Recent Posts

Fransa Çocuklar için Okul Yardımı

Daha önceki konularımda doğum yardımı, çocuk yardımlarından, çok çocuklu ailelere yapılan yardımlardan bahsetmiştim. Sırada okul çağına gelen çocuklarımız için alabileceğimiz okul yardımı var. İlkokul, ortaokul ve lise çağındaki çocuklar için genellikle benzer yardımlar mevcut, ancak en çok ve farklı tiplerdeki yardımlardan lise çağındaki çocuklar faydalanabiliyor. Bunlara gelecek olursak;

6-18 yaş arası çocuklarımız için her okul açılışında kalem, defter gibi kırtasiye masraflarına yardımcı olması için her sene yapılan bir yardım var, bu sene bu yardım her ilkokula giden çocuk için 376.98 euro, 11-14 yaş arası çocuklar için 397.78 euro, 15-18 yaş arası için 411,56 euro olarak belirlendi. Her sene bir defaya mahsus olarak veriliyor.

Eğer ilkokula giden bir çocuğunuz varsa ve öğlen kantinde yemek yiyorsa, kantin masrafının bir kısmı bulunduğunuz bölge tarafından karşılanabiliyor, miktarı ise hem bulunduğunuz şehre hem de gelirinize göre değişiyor. 

Bazı durumlarda yine bulunduğunuz şehre göre eğer çocuğunuzun okulu evinizden 3km'den daha uzaksa çocuğunuz bunun için bir burs da alabiliyor.

Ortaokula giden çocuklar için de yine kantin, yol, çeşitli aktivite yardımları yapılıyor. 

Liseye giden çocuklar için ekstra olarak her dönem iyi, pekiyi gibi bir notla geçtiyse 134-334 euro arasında ekstra bir yardım yapılıyor. 

Meslek lisesi seçen öğrencilere, ekipman yardımı olarak 341.71 euroya kadar yardım yapılıyor.

Liseyi bırakan çocuklar için, bıraktıkları andan sonra 5ay içinde bir formasyon ya da eğitimlerine geri dönmek isterlerse 600 euroya kadar bir yardım veriliyor.

6-17 yaş arasındaki çocuklar eğer düzenli olarak bir spor, müzik, bale gibi bir aktivite yapıyorsa, bunun için gelirinize bağlı olarak bir defaya mahsus olmak üzere 70 euroya kadar yardım alabiliyorsunuz. 

6-12 yaş arası çocuklar için 10 saatlik yüzme kursları ücretsiz olabiliyor, ancak çok talep olduğu için başvuru zamanlarında hızlı olmak önemli. 

Bu yardımları irdelemek,başvuru yapmak size kalmış. Unutmayın birçok yardım için başvuru yapmak gerekiyor, bu yardımlar size otomatik olarak verilmiyor.

Bir sonraki konuda görüşmek üzere... 

Paylaş:

Yorum Gönder

| Fait avec ❤️ en France