Recent Posts

Pandemi Sonrası Vizeyi Aldık, peki sonra?

Son dönemde birçok arkadaşımız aile birleşimi vizesini aldı ve bir kısmı nihayet eşlerine kavuştu. Vize alana kadar hergün mesajar atan arkadaşlar bir anda kayboldular. Tabi ki tatlı bir telaş, hazırlıklar, eşinize kavuşmak gibi çok geçerli nedenler var :)

Fransa'ya giden arkadaşlarımız gidiş maceralarını aşağıdaki yorum kutucuğuna yazarlarsa, yakın zamanda yolculuk yapacak arkadaşlara fikir vermesi açısından çok yardımcı olacaktır. 

Yolculuk öncesi neler yaptınız (eşiniz mi gelip sizi aldı, covid testi yaptınız mı, herhangi bir internet sitesinden kayıt yapmak gerekti mi, yanınıza hangi evrakları aldınız...)

Yolculuk sırasında nelerle karşılaştınız (covid testi hava alanında mı istendi, yoksa Fransa'ya gidince mi bakıldı, yolculuk sırasında yeterli güvenlik var mıydı, uçak kalabalık mıydı...)

Yolculuk sonrası nasıl geçti (karantinada kalacağınıza dair belge imzaladınız mı, kaç günlük karantina süresi var, vizenizi onaytattınız mı, nasıl onaylattınız, hangi siteden, neler yaptınız...)

Nihayet yeni yuvanıza kavuştunuz, Fransa hakkındaki ilk izlenimleriniz neler?

Aklıma gelmeyen daha birçok soru vardır eminim, siz içinizden gelenleri yazın, Fransa'ya yakın zamanda gidecek arkadaşlarımıza çok yardımcı olacaktır deneyimleriniz. 

Şimdiden teşekkürler :) 

Paylaş:

32 yorum :

  1. Evet paylasilirsa cok seviniriz

    YanıtlaSil
  2. Eşlerine kavuşanlar unuttular bu siteyi?? evet Fransa’ya geldikten sonra neler yaptılar nerelere gittiler bizleri de bilgilendirirlerse çok seviniriz?? şimdiden yeni hayatınızda başarılar dilerim S Calis

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vizeyi aldım. 27 Mart’ta gidiyorum inşaallah.. Gidince yazarım mutlaka :)

      Sil
  3. Vize yi aldik ama gitmefik hala

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vizeyi aldıktan kac gün sonra gitmeyi düşünüyorsunuz

      Sil
  4. Merhabalar :)
    Fransa'ya dün adım attım sonunda. Şansıma Esra Hanım ile birlikte gitmek nasip oldu.Uçağa binmeden pasaport işleminde korona testinizi ve yurt dışı çıkış harcı pulunu soruyorlar.(Pulu havaalanında makinadan 50 TLkarşılığında alıyorsunuz..) Uçağa bindiğiniz de size seyahat formları dağıtıyorlar pandemiden dolayı isteğe göre İngilizce ve Fransızca oluyoe. Formu doldurmanıza hostes yardımcı oluyor endişe etmenize gerek yok. Fransa'ya indiğiniz de tekrar pasaportunuzu korona testinizi ve ofii'nin size verdiği seyahat izin belgenizi gösteriyorsunuz. (Seyahat izin belgesine çokta detaylı bakmıyorlar.)
    Sonrasında da pasaportunuzu giriş mühtünü basıp işlemi bitiriyorlar. Oradan valizlerinizi alıp havaalanınran çıkıyorsunuz.Tek gelecekler olanlar hiç endişe etmesin. Hepinize keyifli güzel yolculuklar diliyoeum. Umarım biran önce elinize kavuşursunuz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büşra hanım, tecrübenizi aktardığınız için teşekkürler. Tek gitmekten çekinen arkadaşlara cesaret verdiniz :)

