Recent Posts

Fransa Çocuk Yardımı


Bugün çok kısaca Fransa'daki çocuk yardımından bahsedeceğim. Daha önceki konumda doğum yardımından bahsetmiştik, okumak için süraya tıklayabilirsiniz. Gelir durumunuza göre de çocuğunuz 3 yaşına basana kadar 175.01 euro'ya kadar aylık yardım alabileceğinizden bahsetmiştim. Bugün iki ve üzeri(4 çocuğa kadar) 20yaş altı çocuğu olanların alabileceği yardımdan, çocuk/aile yardımından bahsedeceğim. Daha önce bahsetmediğim bir konuydu ama suan bahsetmem iyi oldu diye düşünüyorum; çünkü 2022 itibariyle yardım miktarları güncellendi. Yardımlara gelecek olursak;

Eğer 20 yaşının altında 2 çocuğunuz varsa 134,46 euroya kadar aylık yardım alabiliyorsunuz, çocuklardan biri 14 yaşının üzeinde ise bu rakama 67.23 euro daha ekleniyor.

Eğer 20 yaşının altında 3 çocuğunuz varsa 306.72 euroya kadar aylık yardım alabiliyorsunuz, çocuklardan ikisi 14 yaşının üzerinde ise bu rakama 67.23 euro daha ekleniyor.

Eğer 20 yaşının altında 4 çocuğunuz varsa bu rakam 478.99 euro oluyor, 14yaşının üzerindeki 3 çocuk için ise 67.23 euro daha ekleniyor. 

3 ve üzeri çocuklu aileler için ekstra başka yardımlar da var, onlar da diğer bir yazının konusu olacak artık :)

Önemli konu bu yardımları alabilmek için CAF'a başvuruda bulunmanız gerekiyor, onlar sizin gelir durumunuza, çocuk sayınıza, iş durumunuza bakarak ne kadar yardım alabileceğinizi hesaplayıp, her ay hesabınıza yatırıyorlar. 

Ebeveynlerin çalışmadığı ya da çok düşük maaşlar aldığı durumlar için RSA yardımından ise başka bir zaman bahsedeceğim. 

Görüşmek üzere... 

Paylaş:

7 yorum :

  1. Merhaba ben 11 ay oldu Fransa'ya aile birleşimi ile geldim 9 aydır bir işyerinde çalışıyorum ve 9 aydır da sosyal güvenlik numaram var 2 ay önce kızım oldu babalık iznim ne kadar ve babalık iznini hak ediyor muyum hakediş kuralları neler bilginiz varsa yardımcı olur musunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Allah anali babali buyutsun :)
      Babalik izni Fransa'da 25 gun, sigortali calisan herkesin bu izni kullanmaya hakki var. Ilk 4 gunu hemen cocuk dogar dogmaz kullanmak gerekiyor. Geriye kalan izinleri ise dogumdan sonraki 6 aya kadar kullanmaniz lazim. Isvereninize en az 1 ay once ne zaman izin kullanmak istiyorsaniz bildirmeniz gerekiyor. Bu geriye kalan 21 gunluk izni en az 5 gun olacak sekilde parca parca da kullanabilirsiniz. Haftasonlari bu izinlerden dusmuyor. Umarim aciklayici olmustur :)

      Sil
  2. Merhabalar, RSA yardimindan bahsedebilir misiniz veya issizken alabilecegimiz yardimlardan, tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar yardimlar konusu aklimda ancak cok detaylari olan bir konu, umarim bir gun yazabilirim :)

      Sil
  3. İyi günler Fransa Hayali, daha önce de bi kaç kere yazmıştım cevaplamıştınız sağolun. Benim sorum şu; Eşim ve ben Oturum kartlıyız, yeni 20 günlük bir bebeğimiz oldu, Ona oturum kartı mı veriyorlar, Yoksa Étrangers en France (yabancılar sitesin) den Yurt dışı dolaşım belgesi (Un document de circulation pour étranger mineur (DCEM) mi veriyorlar? Bununla alakalı bilgi verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Allah anali babali buyutsun :)
      Fransa'da yasayan yabancilarin cocuklarina 18 yasina kadar carte de sejour verilmiyor. Onun yerine dediginiz gibi yurtdisi dolasim belgesi yani DCEM veriliyor. DCEM 5 senelik oluyor ve her 5 sende bir yenilenmesi gerekiyor. Iyi gunler dilerim.

      Sil
    2. Detaylica okumak isterseniz, sizin sorunuz uzerine bir yazi yazdim. Asagiya linki birakiyorum.

      https://fransahayali.blogspot.com/2022/10/fransada-dogan-cocuklar-icin-oturum-kart.html

      Sil

| Fait avec ❤️ en France