. Ehliyetimi değiştirmek istiyorum ama Türkiye'den aldığım ehliyet kayıp. E devlette ehliyet bilgilerim görünüyor. Malûm ilticacı olduğum için Konsolosluğa gidemiyorum. Ne yapabilirim? Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Gec cevabim icin kusura bakmayin, bir suredir tatilde oldugum icin blogumu kontrol edemedim. Umarim sorunuzun cevabina ulasmissinizdir. Sizin gibi kayip durumlarinda ehliyetinizi kanitlayici bir belge de kabul ediliyor. Ehliyetinizin fotokopisiyle de basvurabilirsiniz. Kolay gelsin

      Sil
  25. Islak imzali formu ve resmi hangi adrese gondercez bilgi verirmisiniz lutfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Dosyaniz incelendikten sonra posta yoluyla istenen belge ve resimleri nereye gondermeniz gerektigini belirten bir mektup gonderecekler. O yuzden yanlis bir adres vermek istemem.

      Sil
  26. Fransa hayali 1 yıllık ehliyet kullanma süresi dolduğunda, henüz ehliyetten haber gelmezse ne yapmamız gerekiyor süresi az kaldı, ehlieyete başvurali 8 ay oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaninizda basvuru yaptiginiza dair bir iki kanit bulundurun, gecici ehliyet belgesi, mail vs olabilir. Eger polis kontrolu olursa durumu anlatip belgeyi gosterirseniz sorun olacagini sanmiyorum.

      Sil
  27. Fransa hayali, benim bir yıllık kullanım yılı doldu, sitede önceden analiz ediliyor diye gözüküyordu,şimdi baktığımda bekleyen isteyen yok diyor 9 ay oldu başvurali henüz bir mail yada mektup gelmedi,sizde bu durum normal mi? Ne yapmam gerekiyor yardımcı olur musunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bekleyen islem yok derken, basvuru dosyaniz hic mi gorunmuyor? Eger dosyaniz gorunuyor ise belki inceleme bitmis olabilir, bu durumda yakinda bir mektup gelebilir diye dusunuyorum. Bir dosya durumu sorgulama talebi yapabilirsiniz site uzerinden. Bu konuda yazdigim konuya ulasmak icin asagidaki linki kullanabilirsiniz.


      https://fransahayali.blogspot.com/2020/02/fransa-ehliyet-degisimi-2-ehliyetinizin.html

      Sil
  28. Merhaba Ben Aile Birlesimi Yaparak Geldim Vizem D Vizesi Bir Yil Suresi Var Ofiye Cagiracaklar Bir Ay Oldu Geldim Ehliyetim B^den E Ye Cevirmistim Tr De 5 Yil Once Konsolosdan Ehliyet Dogruluk Belgesi Aldim Ama Ilk Aldigim B Ehliyetin Bilgileri Yaziyor Fransizca,Simdi Ben Ehliyet Basvurusu Yapacagim Ofiden Sonrami Yapmam Gerek,Ve Ehliyetimin Dogruluk Belgesi Fransizca Bunu Tekrardan Tercuman Etmem Gerekirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, aldiginiz ehliyet dogruluk belgesi fransizca ise tekrardan herhangi bir tercumeye gerek yok. Bence simdiden basvuru yapin, herhangi bir eksik belge olursa sizden talep edeceklerdir, bu arada dosyaniz ilerlemis olur.

      Ehliyetinizin uzerinde Esinifi oldugu yaziyordur, emin olmamakla birlikte ben onu baz alacaklarini dusunuyorum.

      Sil
  29. Merhaba Yaptiginiz Aciklamalardan Dolayi Tesekkur Ederim Nacizane Bir Sorum Var Resimli Anlatimda Iki Defa Ehliyet Dogruluk Belgesi Yukleme Alani Bunlar Ayni Belgemi Acaba.Ayrica Ehliyeti Cevirme Yapmak Gerekiyormu:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Yorumunuz icin tesekkur ederim. Ehliyet dogruluk belgeniz fransizca degilse, ilk alana turkcesini, ikinci alana ise cevirisini ekliyorsunuz. Ehliyet dogruluk belgeniz fransizca ise her iki alana da ayni belgeyi ekleyebilirsiniz. Ehliyetin cevirisini yanlis hatirlamiyorsam, ehliyetinizi gonderirken istiyorlar. Tabi bu sekilde ehliyet degistirmis arkadaslar daha net bir cevap verebilir.