      Sil
    2. Korana testini nerede yaptırdınız

      Sil
  5. Merhabalar arkadaşlar eşim geleli iki hafta oldu gelir gelmez yazılı olarak verdikleri siteden vize onayını yaptık 50 euro euro bir harç yatirdik onun dışında ofiiye bilgilendirme amaçlı mail attım ama henüz dönüş yapmadilar.. ayrıca assurance maladie ile konuştum eşime iş buldum sigorta numarasını en hızlı şekilde alabilmesi için iş kontrati ve bir kaç belgeile yollarsak bir ay içinde sigorta kartı ve numarası geliyormuş eğer çalışmaz iseniz ozaman 6 ay surebiliyormus bilginiz olsun.. son olarak eşimle cascade au nideck diye bir şelaleye gittik Alsace bölgesinde çok beğendim bu bölgede olanlar ziyaret edebilirler. ,:)))

    YanıtlaSil
  6. Cocukla fransaya giden varmı prc testi isteniyormu

    YanıtlaSil
  7. Oyu günler arkadaşlar.banads cvp verin lütfen.aile birleşimi yaptim bende eşimin istanbulda rdv var muayene için.pasaport ne zmn eşimin eline geçecek.yada nasıl oluyor bilen varmk

    YanıtlaSil
  8. Yanıtlar
    1. Teşekkürler, sağlık kontrolü ve ofii randevusu sonrası vize basılı pasaportunuzu beklemek kalıyor geriye, mutlu sona az kalmış :)

      Sil
    2. Çok çok teşekkür ederim.hayaldi gerçek oldu.ben ehliyet için sormak istiyorum. Burdan.attestation de conduire de 3 mois istiyorlar ama ne anlamadim.varmi bilgisi olan

      Sil
    3. Sizin için çok sevindim :) Aşağıdaki linkte ehliyet değişimi ile ilgili bazı bilgiler verdim. Bahsettiğiniz belge(ehliyet doğruluk belgesi) ise Türkiye konsolosluğundan alınıyor.

      https://fransahayali.blogspot.com/2019/01/ehliyet-surucu-belgesi-degisikligi.html

      Sil
  9. Fransa ruyasi esim fransaya geldi simdi ofi bize randevumu verecek bizmi randevu alacagiz??birde ofiye burda olduguna d’air pasaportun fotokopisini yada ofiye gonderecek birseyler varmi bilgi verirseniz Merci

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ofii size randevu verecek evet ancak öncesinde eşinizin vizesini internet üzerinden onaylatmalısınız. Eşinize vize basılı pasaportu verildiğinde içinden Fransa'ya geldikten sonra yapılması gerekenleri açıklayan bir kağıt çıkıyor. Orada vizenin nasıl onaylatılacağı da açıklanıyor. Size o kağıt verilmedi mi?

      Sil
  10. Arkadaşlar merhaba 🤍🤍 29 martta Fransa’ya geldim. Gelir gelmez internetten 50 Euro yatırıp geldiğime dair mail attım. Biz size dönüş yapacağız dediler ve bekledik. 22 Hazirana randevu verdiler . Dün gittim seviye testi yaptılar. 5 sayfalık bişeydi . 4 kez randevu verdiler 2 randevunun tarihi belli . Evrak verdiler pasaport başvurusu yaparken gerekli saklayın diye belirtiyorlar . Haftaya dil kursuna başlıyorum haftanın 5 günü . Evime yakın yeri verdiler . Ehliyet için internetten başvuru yapıyorsunuz sitenin adı buradakiyle aynı. Pasaportumla her yere gidip gelebiir mişim pek güvenemedim. 6. Aydan 12. Aya kadar dil kursu 200 saati doldurunca sınava tabi tutuyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşim bi şey danışabilirmiyim, vizenizi aşşağıda yazmış olduğum internet sayfasında mı onaylattınız? Eşim geleli tam 7 ay oldu ve o siteye 7 aydır hafta da iki kere girip işlem yapmaya çalışıyorum, fakat hep hata veriyor, vizenin başlangıç bitiş tarihlerini yazıyorum ama kabul etmiyor. Onlara defalarca mail atmama rağmen, her defasında teknik bir arıza vardır deyip duruyorlar, vizesi onaylatamadığım için,resmi dairelerde eşimin bilgileri onaylanmıyor. Bu konuyla alakalı bana tavsiyeniz varmı?

