Recent Posts

Fransız Eşleri için Aile Birleşimi


Blogumda daha önce fransız vatandaşı eşlerinin vize prosedürleri ile ilgili yazı paylaşmamıştım, biliyoruz ki fransız vatandaşı eşleri kısa sürede vizelerine kavuşuyorlar. Sağolsun Orkun bey bana kendi deneyimlerini uzunca paylaşmış, sizler de bu değerli bilgilerden faydalanın diye Orkun beyin de izniyle sizlerle de paylaşmak istiyorum. 

Aşağıda yazılanların hepsi birebir Orkun bey'in kaleminden... 


Öncelikle eşim Fransız olduğu için vize süreci gerçekten hızlıydı. 
1- Herkesin bildiği üzere CCAM belgesi olmazsa olmaz öncelikle onu hallettik ve kendi belediyemde evlendik tabi bu süreç pandemiden dolayı 7 ayı bulmuştu ve bizim acelemiz yoktu.CCAM için 2020 Mart ayının başında başvurduk ve düğünümüz 2020 Ağustostu ama pandemi ortaya çıkınca düğünü 1 sene erteledik ve 2020 Eylül gibi CCAM belgemiz çıktı ve nişanlım geldi Türkiye'ye belediye doğum belgesi,Ccam , pasaport ve fotoğraf gibi şeyler istemişti ve onları eksiksiz tamamlayarak 2021 Şubat ayında nikahımız kıydık.
2- Doğum belgesi 3 ay geçerli olduğu için nikahtan hemen sonra Fransaya döndü ve bana gönderdi kargonun gelmesi gereğinden uzun sürdü ve iki kez kargolama gibi problemlerimiz oldu bir kaç kez vfs global randevumu erteledim ve sonunda belgeler elime ulaştı 21 Nisan'da başvurumu yaptım istenilen belgeler başvuru esnasında karşınıza çıkıyor ve çıktı almanızı tavsiye ederim ekstra bir şeye gerçekten gerek yok neyse onu istiyorlar.
3- Ofıı'den çağrılmayı beklerken malum bayram zamanı 3 haftalık kapanma gelince tekrar beklemeye başladım derken 31 mayısta randevuya çağrıldım ve önce mailinize gelen adresteki özel bir sağlık merkezinde akciğer filmimi çektiler sonra aynı gün 1 saat sonrasına doktor muayenesi için OFII kurumuna gittim ve sağlık onayım geldikten sonra vizemin onaylandığını bir kaç hafta içinde adresime geleceği söylendi ve elime bir kaç kağıt tutuşturdular Fransaya gittiğimde yapmam gerekenleri 
4-OFII aynı gün kargolamıştı pasaportumu ve sadece bir gün sonra 1 Haziranda pasaportumu aldım ve 1 sayfasına vizemin baskısını yapmışlar , düğünümüz ağustosta olacağı için Vfs global vizemin başlamasını istediğim bir tarih söylememi istedi 21 Nisan'dan en fazla 21 Temmuza kadar bir tarih söyleyebilirdim bende 15 Temmuzda başlamasını istedim, vizemin üzerinde 15 Temmuz 2021-15 Temmuz 2022 tarihleri yazıyor ve 1 senelik oturum hakkına sahip oldum nasip olursa düğünümüzden sonra eşimle döneceğim. Biraz kafa karıştırıcı ama her şey sorunsuzdu umarım herkes biran önce sevdiğine kavuşur Sağlıcakla kalın...





Paylaş:

17 yorum :

  1. Merhaba bu süreci kadar uzunki gerçekten bazen can sıkıcı olabiliyor evlilik kapasite belgesini almadan evlendik ☺️ evraklarimizi verdik ve 7hafta sonra eksik olduğu için geri döndü malesef konsolosluktan randevu almamiz istendi 7 Şubat'ta tekrardan evraklari teslim ettik tüm evrakları verdik onlar işine yarayacak oanlari aldılar ve en fazla 6 ay denildi asıl sorunum şu ki 2 çocuğum var 18 yaş altı sorun olurmu okullar açılmadan vize gelirmi böyle bir durumla karsilastinizmi kafamda deli sorular teşekkrler iyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, esiniz fransiz vatandasi mi? Eger oyleyse kisa surede vizenizi alirsiniz. Malesef surec yorucu ve bir suru prosedur var.

      Sil
    2. Çifte vatandaş ve emekli ayrıca geçirdiği kazadan ötürü sakatlık raporu mevcut bunlar göz önünde bundurulurmu

      Sil
    3. Cifte vatandas oldugu icin yani fransiz vatandasligi oldugu icin sorunsuzca vizenizi alabilirsiniz kisa surede, 6 ay surmez diye dusunuyorum.

      Sil
  2. İnşallah çok teşekkür ederim başarılar diliyorum

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Fransız eş için maddi gelir istiyorlar mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, fransiz eslerinin maddi durumlarina bakilmiyor.

      Sil
    2. Soruma cevap verdiğin için çok teşekkür ederim Fransa rüyası😊
      Peki vize için başvuru süresi ne kadar

      Sil
    3. Rica ederim, vizeye evlendikten sonra hemen basvurabilirsiniz (evlenmeden once CCAM belgesini aldiginizi dusunuyorum, yoksa bu konuda blogta bir yazim var, asagiya birakacagim) Genelde vize basvurusu 1-3 ay icinde sonuclaniyor. Sonrasinda size vize tarihi itibariyle maksimum 3 ay icinde Fransa'ya gelmek kaliyor :) simdiden hayirlisi olsun.

      CCAM belgesi icin konu;

      https://fransahayali.blogspot.com/2018/12/certificate-de-capacite-mariage-ccam.html

      Sil
  4. Gerçekten bir sürü siteye girdim bir sürü forum ve blog okudum ama içlerinden en iyisi sensin 👏👏👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim, yazilarim size faydali olduysa ne mutlu bana :)

      Sil
  5. Merhaba öncelikle verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim . Bir sorum olacak offi formu istiyorlar bunu nerden alabiliriz offiden mi yoksa internetten mi:) cevabın için şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yazilarim yardimci oluyorsa ne mutlu bana. ofii formunu hangi asamada istediler sizden? vize icin evrak listesine baktigimda oyle bir dokuman goremedim.

      Sil
  6. Merhaba Türkiye'ye vize için gideceğiz üst tarafı doldurulmuş offi formu istediler bizden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilk kez duydum bu belgeyi, fransizcasi nedir belgenin, arastirabilirim boylece.

      Sil
  7. Merhabalar aile birleşimi ile fransaya geldim 10 ay oldu carsba günü préfecture yani valilikte vize uzatma randevum var bütün evraklarım ama sadece 400 kusur Euro para ödemem gerekiyormuş internet üzerinden nasıl nerden ödeniyor yardımcı olabilir misiniz lütfen?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, evraklarinizi teslim ederken bu 400 kusur liralik pul parasini odemeniz gerekmiyor. Oturum kartiniz hazir oldugunda size bir mesaj gelecek. Iste karti teslim etmeye giderken bu pul parasini odediginizi kanitlayan belgeyi de yaninizda goturmeniz gerekiyor.
      Bununla benzer bir konu var, asagiya linki birakiyorum. Orada gosterdigim sekilde pulunuzu alabilirsiniz.

      https://fransahayali.blogspot.com/2019/01/ofii-pulu-nasl-alnr.html

      Sil

| Fait avec ❤️ en France