Recent Posts

İşçi Bulma Kurumu Atölyeleri (Pôle Emploi)



Son zamanlarda evde fazlaca sıkılınca işçi bulma kurumuna sardım. Daha önceki yazılarında İşçi bulma kurumuna kayıt olma ve ilk görüşme hakkında yazmıştım.

Bugün ise işçi bulma kurumunun başka bir fonksiyonundan bahsedeceğim. Eğer ki CV ve motivasyon mektunu nasıl hazırlanır, yeteneklerinizi nasıl belirleyeceğinizi ya da iş nasıl aranır,
nerelerden aranır, hangi siteler ve hangi kaynaklardan faydalanabiliriz, iş görüşmesine nasıl hazırlanır gibi konularda yardıma ihtiyacınız varsa Pôle emploi atölyeleri bu konularda size yardımcı olabilir. İşçi bulma kurumunun tüm atölyelerini görmek için şuraya tıklayabilirsiniz. Toplamda 11 farklı atölye düzenleniyor.

Ben şimdiye kadar bunlardan iki tanesine katıldım. İlki bir gün süren CV ve motivasyon mektubu hazırlama, bir diğeri ise yeteneklerini belirleme ile ilgili atölyelerdi. Açıkçası ne var bunda Türkiye'deki CV'mi fransızcaya çevirip gönderirim diye düşünmeyin. Çünkü bizde olduğundan çok daha farklı ve açıklamalı bir CV hazırlamak gerekiyor. Motivasyon mektubu ise Türkiye'de hiç yazmadığımız birşey ve motivasyon mektubu olmadan gönderilen iş başvurusundan bir sonuç beklememek gerekiyor. Yani bir iş başvurusunun olmazsa olmazı diyebiliriz.

Tabi ki bu atölyeler %100 fransızca olduğu için en az A2-B1 seviyesi fransızcaya ihtiyacınız var, teknik kelimeler kullanıldığın için başlangıç seviyesi sadece günlük hayatı kurtaranların zorlanacağını düşünüyorum. Çünkü atölyeler kollektif, konuşup, karşılıklı fikir beyan ederek geçiyor. Sadece oturup dinlemiyorsunuz.

Bana soracak olursanız katıldığım bu iki atölye bana epey yardımcı oldu. Özellikle hazırladığım CV ve motivasyon mektubunu yeniden düzenlemem gerektiğini gördüm. Bu yüzden de sizinle paylaşmak istedim.

Bu atölyelere Pôle emploi sitesinden başvurabildiğiniz gibi, danışmanınıza söyleyerek de kayıt olabilirsiniz.

Herkese iş arama sürecinde başarılar....



Paylaş:

Yorum Gönder

| Fait avec ❤️ en France