Recent Posts

Aile birleşimi yapmaya uygun musunuz?

Biraz önce aile birleşimi ile ilgili yeni bir site karşıma çıktı ve hemen sizinle de paylaşmak istedim. Devlet aile birleşimine uygun olup olmadığımızla ilgili bir simülasyon sitesi yapmış ve açıkçası çok da şaşırdım. Öyle ahım şahım bir bilgi vermese de, oturduğunuz bölgeye, aile bireylerinin sayısına, evinizin büyüklüğüne ve son 12 aydaki gelirinize göre aile birleşimine uygun olup olmadığınızı öğrenebiliyorsunuz.

Sizinle bir örnek yapalım hemen. Öncelikle şu linkteki siteye tıklıyorsunuz. Karşınıza aşağıdaki gibi bir ekran geliyor. Bu sorular eşinizin yani size istek yapacak olan kişinin cevaplaması gereken sorular.

OFPRA koruması altında mısınız? (iltica yoluyla mı geldiniz ve oturum aldınız) öyleyse Oui değilse Non diyoruz. Ben birçok kişinin cevabının hayır olduğınu düşünerek öyle ilerleyeceğim.

Hayır deyince aşağıdaki gibi ülke(uyruk) sorusu geliyor. Turquie diyoruz ve akabinde hangi oturuma sahip olduğumuz kısmında "Carte de séjour ou récépissé de renouvellement" seçiyoruz.


Oturum kartının üzerinde yazan oturum tipini giriyoruz. Bu genellikle "vie privé et familiale" oluyor. Ve ne kadar zamandır Fransa'da yaşadığınız kısmını 18aydan fazla ise "18 mois ou plus" seçiyorsunuz.


Çok eşli misiniz kısmını Non olarak yanıtlayın, kime aile birleşimi yapacaksınız kısmına eş, çocuk vs size uygun olanları seçin. Unutmayın anne, baba ya da 18 yaşından büyük çocuklar için aile birleşimi talebi yapılamaz.

Ben sadece eş (mari ou femme) kısmını işaretledim. Aşağıda eşiniz reşit mi sorusunu oui olarak yanıtlayın. Evdeki yaşayacak kişi sayısını ben 2 olarak belirttim. Çocuklarınız varsa siz ekleyebilirsiniz. 65 yaşından büyük müsünüz sorusunu Non olarak yanıtladım. 

Persevez-vous l'AAH ou l'ASI sorusu, engelli maaşı alıyor musunuz, ben hayır olarak yanıtladım. 

Aşağıda son 12 aylık gelirinizi girmeniz gereken alana, son 12 aydaki brüt geliri girmeniz gerekiyor. Mesela ben 20000 girdiğimde 2 kişilik bir aile için yeterliyken, 4 kişilik bir aile için yetersiz bulundu. Gelirinizin içine aldığınız yardımlar ya da emekli maaşı varsa bunu katmamanız gerekiyor.

Evinizin metrekaresi ve evinizin bulunduğu şehir kısmını girmeniz gerekiyor. Ben örnek olarak 47m2 ve Strasbourg seçtim. "Valider" yazan yere tıklayın. 

Suivant yazan yere tıklayın.


Sonuç olarak aşağıdaki gibi bir görüntü gelecek. Burada gelirinizin yeterli olup olmadığı, minimum gerekli gelir miktarı, evinizin büyüklüğünün yeterli olup olmadığı, olması gereken metrekare gibi bilgiler oluyor. 

Bu sitenin sadece simülasyon olduğunu unutmamak gerek, kesin ve net bir şekilde aile birleşimi talebiniz kabul olur ya da red olur diyemeyiz, sadece aşağı yukarı bir tahmininiz olur. 


Bence çok güzel ve yerinde bir uygulama olmuş, bunca yıldır akılları neredeydi acaba :) Umarım size de faydası olmuştur.


Paylaş:

7 yorum :

  1. Merhaba,
    Ocak ayından itibaren Fransa dayım, Sonrasında 26 mart da eşimle burada nıkahımızı kıydık. Eşim 10 yıllık oturum kartına sahip ve ilticacı konumunda 10 mayısa kadar kendi öğrenci vizem devam ettiği için sorun yaşamadım. Yalnız aile birleşimi için Offı ofpra ve prefecture'liğe 1 haziran da dosyalar gönderdik Offı dönüş yaparak bir sürü belgenin istendiği bir liste gönderdi, ofpra yeni dönüş yaptı ve bizi göç koordinasyon merkezine yönlendirdi, prefecture'lükten henüz bir yanıt alamadık maalesef. Sizin yazılarınızdan anladığım kadarıyla bu oturum işlemini offi den halletmemiz gerekiyor. Biz offiye cevpa vermedik çünkü bize danışmanlık yapan kişi ofiyle işimiz olmadığını söyledi ve evrak göndermememiizi istedi.
    Yazım biraz uzun oldu yalnız yazdıklarınızı okuyunca o kişinin bizi yanlış yönlendirdiğini anladım.
    Süreçle ilgili sizinle görüşmem mümkün mü? Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
    İyi günler dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Aklınızın karışması normal ancak benim blogumda yazdıklarım yasal yollarla gelmiş göçmenleri kapsıyor. Eşiniz mülteci statüsünde olduğu için ilk olarak sizin dosyanızla ofpra ilgilenecek, evlilik kayıt işlemlerini yapacaklar, sonrasında ofpra sizi ofii'ye yönlendirecek ve en son size oturum kartı vermek üzere ofii'den dosyanız prefecture'lüğe geçecek. Merak etmeyin danışmanınız sizi doğru yönlendirmiş :) İyi günler sizlere de.

      Sil
    2. merhaba sizinle aynı sürece gireceğim erkek arkadaşım iltica etti ve oturumu var. size ulaşıp bilgi almam mümkün mü acaba

      Sil
  2. Merhabalar,
    Sitenizi ilgi ile takip ediyorum. Nişanlım hem Türk hem de Fransız vatandaşı. Kendisi Fransa'da yaşamakta olup cdi olarak Fransa'da çalışmaktadır. Evlendikten sonra Fransa'da yaşamayı düşünüyoruz. Bu süreçte atılması gereken adımlar konusunda hiç bir fikrimiz yok malesef. Sitenizdeki aile birleşimi ile ilgili yazılarınızı okudum ama ne yapmam gerektiği konusunda net cevaplara ulaşamadım. Yapmamız gereken ilk adım nedir ve bu süreçte bizden istenecek belgeler nelerdir, nerelere başvurmamız gerekmektedir? Uygun gördüğünüz bir zamanda sorularımı cevaplayarak yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Blog'um özellikle fransız vatandaşlığı olmayanlarlarla aile birleşimi yapanlara hitap ediyor, o yüzden bu bilgilerin içinde kaybolmuş olabilirsiniz ancak merak etmeyin, sizin için durum çok daha basit ve kısa sürüyor. Bir arkadaşımız bana sizin gibi fransız vatandaşlığı da olan eşiyle yaşadığı süreci yazmıştı, ben de bloğumda paylaştım sizlerle. Aşağıya linki bırakıyorum. Yine de kafanıza takılan bir soru olursa yazabilirsiniz.

      https://fransahayali.blogspot.com/2021/06/fransz-esleri-icin-aile-birlesimi.html

      Sil
  3. Merhaba size ulasabilmem icin iletisimiz varmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, fransahayali@gmail.com mail adresimden bana ulasabilirsiniz.

      Sil

| Fait avec ❤️ en France