      Sil
  30. ıltıca prosedorunden 10 yıllık oturum aldım ve konsolosluga gıdemıyorum ehlıyetım var ama belgelerı nereden temın edebılırım e devletten cıkarma sansım varmı lutfen yorumumu gorun tesekkurler

    YanıtlaSil
  31. ozur dıleyerek bır sorum daha olacak adıma bır evım olmadıgı ıcın elektrık ve su faturası yok arkadasımın adına ev ve bende onunla bırlıkte yasıyorum bu sekılde nasıl bır yol ılerlemelıyız tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Réfugie statusundekiler yani iltica basvurusu kabul edilenler de ehliyetlerini degistirebiliyorlar. Ehliyet dogruluk belgesini e-devletten cikarip fransizcaya ceviren arkadaslar oldu. Siz de bu sekilde yapabilirsiniz.

      Justificatif de domicile yerine gecen fatura disinda baska belgeler de var, her sene gelen vergi dokumanlari ya da kira yardimi aldiginizi gosteren CAF belgeleri gibi.
      Ama sizin icin belki en kolayi, arkadasinizin evinde kaldiginiza dair bir dilekce yazmasi(internetten ornek bulabilirsniz) ve yanina da onun adina bir elektrik, gaz, su faturasi eklemeniz. Bu da ikametgah belgesi yerine gececektir.

      Sil
  32. merhaba, türkiyeden ehliyeti fransaya gelmeden 1 ay önce aldım. ehliyeti aldıktan sonra en az 185 gün alınan ülkede oturum şartı var mı? o konuyu tam anlayamadım. bir de A2 sınıfı ehliyette sıkıntı yok galiba. A sınıfı direkt çevrilmiyor diye yazmıştınız. A2 yi direk alabilir miyim?

    blog çok kıymetli, yazılarınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ehliyeti 1 ay once almaniz sorun olmuyor sizin durumunuzda, aldiginiz ulkede 185 gun yasama sarti araniyor, siz zaten Turkiye'de yasiyordunuz oncesinde.

      A ehliyeti evet direkt cevrilmiyor, size A2 veriliyor ve siz 2 yil sonra A ehliyeti icin egitim alip sanirim sinavdan gecmeniz gerekiyor.

      Tesekkur ederim guzel yorumunuz icin.

      Sil
  33. Merhaba, 185 gün Türkiye'de kaldığımızı belirtmek için hangi belgeleri sunabiliriz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, pasaportunuzdaki giris cikis tamponlarinin oldugu sayfalar, maas bordronuz, o donemde ogrenciyseniz kanitlayici belgeler, staj vs yapiyorsaniz belgeler kullanilabilir.

      Sil
  34. son olarak oturum kartım yok ama yeni başvurdum. malum o da 3-4 aya gelecektir. sitede karttaki numarayı giriniz demiştiniz. kart yoksa vize no mu girilecek bilginiz var mı?
    bir de başvuru için fransada önce 6 ay yaşamak gerekiyor mu yoksa uzun süreli vizeyle girdikten sonra hemen başvurabiliyor muyuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oturum kartiniz henuz yoksa, vizenizi online olarak onaylatirken verilen "numero d'idéntifiant" yada "numéro étranger" yazan yerin karsisindaki numarayi girmeniz gerekir.

      Hemen basvurabilirsiniz, uzun sureli vize ile gelenler icin belli bir sure yasama sarti yok.

      Sil
  35. selamlar tekrar, şuan D tipi 3 aylık vizem var, bunla başvurabiilr miyim peki yoksa oturum kartını mı beklemeliyim. uzun süreli D dediğiniz 1-10 senelik mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, 3 ay gecerli olan D tipi vizenizle basvurabilirsiniz. Dosyaniz ilerlemis olur, eger oturum karti isterlerse sonradan da gonderebilirsiniz.