      https://administration-etrangers-en-france.interieur.gouv.fr/particuliers/#/vls-ts/demarches/etape/numero-visa

      Sil
    2. Merhaba, GöKçEe arkadasimiz belki mesajinizi gorememis olabilir, ben size yardimci olmaya calisayim. Vizeler yazdiginiz adresten onaylaniyor, ancak sistemlerinin hata verdigi dogrudur. Bunun icin bazi arkadaslar direkt OFII ile iletisime gecip randevu almislar, kurslara vs baslamislar, siz de en azindan buradan ilerleyebilirsiniz diye dusunuyorum.

      Sil
    3. OFII ile görüşenler işlerini çözebilmişler mi? Eşim Fransız günlerine katıldı. Dil kursuna da 1 buçuk aydır devam ediyor ama vizeyi onaylatamadığımız için hiç bir kurumda görünmüyor. Artık napıcaz bilmiyorum...

      Sil
    4. Vizeyi onaylatamayan arkadaslar hala sizin gibi beklemedeler malesef... Suana kadar bu sorunu cozebileni duymadim. Varsa bir arkadasimiz, bizle paylassa keske.

      Sil
    5. Fransa rüyası ve tüm arkadaşlara hayırlı seneler dilerim.. çok uzun uğraşlar sonra, vizemizi onaylattık, işimizi valilikte çözdük. Hem vize onaylattık,hem de oturum kartı başvurusu yaptık. Hâlâ vizesini onaylatamayan varsa direct valiliğe müracaat etmesini tavsiye ederim...

      Sil
    6. Guzel haber icin tesekkurler, eminim diger arkadaslarin da isine yarayacaktir. Size de hayirli seneler...

      Sil
  11. Fransa rüyası sana sorum olacak . ☺️
    -Pasaportla western unionla para gönderilir mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gökçe, evet pasaportunuz ile western union aracılığıyla para gönderebilirsiniz.

      Sil
  12. Arkadaşlar merhaba 🤍🤍 29 martta Fransa’ya geldim. Gelir gelmez internetten 50 Euro yatırıp geldiğime dair mail attım. Biz size dönüş yapacağız dediler ve bekledik. 22 Hazirana randevu verdiler . Dün gittim seviye testi yaptılar. 5 sayfalık bişeydi . 4 kez randevu verdiler 2 randevunun tarihi belli . Evrak verdiler pasaport başvurusu yaparken gerekli saklayın diye belirtiyorlar . Haftaya dil kursuna başlıyorum haftanın 5 günü . Evime yakın yeri verdiler . Ehliyet için internetten başvuru yapıyorsunuz sitenin adı buradakiyle aynı. Pasaportumla her yere gidip gelebiir mişim pek güvenemedim. 6. Aydan 12. Aya kadar dil kursu 200 saati doldurunca sınava tabi tutuyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tecrübelerinizi aktardığınız için teşekkürler, geri dönüşler aldıkça mutlu oluyorum :) şimdiden kolay gelsin dil kursunda :) Evet pasaportunuzla avrupa birliği içinde rahatlıkla gezebilirsiniz, tabi Türkiye'ye de gidebilirsiniz.

      Sil
  13. Merhaba benim dosyamda 22 temmuzda onaylandı bana mektup geldi ama turkiyeye esime hala mektup gelmedi ve ankarayi vize basvurusu için aradığımızda suan calismadiklarini izinde olduklarını söylediler nasil ne yapmamiz gerekiyor vize basvurusunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, esinize mektup gelmeyecek ancak diret arayacaklar ve bazi belgeler isteyip saglik kontrolu icin randevu verecekler. Turkiye OFII'yi mi aradiniz? Izinde olabilirler malesef beklemekten baska yapacak bir sey yok bu durumda.

      Sil

| Fait avec ❤️ en France