Recent Posts

Çok Çocuklu Aileler İçin Yardımlar

Daha önce doğum ve çocuk yardımından bahsetmiştim. Çocuk yardımından bahsederken de 3 ve üzeri çocuğu olanlar için ekstra yardımlar olduğunu söylemiştim. İşte bugünkü konumuz çok çocuklu ailelere yapılan yardımlar. Konuya hemen geçmek gerekirse;

Tamamlayıcı aile yardımı denilen yardım, eğer en az 3 çocuğunuz varsa ve bunlardan en küçüğü 3 yaşından büyükse devlet tamamlayıcı aile yardımında bulunuyor. Bu yardımın miktarı ise aylık 175-262.53 euro arasında değişiyor.

Yine en az 3 çocuklu ailelere, tren biletlerinde, müze, sinema, tiyatro girişlerinde, hatta bazı beyaz eşya mağazalarında %30 ile %75 arasında indirimler yapılıyor. (3 çocuk %30, 5 çocuk %50, 6 çocuk %75). Çok çocuklu ailelerin bu yardımlardan faydalanabilmeleri için bir kart çıkarmaları gerekiyor, 3 sene geçerli olan bu kartın ücreti ise 19 euro.

3 çocuğunuz varsa ve bunlardan en küçüğü 2 yaşını doldurmadıysa ve siz taşınmak istiyorsanız, devlet size taşınma yardımında bulunabiliyor. Bu yardım çocuk sayınıza göre 995.50 eurodan başlıyor.

10 yaşının altında 3 çocuğunuz varsa ev işlerine ya da çocuklarınızın ödevlerine yardım edecek birisini tutarsanız, bunun için de bir yardım alabilirsiniz.

Çok çocuklu ailere araba ile ilgili (malus écologique)bazı vergi indirimlerinden faydalanabiliyor. 

Son olarak 4. çocuğun gelişiyle devlet 300 euroya kadar bir yardımda bulunuyor. 

Fransa'da bilinen birşey varki eğer 3 çocuğunuz varsa en yardımlardan en fazla yararlanan grup oluyorsunuz. 3 çocuk altı ve üzeri daha az yardım alabiliyor.

Bu yardımları nasıl talep edeceğiniz ise sizin araştırmanıza kalmış, şimdiden kolay gelsin.:)

Görüşmek üzere... 


Paylaş:

Yorum Gönder

| Fait avec ❤️ en France