Recent Posts

OFII Etiketi ve Türkiye'ye Gitmek



Ailesinden uzun süre ilk kez ayrı kalanlar için OFII işlemleri bittikten, OFII'nin pasaporta yapıştırdığı etiket şeklinde oturum hakkını aldıktan sonra Türkiye'ye gidip sevdiklerimizi görmek yaptığımız ilk işlerden. Benim de öyle oldu... Hem bir nefes almak, hem de ailemi ve arkadaşlarımı görmek için kısa süreli Türkiye'ye gittim.

OFII'nin yapıştırdığı etiket bir oturum kartı yerine geçiyor. Türkiye'ye giderken hiçbir sorun yaşamadım. Sınır kapısındaki polisler bu etiketi tanıdıkları için herhangi bir soru sormadan geçirdiler. Türkiye'ye girerken de türk vatandaşı olduğum için herhangi bir sıkıntıyla karşılaşmadım.

Bir 20 gün kadar Türkiye'de gezdim, dolaştım, ihtiyaçlarımı aldım, kalan eşyalarımı topladım ve uzun gibi görünen bu zaman su gibi akıp geçti malesef.

Dönüşte check-in sırasında havayolu memuru OFII etiketine bile bakmadı, sadece vizeye bakıp check-in yaptı. Ancak sınır kapısındaki polis memuru OFII etiketinden bi haber, o etiketin oturum kartı yerine geçtiğini söylesemde üzerinde herhangi bir geçerlilik tarihi yazmadığı için vize süresi kadar geçerli olduğunu söylesem de harç pulu almam gerektiğini söyledi. Normalde bildiğiniz gibi oturum kartı ile geçiyorsanız harç pulu almanıza gerek olmuyor ancak OFII etiketinin gördüğünüz gibi pek bir forsu yok.

Bunun dışında ne çıkışta ne de Fransa'ya geri dönüşte herhangi bir sorun yaşamadım. Belki aranızda bu konuyu da merak edenler olur diye yazmak istedim.

Diğer faydalı olabileceğini düşündüğüm konular için aşağıdaki linklere tıklayabilirsiniz.

Paylaş:

6 yorum :

  1. Selam
    Subat sonu fransa'ya donerken gumruk polisine ofii etiketinin oturum yerine gectigini soyledim ve harc pulu almadan gectim. Sanirim biraz keyfi bir durum bu. Kesin bir bilgileri yok.

    Bu arada Fransa'da nerede yasiyorsunuz? Biz Marsilya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamm,
      Gümrük polisinin insiyatifine kalmış olsa gerek, bana denk gelen epeyce sert bir tipti ve kesinlikle kabul etmedi.

      Biz de Strazburg yakınlarında yaşıyoruz. Marsilya'yı çok severim bu arada, keşke biz de denize kıyısı olan bir şehirde yaşayabilseydik :)

      Sil
  2. Merhaba, blogunuzdaki bütün yazıları okudum, hepsi merak ettiklerim ve cok yararlı bilgiler cok teşekkürler.. Bende 1 yıl kadar vize için bekledim ve bi kaç ay oldu Fransa'ya geleli 250€ pul parasını ödeyip Ofii görüşmesine gittim ve dil kursuna yolladılar şuan kursa gidiyorum..ama Ofii görüşmesinde pasaportuma Ofii etiketi yapıştırılmadı Türkiye'ye gidip gidemeyeceğim hakkında bilgi de vermediler. Bu arada Türkiye'den vize aldığım zaman vizemin süresi 1 yıllık olarak aldım.. Bununla ilgili bilginiz varsa yardımcı olursanız cok sevinirim :) Hürrem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hürrem, sanırım aynı soruyu birkaç farklı yazımda sordunuz :) Evet ofii etiketi kalktı diye duydum ben de, direkt oturum iznine başvuracaksınız. Ayrıca vizenizle Türkiye'ye gidip gelebilirsiniz, hiçbir sorun olmuyor.

      Sil
  3. Merhaba ben Fransa'dayım ve burada yüksek lisans yapıyorum. Internetten uzun süreli vizemi onaylattım fakat bir sorum olacak. Bu OFII etiketi benim gibi öğrencilere verilmiyor değil mi? Çünkü benim almam gerektiği bana hiçbir yerden bildirilmedi. Bu yüzden tam emin değilim, yardımcı olursanız çok sevinirim, şimdiden teşekkürler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Kardelen,
      OFII etiketi olayi bir suredir diger vize turleri icin de kalkti.
      Vizenizi internet uzerinden onaylattiysaniz baska birsey yapmaniza gerek yok diye biliyorum.

      Sil

| Fait avec ❤️ en France