Recent Posts

Des Soldes - Herşeyde İndirim !!!


Yazılarımda genellikle Türkiye ile Fransa'yı karşılaştırıyorum, elimde olmadan yapıyorum bunu aslında. Genellikle avrupa ülkelerinde herşeyin bir zamanı, bir sistemi, bir hiyerarşisi var. İndirim zamanları bile daha öncede belirleniyor, genellikle her sene aşağı yukarı aynı tarihlerde başlıyor. Yani Fransa'da hiç kimse kafasına göre indirim yapıp camına %50 indirim yazamıyor. Haksız rekabeti önlemek için her mağazada aynı dönemde indirimler başlıyor. Bu döneme ise DES SOLDES (indirimler) diyorlar.

Senede bir kere yaz, bir kere de kışın olmak üzere iki indirim dönemi var. Dönem diyorum çünkü indirimler 6 hafta boyunca sürüyor. Önceden kısa süreli başka tarihlerde de indirimler yapılabiliyorken 2014 itibariyle bu yasaklanmış.

Peki bu sene hangi tarihlerde olacak bu indirimler diyorsanız, işte tarihler aşağıda;

2019 yaz dönemi indirim zamanı 26 Haziran - 6 Ağustos arasında olacak. Bunun yanında aşağıdaki bölgelerin indirim zamanları ise farklılık gösteriyor.

Alpes-Maritimes ve Pyrénées-Orientales bölgelerinde 3 Temmuz - 13 Ağustos

Corse-du-Sud ve Haute-Corse bölgelerinde ise 10 Temmuz - 20 Ağustos tarihleri arasında olacak.

Her ne kadar 2020'ye çok var desek de önümüzdeki sene kış indirimleri ise 8 Ocak - 18 Şubat tarihleri arasında olacak (yine bölgeden bölgeye üç aşağı beş yukarı farklılık gösteriyor)

İndirim dönemi genellikle tekstil sektörüne yarıyor, gelişen moda, sezonların kısalması, her gün yeni bir moda akımının başlamasıyla birlikte çılgınlar gibi alışveriş yapar olduk. Daha birini giymeden diğerini almak eskisi kadar zor değil. İşte özellikle Fransa'da bu indirim dönemleri ufak fiyatlara birçok şey alınabiliyor, bu nedenle de insanlar alışveriş yapmak için özellikle bu zamanı bekliyor. (Her ne kadar ufak fiyatlar desem de, yine de euroyu 7 ile çarpmayın)

Fransa'ya yeni gelenlerin, gelecek olanların işine yarayacağını düşündüğüm bir konu. Özellikle önceden yazmak istedim ki, yazlık alışveriş yapacak olanlar varsa biraz daha beklesinler diye.

Bana soracak olursanız, tüketim çılgınlığına kendimizi çok kaptırmayalım. Özellikle de tekstil sektöründe olduğum için, aldığımız bir tshirtün çevreyi aslında tonlarca atık suyla kirlettiğini biliyorum. O tshirt için kaç kişinin günlerce fazla mesaili çalıştığına çok kez şahit oldum. Biz tükettikçe, moda sektörü daha da çıldırmaya, üretmeye devam ediyor. Üretirken, çevreyi kirletmekten, insanları köle gibi kullanmaktan, çocuk işçi, kaçak işçi çalıştırmaktan da çekinmiyor.
Kamu spotu gibi oldu biraz ancak gerçekleri bilip, ona göre tüketmekte fayda var :)


Paylaş:

Yorum Gönder

| Fait avec ❤️ en France