Recent Posts

Muhabbet Kuşu Sahiplenme



Yurt dışına gelip, hele bir de akrabası yoksa canı sıkılanlardan mısınız? Eşiniz işe giderken siz vakit geçirmeye mi çalışıyorsunuz. Benim için durum tam da böyle...

Evde çeşitli online kurslarla, kitap okuyarak, fransızca çalışarak, yoga yaparak, dışarı çıkıp yürüyüşler yaparak her ne kadar vaktin nasıl geçtiğini anlamasam da tek olmak epeyce canımı sıkıyordu. O yüzden bir hayvan sahiplenmeye karar verdim.

Kedi, köpek sahiplenmek büyük bir sorumluluk gerektirdiği, özellikle tatile giderken bırakacak birilerini bulmanın da zorluğu nedeniyle muhabbet kuşu sahiplenmeye karar verdim. Muhabbet kuşu ya da herhangi bir canlı sahiplenmenin birçok yolu mevcut. 

Bir pet shopa giderek, ya da internet üzerinden evindeki canlıları satan ya da ücretsiz bir şekilde sahiplendiren kişiler bulabilirsiniz.  Kedi, köpek için bazen çeşitli fuarlar düzenlendiği gibi hayvan barınaklarına da gidebilirsiniz. 

Ben tercihimi leboncoin sitesinden tarafa yaptım. Bunun nedeni yavru bir kuş sahiplenmek istiyor olmamdı. Pet shoplarda hem yavru bir kuş bulmanın zor olması hem de kapalı alanlarda, gün ışığı görmeden ve kalabalık olarak büyüyor olmaları nedeniyle insanlara alışmalarının zorluğu idi. Leboncoin sitesinde ise büyük çoğunlukla evindeki kuşları çiftleştirip yavru edinenlerin yavrularını satmasıyla karşılaşıyoruz. Tabi ki evinde büyüttüğü kuşları da satanlar mevcut. 

Önemli olan "jeune perruche" araması yapmanız ve kuşun fotoğraflarını inceleyip gerçekten yavru olup olmadığını anlamanız. Tabi ki anlamak için çeşitli yöntemler mevcut, bunları isterseniz kısaca başka bir konuda anlatabilirim ya da internetten araştırabilirsiniz.

Yine bu yavru kuşlar hem öncelikle ürkek olduğu hem de muhabbet kuşları sosyal hayvanlar oldukları için iki tane birden edinmekte fayda var. Böylelikle siz evde yokken canları sıkılmadan birbirleriyle vakit geçirebilirler. 

Son olarak fiyatına gelecek olursak, pet shoplarda 15-20euro bandında, leboncoin sitesinde ise 5-15euro aralığında bulmak mümkün. Daha pahalıya satan kişiler muhtemelen ya o kuşu eğitmişlerdir ya da kafesi ile birlikte satıyorlardır. Ben ise tanesini 8euroya aldım :) 

Evimizin yeni üyeleri pamuk ve boncuk şimdilik ürkek, tedirgin ve kafesinden çıkmaya pek yanaşmasa da, kaçmıyor ve ısırmıyorlar :) kuş sesi duyduklarında hemen onlar da başlıyor, asla birbirlerinden ayrılmıyorlar. Biri nereye giderse, öteki de oraya gidiyor. Biri yem yerse diğeri de yiyor, çok şapşik ancak çok tatlılar :)


Sizler de bir kuş, kedi, köpek ya da başka bir hayvan sahiplenirseniz fotoğraflarını bana iletirseniz sevinirim. Muhabbet kuşları ile ilgili daha fazla yazı gelmesini istiyorsanız bana yorumlarda yazabilirsiniz. Görüşmek üzere...



Paylaş:

Yorum Gönder

| Fait avec ❤️ en France