      Sil
  36. Merhaba,
    Öncelikle çok teşekkürler yardımlarınız için bir kaç güncelleme dışında işlemler aynen dediğiniz gibi. Ufak birkaç ilave yapmak istedim.
    1- İkametgah ispatı için bir belge yüklemek zorunlu değil. Güvenilir EDF(elektrik sağlayıcı firma) gibi firmalar üzerinden doğrulama opsiyonu koymuşlar, adres bilgileri isim soyisim alanlarını doldurarak doğrulama yapabiliyorsunuz. Tabi son adımda ilave belgeler kısmında isterseniz fatura da ekleyebilirsiniz.
    2- Ephoto numarası ile yükleme yapacaksanız baştan söyliyim; Kalıcı oturum için çektirdiğiniz ephoto numarası işe yaramıyor, daha önce başka işlem için kullanılmış diye uyarı veriyor. Mecbur Photomaton'a 8 euro daha vermeniz gerekecek :)
    3- E-devletten barkodlu türkçe sürücü geçerlilik belgesi alabiliyorsunuz ücretsiz. Ancak ANTS'de bir de bu belgenin yeminli tercüman yada yetkili kurum tarafından FR tercümesini istiyorlar. Ben bunun için tercümana gitmedim. Belgeyi konsolosluktan 27 Euro karşılığında Fransızca olarak aldım. Bu arada bu belgeler format olarak birbirine çok da benzemiyor. Konsoloslukta bu işlem direk olarak tanımlı olduğu için bana oradan almak daha mantıklı geldi.
    4- Blogda yazan adımlara ilave Ehliyetin FR tercümesinin yüklenmesi için de ayrı alan koymuşlar. Ehliyet tercümesi için konsolosluğun web sayfasından yeminli tercüman bulabilirsiniz. Bulduğum tercüman elden alırsan 25 euro, posta ile adresine istersen 37 euro dedi. Bilginize.
    Son olarak da bir soru sorayım:
    Ben kalıcı oturumum onaylandıktan sonra ehliyet değişim başvurusu yaptım. Eşimin 3 aylık vizesi benim kalıcı oturum onaylanana kadar doldu, onun oturum başvurusu için de prefecture'dan başvurduk davet bekliyoruz. Bu halde eşimin ehliyet değişimi için de başvuru yapabilir miyim? Bilgisi olan paylaşabilirse sevinirim.
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Böylesine güzel bilgiler verdiğiniz için teşekkür ederim. Hem bilgilerim tazelenmiş oldu, hem de ehliyet değişimi yapacak arkadaşlara çok faydası olacaktır.
      Son sorunuza gelince, eşiniz de D tipi vize ile mi geldi, yoksa ziyaretçi vizesi gibi kısa süreli vize ile mi? Eğer uzun süreli D tipi vizesi ile geldiyse ben sürecin ilerlemesi için genelde başvuru yapılmasıni öneriyorum.
      Verdiğiniz bilgiler için tekrar teşekkürler :)

      Sil
  37. Merhaba, Fransa'ys öğrenci olarak gelmiştim, sonrasında mezun olduğum için 1 senelik iş arama ve iş kurma statüsünde olan RECE kartını aldım. Bu sene içerisinde mi başvurmam gerekiyor değişim için yoksa iş bulup salarié statüsüne geçtiğimde mi başlıyor süre? Bana sanki bu sene yapmam gerekiyor gibi geliyor ama sorayım dedim. Bir de Türk ehliyetimizi istedikten sonra geri veriyorlar mı onlarda mı kalıyor? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ehliyet degisimi yapabilmek icin "Avoir votre résidence normal en France" sarti var.
      Sadece fikrimi soylemem gerekirse, is bulduktan ya da is kurduktan sonraki titre de séjour ile basvuru yapmaniz gerektigini dusunuyorum.

      Sil
  38. Cevabınızı yeni gördüm, teşekkür ederim. Peki ehliyet başvurusu yaparken türk ehliyetimize el mi koyuyorlar? nasıl oluyor? o sırada Türkiye'ye gidersek veya dönersek vs. diye bir bunu merak ettim bir de başvuru yaptıktan sonra bizim elimizde herhangi bir belge oluyor mu gerektiği durumda polise veya şirkete sunabilmek için?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Basvuru internetten oluyor. Son asamada sizden ehliyetinizi gondermenizi isteyecekler ve kisa sure sonra fransiz ehliyeti gonderilecek. Turk ehliyetiniz evet sizden aliniyor. Eskiden gecici ehliyet veriliyordu ama bu Turkiye'de gecerli olmuyordu. Simdi herhangi bir belge verip vermediklerini bilmiyorum ancak sanirim bu ehliyeti gonderme ve yeni ehliyetin gelmesi arasinda kisa bir sure oldugu icin sorun yasayacaginizi sanmiyorum.

      Sil

| Fait avec ❤️ en France