Recent Posts

Pôle Emploi ile Eğitime Katılmak (İş ve İşçi Bulma Kurumu)



Bir süredir Pôle emploi formasyonlarından birine katıldığım için yazılarıma ara vermiştim. Kısa süreli bir formasyon olmasına rağmen tam gün olduğu için epey yorucu geçiyordu, bu yüzden de yazamadım.

Katıldığım formasyon bittiğine göre size bu yazımda nasıl geçtiğinden, bu eğitime nasıl katıldığımdan ve diğer detaylardan bahsedeceğim. Daha sonraki yazılarımdan birinde ise nasıl formasyon bulunur, eğitim masraflarını pôle emploi nasıl ve ne gibi durumlarda karşılar gibi detaylar hakkında bilgiler vermek istiyorum. Bu yazımın gelmesi biraz uzun sürebilir çünkü detaylıca anlatabilmem için detaylıca araştırmak istiyorum. 

Gelelim benim katıldığım formasyona ve detaylarına. Öncelikle evde kendi kendime iş aramaktan sıkıldığım için işçi bulma kurumundaki danışmanımdan mail ile randevu aldım. Randevu günü kendisine bir eğitime katılmak istediğimden, başvurularıma dönüş olmadığından bahsettim.

Benim amacım pazarlama alanında 6 aylık bir eğitime katılmaktı, ancak bu eğitimin masraflarını kendim karşılayamacağımdan bahsettim. Danışmanım, kendim bir formasyon bulabileceğimi, eğer bu konuda bir projem, yeterli isteğim ve motivasyonum varsa ve bunu gösterebilirsem, işçi bulma kurumunun bunu karşılayabileceğini söyledi. Ancak uzun dönem ve pazarlama gibi beyaz yaka yetiştiren bir formasyonun iyi bir fransızca gerektirdiğini, dilersem pole emploi bünyesinde 3 haftalık kısa dönem "Proje Yönetimi" eğitimi olduğunu ve böylece fransızcamın yeterli olup olmadığını ölçebileceğimi söyledi. Söyledikleri mantıklı geldi ve kabul ettim.

İlk olarak bu eğitime kabul edilmek için başka bir gün mülakattan geçtim, neden bu eğitime katılmak istediğime ve kısaca geçmiş deneyimlerime dair birkaç dakikalık görüşme sonrası, kabul edilip edilmediğime dair birkaç gün içinde bilgi verileceğini söylediler. 3 gün sonra kabul edildiğime dair bir mesaj aldım. Bu eğitimin diğer bir iyi tarafı bana eğitim aldığım süre için bir miktar para ödeniyor olmasıydı. Miktar sizin medeni durumunuza, çocuk sayınıza, engellilik durumunuza, herhangi bir başka yardım alıp almadığınıza göre vs göre değişiyor.

Gelelim eğitimin nasıl geçtiğine. Öncelikle sınıfta 12 kişiydik, yani epeyce bir insanın mülakat sonrası elendiğini anladım. Eğitim sırasında 2 kişi iş bulup ayrıldığı için sayımız 10 kişiye düştü. 4 farklı eğitmenimiz vardı. Bilgisayar, iletişim, pedagojik ve proje yönetimi konularında ayrı ayrı eğitmenler geldi. Eğitim sabah 8.45 akşam 16.45 saatleri arasındaydı.

Eğitim boyunca klasik sınıfta hoca anlatsın biz dinleyelim yerine sürekli bizlerin katılım içinde olduğu, hayali projeler ürettiğimiz, haftanın nasıl geçtiğinden, kendimiz seçtiğimiz bir resim ile kendimizi tanıtmamızdan tutun da sunum yaptığımız, grup çalışmaları yaptığımız, herkesin içinde iş görüşmesi provaları yaptığımız bir 3 hafta geçirdik.

Benim için zorlu tarafı bu süre zarfında fransızca anlamak için sürekli odaklanmaya çalışmam, birkaç kişi aynı anda konuşurken anlamakta zorlanmam, özellikle grup çalışmalarında kendi fikrimi söyleyecek cümleleri toparlayana kadar konunun geçmiş olması, herkesin önünde 5 dakikalık hazırlıkla sunum yaparken zorlanmam gibi zorluklar yaşadım ancak herkes iyi niyetliydi ve asla kötü bir harekette ya da sözde bulunmadı.

Dolayısıyla benim için fiziksel olarak olmasa da zihinsel olarak epeyce zorlandığım bir eğitim oldu. Son gün ise işçi bulma kurumundan gelen bir danışman ile birlikte eğitimin değerlendirmesi ve ileriye yönelik nasıl adımlar atacağımıza dair tek tek bir değerlendirme toplantısı yaptık.

Güzel tarafı, ilk kez böyle bir ortamda bulunmuş olmam, kedime güvenimin artması, farkındalık kazanmam oldu. İşte benim 3 haftalık kısa formasyon maceram bu şekildeydi. Eğer sorularınız olursa yanıtlamaya hazırım, eğer sizlerin de bir eğitime katılmak gibi bir isteğiniz varsa mutlaka danışmanınıza bir gidip görüşün derim.

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere :)


Pôle emploi ile ilgili diğer yazılarıma göz atmak isterseniz aşağıdaki linklere tıklayabilirsiniz.

İş ve İşçi Bulma Kurumuna Kayıt (Pôle emploi)
İşçi Bulma Kurumu Atölyeleri (Pôle Emploi)



Paylaş:

Yorum Gönder

| Fait avec ❤️ en France